Gjest Tviler Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Viser til et innlegg jeg skrev for en tid tilbake. Moren til samboeren min var hos en healer i høst. Der fikk hun vite at hvis hun ikke kommer tilbake til han og får vidre behandlig har hun bare 6 mnd igjen å leve. Hun er godtroende og tror på "høyere makter" så hun tror hun er dødssyk nå. Vi har sagt at hun må snakke med legen sin om dette, noe hun har gjort og han kunne ikke finne noe mer alvorlig enn høyt blodtrykk. Nå skal hun reise tilbake til healeren igjen, og i dag samler hun hele den nermeste familien for å "ta farvell" med oss. Hun er så opphengt i at hun skal dø at hun tror ikke hun klarer reisen. Hun sier også hun kjenner symptomer på hjerteinnfarkter. Jeg synes dette har tatt helt av. Jeg kan også legge til at hun er 58 år og en ellers meget sprek dame. Hva kan vi gjøre for å roe henne ned? Er det virkelig så alvorlig som healeren sier?> Nå er min "svigermor" tilbake hos denne healeren. Han har ringt rundt til den nermeste familie for å advare oss mot å gjøre/si ting som kan gjøre henne oppskaket. Han sa at det kunne være "dødsstøtet". Jeg reagerer veldig sterkt på dette! Før hun dro var hun som sagt sikker på at hun skulle dø. Vi i den nermeste familien ble invitert til middag for å ta farvell med henne, fordi hun ikke trodde hun ville klare reisen. Jeg vil tro at slik situasjonen nå går dette ut over hennes psykiske helse. Hva synes du om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strutta Skrevet 23. februar 2001 Del Skrevet 23. februar 2001 Kjære Tviler! Dette går virkelig ikke an. For en belastning dere sliter med! For det første er det noe som heter kvakksalverloven som DERE evt kan bruke mot denne sjarlatanen! Det er ikke lov å oppføre seg slik mot et menneske, rett og slett for å suge penger! For det andre har dere pressen; belys saken offentlig og ødelegg skurkens navn og virke... For det tredje, og viktigste, trenger svigermor å bli dratt ut av denne avhengigheten, og jeg tror at en annen "åndelig" rettet, men profesjonell, healer kan hjelpe henne. Det er den eneste person som kan motbevise hva skurken sier; ved å HJELPE svigermor til å se det selv. Vet at dere sikkert er tvilende til det, men jeg tror ikke noen andre -verken lege eller familie- vil i en slik sammenheng ha nubbtjans hos svigermor. Det vitner din historie allerede om. Ta kontakt med den jeg anbefalte forrige gang, hun er god, hun er seriøs, og hun ble rasende når jeg fortalte om hva du skrev. Om ikke hun skal "heale" svigermor, har hun sunn fornuft og god innsikt i hve en healer skal, kan og ikke kan gjøre. Det finner etiske regler der som alle andre steder. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅå jeg føler så med dere, og skulle gjerne kjølhalt han som utsetter så mange mennesker for et mareritt som dette. Ønsker dere alt godt og masse støtte!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/#findComment-88522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dulcinea Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Har noen av dere snakket selv med denne healeren? Sier han virkelig alt dette? Om han virkelig sier dette, er det da en opplagt politisak. Men det kan jo også hende at svigermor sier dette selv, enten ved at hun misforstod healeren, eller ved at hun kanskje lider av noe psykisk. Det behøver ikke å være så uvanlig, man får mye "positivt" oppmerksomhet om man kommer med beskjeden om at man har en alvorlig sykdom. Jeg ville ha tatt kontakt med healeren. Enten for å dementere det som din svigermor sier, eller for å skjelle ham ut og be ham holde seg unna henne. Uansett trenger din svigermor en "reality-check" ved å enten holde seg unna slike mennesker eller få hjelp for sitt problem. vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/#findComment-88581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tviler Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Har noen av dere snakket selv med denne healeren? Sier han virkelig alt dette? Om han virkelig sier dette, er det da en opplagt politisak. Men det kan jo også hende at svigermor sier dette selv, enten ved at hun misforstod healeren, eller ved at hun kanskje lider av noe psykisk. Det behøver ikke å være så uvanlig, man får mye "positivt" oppmerksomhet om man kommer med beskjeden om at man har en alvorlig sykdom. Jeg ville ha tatt kontakt med healeren. Enten for å dementere det som din svigermor sier, eller for å skjelle ham ut og be ham holde seg unna henne. Uansett trenger din svigermor en "reality-check" ved å enten holde seg unna slike mennesker eller få hjelp for sitt problem. vennlig hilsen Ja vi har selv snakket med healeren, både jeg og min samboer. Det var healeren som ringte oss, og resten av hennes barn og mann for å fortelle hvor ille det stod til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/#findComment-88612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tviler Skrevet 24. februar 2001 Del Skrevet 24. februar 2001 Har noen av dere snakket selv med denne healeren? Sier han virkelig alt dette? Om han virkelig sier dette, er det da en opplagt politisak. Men det kan jo også hende at svigermor sier dette selv, enten ved at hun misforstod healeren, eller ved at hun kanskje lider av noe psykisk. Det behøver ikke å være så uvanlig, man får mye "positivt" oppmerksomhet om man kommer med beskjeden om at man har en alvorlig sykdom. Jeg ville ha tatt kontakt med healeren. Enten for å dementere det som din svigermor sier, eller for å skjelle ham ut og be ham holde seg unna henne. Uansett trenger din svigermor en "reality-check" ved å enten holde seg unna slike mennesker eller få hjelp for sitt problem. vennlig hilsen Ja vi har selv snakket med healeren, både jeg og min samboer. Det var healeren som ringte oss, og resten av hennes barn og mann for å fortelle hvor ille det stod til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/#findComment-88613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg Skrevet 27. februar 2001 Del Skrevet 27. februar 2001 Jeg synes dere skal informere hennes evt.lege,eller Kommunelegen/Fylkeslegen om denne saken,som for meg virker noe tvilsom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/20316-stole-p%C3%A5-en-healer-del-2/#findComment-89431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.