dukko Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Hei!I går merket jeg at forhuden rundt starten av pensishodet (neden fra) var hovnet opp. Når forhuden trekkes tilbake så synes dette ekstra godt , virker som den er dobbelt som tykk som vanlig, men kun rundt starten av penishodet(ikke vond og ta eller klemme på). I dag ser jeg at det har i tillegg blitt noen gule nupper rundt roten av penis hodet og litt utover mot urin åpningen. Først trodde jeg det var vanlig kukkost men det går ikke bort ved lett berøring.Dagen før opphovningen hadde jeg sex med min partner, som fikk mensen dagen etter. Er dette sopp infeksjon? Ser det er mange innlegg rundt akkurat dette. Men ingen nevner en opphovning av forhud i sammen med sopp infeksjon som jeg kan se... Det er ingen andre symptoner som jeg kan se, penis hodet og forhuden forøvrig virker normal. Ingen merkverdig kløe eller svie heller. Bortsett fra at jeg merker at det kiler svakt rundt der soppen og opphovningen er. Tidligere har jeg hatt lignende symptoner, det er kanskje et eller to år siden nå. Da gikk det over av seg selv etter 3-6 dager. Tror jeg har hatt dette kanskje 3-5 ganger før i peridoder. Jeg er 27 år gammel og fast sex partner det siste året. Jeg dusjer hver morgen og vasker meg godt med såpe. Bruker vanlig kroppssåpe i underlivet, men som regel skylder jeg bare godt med vann.Skal jeg bare la det gå over av seg selv ( forhåpentligvis..) eller skal jeg skaffe en sopp krem på apoteket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203197-sopp-og-opphovning-av-forhud/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg antar at det du beskriver skyldes en eller annen form for infeksjon. Jeg tror at slike symptomer forekommer relativt ofte hos seksuelt aktive menn. Det kan være en kombinasjon av irritasjon, muligens i forbindelse med sex og infeksjon med tilfeldige mikroorganismer som forekommer i det området. Det kan være sopp (da som oftest Candida), men det kan også være bakterier. En god klinikker kan ofte differensiere mellom disse infeksjner ved en vanlig undersøkelse, men jeg kan ikke gjøre det bare på grunn av beskrivelsen. Jeg ville i første omgang anbefale at du prøver med bare å vaske det med lunkent vann, med eller uten såpe, flere ganger om dagen, i noen dager. Går ikke over kan du gjøre to ting enten gå etter prøve og feile metoden og prøve med en sopp-krem (som du selv inne på) eller oppsøke en lege, som kan ta en prøve til mikrobiologisk undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203197-sopp-og-opphovning-av-forhud/#findComment-1459958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.