Gå til innhold

Str?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har nå vært på konsultasjon og har bestilt dato for operasjon. Jeg bestemte meg for dette for mange år siden, så det er en lettelse at det endelig skjer. Har vært avhengig av å bruke innlegg i bh'en hele tiden. Noe som er utrolig hemmende i det daglige livet. Ønsket mitt er å få brystene som jeg har med bh på og dette fikk jeg full forståelse for på konsultasjonen. Jeg og kirurgen avtalte at jeg skulle legge det brystinnlegget jeg bruker nå i vann for å finne størrelsen på det, og ringe tilbake. Innlegget var bare 100 ml(!), skjønner ikke helt dette... Den minste protesen de har er jo på 170 ml. Jeg er redd jeg da vil bli mye større enn jeg vil? Men man kan vel ikke sammenlikne ett innlegg som ligger i bh'en helt med ett som opereres inn?

Takker for innspill..:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nye pupper - here I come

Det har vært mange diskusjoner her vedr. størrelser på innlegg.

I tillegg til ml. størrelse er det også viktig å se på fysisk størrelse. (Du har kanskje sett noen som har operert inn to små kuler på hver side av brystkassa...) Dersom de er for små i omkrets så fyller de ikke ut hele bredde på kroppen (om du forstår hva jeg mener)

Det generelle er også at de fleste velger mindre størrelse enn det de blir fornøyd med etter inngrepet. (Så mange kirurger snakker om dette og hjelper til å velge litt større)

Jeg er 59 kilo og 165 høy. Hadde 80A (fyllte nesten ut det) og la inn 325. Det ble bittelitt for mye. Men de er IKKE DIGRE. Dvs. at det var faktisk bare en person som så dette uten at jeg fortalte det. (Testet det på flere og spurte om de hadde sett det)

Kirurgen fortalte meg også at han valgte så stort innlegg for at det ikke skulle bli så mye "heng" i brystene.

Uansett - lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1456302
Del på andre sider

Gjest ikkeladeglure

Din vekt og høyde, samt opprinnelige størrelse og mengde "tom" hud rundt brystet er helt avgjørende, så dette er det ikke noe fasitsvar på.

Selv er jeg 166 høy og veier rundt 50 kg. Hadde relativt faste bryster i str A, men også noe "tom" hud etter amming. Ga klar beskjed om at jeg ikke ville ha svære bryster som virkelig så ut som silikonbryster, men at jeg bare ville se naturlig ut i forhold til resten av meg. La inn 225 ml og er veldig fornøyd:-)

Å sammenligne med innlegg du bruker i BH'n virker helt på jordet for meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1459009
Del på andre sider

Lykkeli operert

Dette hørtes helt merkelig ut!

Hadde de ikke prøveproteser som du kunne lagt i bhen din fo å finne noenlunde rette str?

Du som meg har ønsket dette i mange år, og viktig blir det da at en blir fornøyd og får det en ønsker! Jeg har gått fra å fylle en a-cup om jeg brukte masse innlegg til b-cup, og jeg fikk 280 under muskelen. Det viktige for meg var å få noe som harmonerte med kroppen og at det ikke skulle lyse silikon lang vei. Det kommer det ikke til å gjøre, nå, 2 1/2 uke etter op, så fyller jeg en vanli b, og hevelsen har ikke gitt seg enda.

Føler du deg trygg på denne kirurgen eller har du vurdert å ta en konsultasjon med en annen lege?

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1459622
Del på andre sider

Gjest godt fornøyd!

Det har vært mange diskusjoner her vedr. størrelser på innlegg.

I tillegg til ml. størrelse er det også viktig å se på fysisk størrelse. (Du har kanskje sett noen som har operert inn to små kuler på hver side av brystkassa...) Dersom de er for små i omkrets så fyller de ikke ut hele bredde på kroppen (om du forstår hva jeg mener)

Det generelle er også at de fleste velger mindre størrelse enn det de blir fornøyd med etter inngrepet. (Så mange kirurger snakker om dette og hjelper til å velge litt større)

Jeg er 59 kilo og 165 høy. Hadde 80A (fyllte nesten ut det) og la inn 325. Det ble bittelitt for mye. Men de er IKKE DIGRE. Dvs. at det var faktisk bare en person som så dette uten at jeg fortalte det. (Testet det på flere og spurte om de hadde sett det)

Kirurgen fortalte meg også at han valgte så stort innlegg for at det ikke skulle bli så mye "heng" i brystene.

Uansett - lykke til.

170 er nok bra!

jeg tenkte akkurat som deg at jeg ikke ville at de skulle se for store ut...

jeg er 175/55 og var ganske flatbrysta ja!

Fikk satt inn 200ml (det var det minste han hadde!)

Syntes det så stort ut rett etter, men ble veldig fornøyd!

Så 170ml er supert om du bare vil ha en størrelse større....

Ingen jeg ikke har fortalt det til vet at jeg har silikon! Jeg var veldig redd for det i begynnelsen!

Men selvfølelsen er mye bedre!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1465194
Del på andre sider

Gjest bekrymret1983

170 er nok bra!

Ingen jeg ikke har fortalt det til vet at jeg har silikon! Jeg var veldig redd for det i begynnelsen!

kan jeg spørre om hva slags str du har nå?

Jeg er også 175/55 og har tenkt på 230/260... men redd det blir for stort!

