beste1365380814 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg har fått vite at jeg har en gen-feil som gjør at min lever ikke bryter ned fett.Vet dere hvilken blodprøve som viser dette?Jeg har til tross for dette det siste året klart å gå ned i vekt med ca 15 kg.Dette har jeg klart fordi jeg Spiser CLA,Rosenrot og blå/sol-bær kapsler,samt tar B-vitaminer(antioksidanter).Jeg unngår også hvetemel,så mye fett av alle slag som mulig og sukker.(Også såkalt sunt fett er usunt for meg har jeg fått erfare.) Leverprøvene mine ble første gang normale når eg hadde spist kirsebær i store doser over et par uker i 2004.Jeg bruker fruktose og bruker speltmel,ellers blir magen min dårlig og jeg blir tett i slimhinnene og har mye utflod og sopp på kroppen. Tror kansje at dette har en annen årsak.(Candida albians?)Merker fort nå jeg skeier ut med nøtter og annen mat som inneholder/sukker og hvetemel at jeg blir dårlig i magen og går opp i vekt/ og blir tett i nesen /svelget. Har funnet frem til at magekramper fra feil mat kan stilles raskt og effektivt med å tygge litt fennikel. Håper at noen andre kan ha nytte av å lese dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203183-gen-feil/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Fin erfaring du meddeler andre. Jeg er dessverre ikke kjent med hvilke genetiske tester du kan ha vært gjennom. Skriv et brev til fastlegen eller sykehuset som har foretatt testene, og be eventelt om en time til en spesialist i medisinsk genetikk dersom du ønsker mer konkrete opplysninger; kan være nyttig særlig mtp arvegang og eventuelle forhåndsregeler dersom du skal få barn en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203183-gen-feil/#findComment-1456005 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.