allahakba Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Helt siden jeg ble gift for 8 års siden har følgende trekk ved min kone blitt stadig verre og tilbakevendene: 1. mistenker, uten tilstrekkelig grunn, å bli utnyttet, skadet, eller bedratt av meg og andre. 2. er opptatt av uberettiget tvil om min og venners, eller bekjentes lojalitet eller påliteligheten 3.leser skjulte nedvurderinger eller truende meninger inn i harmløse bemerkninger eller hendelser 4. bærer stadig nag, dvs.kan ikke tilgi fornærmelser, skader eller krenkelser som ligger mange år tilbake i tid. 5. opplever angrep på sin egen person eller sin anseelse som ikke er åpenbare for andre, og er rask til å reagere med sinne eller motangrep 7. Søker alltid etter mulighet for hevn. 8.tviler, uten grunn, på min troskapen som ektefelle og seksualpartner. 9. Jeg kan ikke se på eller snakke med hennes venninder uten at disse straks og for all ettertid bli betraktet som mine elskerinner. 10. All overtid på jobb tror hun er et påskudd til å være sammen med mine elskerinner. 11. Reiser jeg utenlands for jobben er det å oppfatte som at jeg søker selskap med prostituerte (hjelper ikke hvor mange vidner jeg måtte ha på det motsatte).12. Reiser jeg alene for jobben må jeg lyve på meg medreisende ellers blir hun helt hysterisk. 13. Truer med skilsmisse som løsning på alle de nevnte pukt. 14. Mangler tålmodighet i det meste. 15. Blir lett sint for alt nevnt over, og synes inderlig synd på seg selv og gråter mye. 16. Dagen etter kan hun være full av anger over for meg, men gir meg likevel skylden for utbruddet. Synd å si atjeg har det helt enkelt. Hva kan jeg gjøre? Hun er ikke villig til å innrømme at hun har problem og bør søke hjelp, bare at jeg har mange. Det er både sant og visst. Finnes det mulighet for tvangsbehandling i et slikt tilfelle, eller bør jeg bare ta henne på ordet neste gang og si at hun får heller søke skillsmisse? Jeg vet ikke hva som ville være verst for vår lille sønn på 3 år. -frustrert og rådvill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203513-tvangsbehandling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hun oppfyller i hvert fall kriteriene for en paranoid personlighetsforstyrrelse. Jeg kan ikke sikkert ut fra det du skriver si om hun har en psykose. Dette er avgjørende for om hun kan tvangsbehandles eller ikke. Uansett tror jeg det er best for din lille sønn, og deg. at du tar henne på ordet og at han slipper å vokse opp med en slik mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203513-tvangsbehandling/#findComment-1454062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.