Leste om en som tok in 340 og fikk 75B etterpå, syns 340 høres veldig mye ut, eller er det jeg som har rar oppfattelse av bhstr kanskje...så er redd det jeg kaller 75b er mindre enn hva leger kalles 75b så jeg ender opp med giga-pupper!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1466211
Del på andre sider

Annonse

Gid jeg var i din situasjon og kunne velge om igjen... Prsiserte for legen hvor viktig det var at å ikke li noen "Pamela", alt skulle se mest mulig naturlig ut, dersom dette ble helt feil skulle jeg kunne ta ut og bli som før. På konultasjonen hadde ikke legen innlegg en gang, for jeg ville gjerne sjekke hvilken størrelse som skulle legges inn. De la inn 270, jeg var en liten B fra før, og ønsket egentlig bare fastere pupper. Synes de er altfor store og er kjepehemmet - tør ikke vise meg for noen, ikke engang gå i T-skjorte om sommeren. Var viktig for meg at ingen skulle vite noe - men dette kan ikke misforstås. Så vær forsiktig!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1466415
Del på andre sider

Gjest musa80....

Leste om en som tok in 340 og fikk 75B etterpå, syns 340 høres veldig mye ut, eller er det jeg som har rar oppfattelse av bhstr kanskje...så er redd det jeg kaller 75b er mindre enn hva leger kalles 75b så jeg ender opp med giga-pupper!

huff ja det er vanskelig det der!!

Husker jeg var skikkelig stresset!!

Jeg hadde ingenting altså!! Fyllte ikke ut en 70A..75A engang!

Jeg bestemte ikke størrelse, han gjorde det!

Han var skikkelig hyggelig og forstod hva jeg ønsket.

Nå er jeg 70C, 75C, kan av og til bruke 75B.... BHer varierer jo også!

Jeg syns det er helt perfekt. Det er akkurat som om de alltid har vært sånn nå, de ser ikke falske ut i det hele tatt!

Syntes det var en litt brå overgang med en gang da...da jeg fremdeles var hoven, men er super fornøyd nå!

Hvis kirurgen er flink så kan han hjepe deg MYE med dette her! Ta deg god tid til å prate med ham, og spør og grav!! Det er jo tross alt en stor operasjon og det koster penger!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1466662
Del på andre sider

Gjest godt fornøyd!

huff ja det er vanskelig det der!! Husker jeg var skikkelig stresset!!

Jeg hadde ingenting altså!! Fyllte ikke ut en 70A..75A engang! Jeg bestemte ikke størrelse, han gjorde det! Han var skikkelig hyggelig og forstod hva jeg ønsket.

Nå er jeg 70C, 75C, kan av og til bruke 75B.... BHer varierer jo også!

Jeg syns det er helt perfekt. Det er akkurat som om de alltid har vært sånn nå, de ser ikke falske ut i det hele tatt!

Syntes det var en litt brå overgang med en gang da...da jeg fremdeles var hoven, men er super fornøyd nå!

Hvis kirurgen er flink så kan han hjepe deg MYE med dette her! Ta deg god tid til å prate med ham, og spør og grav!! Det er jo tross alt en stor operasjon og det koster penger!!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1466663
Del på andre sider

Gjest ikkeladeglure

Du bør ikke legge for mye vekt på det der med BH-str. Det finnes forskjellige typer innlegg, noen er større i omkrets enn andre, kirurgen legger inn det som passer best i forhold til din anatomi. Omkretsen kan være mer avgjørende for BH-str enn mengden. Selv om jeg "bare" la inn 225 bruker jeg nå 75C, mot 75A tidligere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1473542
Del på andre sider

170 er nok bra!

Hei jenter!

Takker for all tilbakemelding, virkelig bra med et slikt forum..

Jeg tror også det blir bra med 170 ml. Snakket med legen og hun skulle "sjekke i katalogen"..hehe..om det fantes noen mindre innlegg, men det kom ann på bredden på innleggene. Den kunne ikke være mindre enn bredden på brystene mine.

Så jeg stoler på at dette blir bra.

På spørsmålet om jeg har vurdert en annen kirurgi er det nei, det finnes bare ett alternativ her jeg bor. I tillegg er det en annerkjent klinikk.

Tror ikke alle kan se at jeg har fått silikon hvis jeg legger inn 170...håper i allefall ikke det!

Jeg er 1.62 og 58 kg, en liten B kanskje- uten innlegg.

Spørsmål ang. støtte bh'en; Fikk beskjed om å kjøpe en med hemper foran fra Triumf. Brukte dere denne? Hvilken størrelse velger man på denne da, med tanke på hevelse?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1474011
Del på andre sider

Hei jenter!

Takker for all tilbakemelding, virkelig bra med et slikt forum..

Jeg tror også det blir bra med 170 ml. Snakket med legen og hun skulle "sjekke i katalogen"..hehe..om det fantes noen mindre innlegg, men det kom ann på bredden på innleggene. Den kunne ikke være mindre enn bredden på brystene mine.

Så jeg stoler på at dette blir bra.

På spørsmålet om jeg har vurdert en annen kirurgi er det nei, det finnes bare ett alternativ her jeg bor. I tillegg er det en annerkjent klinikk.

Tror ikke alle kan se at jeg har fått silikon hvis jeg legger inn 170...håper i allefall ikke det!

Jeg er 1.62 og 58 kg, en liten B kanskje- uten innlegg.

Spørsmål ang. støtte bh'en; Fikk beskjed om å kjøpe en med hemper foran fra Triumf. Brukte dere denne? Hvilken størrelse velger man på denne da, med tanke på hevelse?

tror jeg vet hvor du skal legge inn, og kan absolutt anbefale den klinikken. Jeg var der, og de er supperflinke. Jeg brukte en slik bh du beskriver i 6 uker. Jeg kjøpte bh på klinikken jeg, våknet fra narkosen med en som passet meg fint. De har tatt inn noen for å ha.

Jeg er 163 cm og ca 56 kg. Jeg la inn 320 g i hver pupp, og har nå 75c. Hadde tidligere ingenting, omtrent helt flat. Dette er perfekt til meg, og jeg er så fornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203690-str/#findComment-1474363
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...