Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Eg er ei 17 år gammal jente, og så lenge eg kan huske har eg hatt problem med magen. Eg har blitt vane med det , men i det siste har det blitt verre. No er det ikke berre kvalme, eg har hele tiden følelsen av at eg må kaste opp, av og til får eg sterke smerter på den eine siden eller helt nederst i magen. Først trudde eg at det var PMS- smerter, men det pleier eg berre få dagen før/de første dagene, og nå er mensen 3-veker forsinka.

Det siste halvåret har eg i tillegg vært litt stresset og veldig deprimert (det har eg selfølge vært før også ,men ikke i så lange perioder og så alvorlig, selvmords tankar har dukket opp mange ganger). Eg har ikke lyst til å snakke med noen, har ikke matlyst (p.g.a. kvalmen), gråter masse og blir fort sint/irritert. Alt dette gjør at eg ikke fungere spesielt godt i hverdagen og dette gjør at eg får dårlig samvittighet ovenfor vennene mine og familien min. Og kvalmen går utover skolen for eg klarer ikke å konsentrere meg, lurer hele tiden på om eg kommer til å kaste opp.

Er det noe som kan gjøres? Eg må begynne å fungere snart! Eg vil kunne gå på skolen og ha det gøy med venninnene mine uten å måtte behøve å tenke på hvor eg skal løpe viss eg må kaste opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20312-lei-av-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lyst til å svare deg, da jeg hadde det slik i min ungdom.

Hos meg var det nervøst, det er utrolig det kan sette seg på magen. Ta deg en tur til en kvinnnlig lege om du er sjenert, slik som jeg var. De har ultralyd og mye fint nu. Den roen du får etterpå vil rette opp alt sammen. hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20312-lei-av-magen/#findComment-88490
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Maveplager slik du beskriver det kan ha forskjellige årsaker,men det å være stresset/deprimert kan i ditt tilfelle være grunnen til disse plagene.Mensen kan også påvirkes av dette,så hvis du ikke er gravid kan forsinket mens også være forårsaket av at man er stresset og deprimert.

Jeg vil anbefale at du oppsøker helsesøster på skolen,eller den legen du kjenner best,slik at du kan få snakket ut om disse problemene,og evt.kan det taes noen prøver for å sjekke maven din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20312-lei-av-magen/#findComment-89426
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...