Gå til innhold

Hodepine og tretthet, noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Female22

Hei, nå håper jeg jeg kan få noen fornuftige svar, for nå begynner jeg å bli ganske oppgitt og fortvilt. Jeg er en jente på 22 som for tiden studerer i Australia (flyttet hit i sommer). Derfor har jeg utsatt og utsatt å dra til lege til jeg drar hjem på juleferie snart, siden jeg ikke har sett på det som noe som haster innmari, i og med at jeg har hatt det sånn lenge. Håper noen kan gi meg noen svar og gjøre meg litt klokere.

Det første jeg vil spørre om er hodepine. Jeg har hatt det slik i ca 1,5-2 år nå, men føler det har blitt verre det siste halvåret. Jeg får voldsom hodepine som kan vare i dagevis, ikke konstant, men at den går over når jeg sover, og kommer tilbake igjen utpå dagen igjen. Noen ganger legger jeg meg med hodepine og våkner med nesten like ille hodepine. Det gjør vondt i et punkt i tinningen på en måte, nesten alltid på venstre side, og det dunker og hamrer. Det kan variere hvor vondt jeg har, noen ganger er det levelig, andre ganger så vondt at jeg ikke får sove uten å ta smertestillende. Jeg lurer på om det kan være migrene, da jeg blir litt mer lyssky, og av og til har jeg så vondt at jeg føler meg kvalm i tillegg. Det jeg lurer på er om det er migrene jeg kan ha fått, så må vel ta meg en tur til legen når jeg kommer meg hjem igjen. Jeg studer et fag som gjør at jeg tilbringer my tid foran pcn og jeg har gått på p-piller i 4,5 år, samme merke. En annen ting er at før for ca 3-4 år siden drakk jeg mye alkohol, og hadde aldri problemer med å tåle det. Når klarer jeg nesten ikke lukta av alkohol og om jeg prøver drikke noe, uansett hva det er eller hvor mye det er, (kan være bare en slurk) så kommer hodepinen med en gang. Noen gang blir den så sterk at jeg ikke klarer sitte oppreist eller klarer å sove eller noen ting. Kan alkohol ha noe sammenheng med migrene?

Også har jeg et annet spørsmål som er om noe litt mer nylig. Den siste måneden har vært veldig stressende med skoleoppgaver etc, siden det nærmer seg slutten på året her i Australia. Det ble en periode veldig mye jobing og lite søvn. Nå den siste uka har det ikke vært fullt så mye press, men jeg har sovet så innmari mye at jeg blir nesten redd hva som feiler meg! Jeg kan sove 15 timer i strekk, også være våken kanskje 8-10 timer for så å sove like mange timer igjen. Det er veldig plagsomt, jeg kommer meg på en måte ikke opp. Enda jeg har skolearbeid jeg vet jeg må gjøre så tenker jeg bare en time til, orker ikke stå opp enda, så det hender jeg sover helt til 21-22 på kvelden, for så å jobbe hele natta fordi jeg har sovet bort dagen, også prøve legge meg i 5-6 tiden for bare sove et par timer, ligger å vrir meg i sengen litt før jeg sover og sover like lenge igjen! Noen tips til hva dette kan skyldes, om det er noe jeg kan gjøre for å få lyst eller ork til å stå opp til normal tid? For det er da langt i fra normalt å sove 15-16 timer i strekk.. Og da føler jeg meg utmattet og sliten fordi jeg har sovet for lenge, og føler bare for å legge meg igjen og sove mer.. Hjelp!

Ble langt dette, men håper noen kan gi meg noen hjelpsomme svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203106-hodepine-og-tretthet-noen-som-har-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...