Gå til innhold

Bobler i synsfeltet

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 43 år, nogenlunde frisk, noe overvektig.

Jeg har det problemet at jeg har et felt midt i synsfeltet som "syder og koker" akkurat som bobler. Dette gjelder spesielt i sterkt sollys eller mot lyse flater generelt.

Det er ikke floaters eller "fluer", men noe i tillegg til dette. Det kan faktisk minne om auraen jeg av og til får rett før enkelte migreneanfall, men er der hele tiden og ikke bare i forbindelse med hodepinen.

Jeg ser det som sagt hele tiden, men mye mer i sterkt lys. Synes også at det enkelte ganger følger dagsformen min, det blir verre ved lite søvn eller mye stress.

Er blitt undersøkt av optikeren, som mente det kunne være noe fra hjernen ettersom det var likt på begge øynene. Han fant ellers ingenting galt, bortsett fra min vanlige nærsynthet.

Bør jeg undersøkes nærmere hos en nevrolog? Hva mener du, Salvesen, at dette kan skyldes?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20361-bobler-i-synsfeltet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Philby !

Jeg ville vel også gjerne hørt synspunkter fra en øyelege og ikke nøyd meg med en optiker-undersøkelse. Hvis heller ikke øyelegen finner noen forklaring, synes jeg det er på sin plass med en CT (evt MR) undersøkelse på dette, for å se at det ikke er synsbarken i hjernen det hele kommer fra. Hvis også den er normal, får vi vel slå oss til ro med at dette har relasjon til migrenen - men jeg vil nok foreslå en slik utredning først før vi aksepterer en slik forklaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20361-bobler-i-synsfeltet/#findComment-88671
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...