Gå til innhold

Slutte i behandling?

Anbefalte innlegg

Gjest 20åring jente
Skrevet

Nå har jeg gått til samtale på poliklinikk 1 gang i uken, truffet psykisk helse 1 gang og hatt 2 støttekontakter +gjevnlig samtale med fastlege i et halvt år.( ble skrevet ut fra psykehus for 6 mnd siden etter et 2 års opphold der.)

Nå er jeg dritt lei behandling, det gir meg ingenting,jeg ønsker å slutte. Behandlerer min sitter som regel den første halvtimen å snakker om seg selv og hva hun har gjort siden sist!!!

Mine 2 støttekontakter(har utdannelse i psykiatri) Mener jeg absolutt ikke må gjøre det. Det gjør valget mitt vanskelig, fordi dems mening betyr endel. De er redd jeg skal bli sucidal en gang å de vil helst ikke komme i den situasjonen at de må legge meg inn. De vil at noen andre skal ha det ansvaret, å det forstår jeg godt.

Det skal legges til at jeg er i opptrappene fase av Seroquel, er nå på 1000 mg i døgnet. Pga at jeg føler at folk leser mine tanker, ler og snakker bak min rygg og at andre vil meg vondt, dette fører til at jeg ungår steder hvor det er mange mennesker og holder meg helst for meg selv, treffer ikke venner lenger.

Jeg har så lyst til å kutte ut all behandling,(mamma vil heller ikke at jeg skal slutte) men det er så vanskelig når de som kjenner meg best mener det er dumt. Jeg føler meg frisk og at jeg kan takkle livet på egenhånd. Hva skal jeg gjøre?? Hvem burde jeg høre på, meg selv eller andre? Jeg vet jo selv hva som er best for meg, tror jeg. Har noen noe råd å komme med så er jeg veldig takknemlig.

Skrevet

Du bør neppe slutte i behandling, særlig ikke sålenge du fortsatt sliter med å være sammen med andre pga "mistenksomhet" (kanskje ikke akkurat det ordet du ville bruke selv, men det beste jeg kom på i farten).

Men kanskje kunne du gå litt mindre hyppig til samtaler. Dersom du fortsetter med medisinene, så kunne du kanskje gå sjeldnere til samtaler noen uker eller måneder, slik at du finner ut av om du savner samtalene eller ikke.

Når man har gått lenge i behandling kan det være greit med en "pause" slik at man får reorientert seg litt.

Skrevet

Det er normalt at pasienter føler seg mettet på terapi, spesielt hvis man har hatt behandling over flere år. Pauser kan da være den beste ideèn.

Du bør heller ta en pause i terapien, kanskje i første omgang 2 måneder og se hvordan tilstanden og situasjonen er da. Funker det bra kan du øke det til 6mnd. Men å avlutte tvert råder jeg deg ikke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...