Gå til innhold

lese kjærestens sms-meldinger

Anbefalte innlegg

Gjest kalendria
Skrevet

Om han hadde hatt lyst til å være sammen med et menneske som ikke stolte på han, og snoket i mail og sms i tide og utide, og jeg hadde vært helt ok med at jeg hele tida er overbevist om at han er utro, hehe, vel, da hadde det vel for all del vært greit. Men er det et BRA forhold?

Jeg snakker altså ikke om forhold der man automatisk leser meldingene som kommer inn på mobilen til kjæresten, fordi kjæresten syns dette er helt ok. Greit, mange gjør det sånn, det skal jeg for all del ikke blande meg opp i. Men mange går hen og snoker i mobiler og mail fordi de er overbevist om at kjæresten er utro eller skjuler noe for dem. Dette vet selvfølgelig ikke kjæresten noe om, og da er det IKKE ok.

Eksen til ei venninne av meg presterte til og med å SLETTE mannsnavn fra adresseboka hennes, for så å nekte for at det var han som hadde gjort det. Nå snakker vi mann i tredveåra, da er det noe seriøst galt syns jeg. Vet også om jenter (som jeg ikke kjenner personlig) som syns det er deres rett å snoke igjennom ALT av kjærestens eiendeler for å finne ut om han er utro, gjerne en gang i uka, sånn for sikkerhets skyld. Wow..

Og forøvrig sender jeg aldri ut sms-er med "krenkende" innhold. Det har jeg hittil ikke hatt behov for. Men nå er vennene mine uansett så voksne og gode venner, at jeg ville følt meg helt trygg på at innholdet i meldinga ville forblitt hos personen jeg sendte den til. Må da være utrolig slitsomt å ikke engang kunne stole på vennene sine?

Jeg er helt enig i at snokeri for snokeriets skyld er forkastelig.

Det er ikke det vi snakker om, og ikke sånn vi opplever det.

I 99 % av tilfellene gjelder sms'er, mailer, brev oss begge, ikke bare en av oss. Jeg snakker stort sett med venner, sender ikke mailer og sms med ømfinterlig innhold, og får ingen heller.

Derfor passer denne ordningen oss utmerket.

Jeg synes godt at vi kan ha hemmeligheter for hverandre som gjelder mennesker rundt oss, det har vi natruligvis også Men jeg er veldig glad for at vi knapt har noen hemmeligheter som gjelder oss, og heller ikke har noen grunn til å skjerme hverandre fra innkommen post :)

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

15

• flisa

14

• amber sun

14

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvsagt, dere har jo førsteretten. At jeg gir på og bremser så dere sklir frem og tilbake gjør ikke akkurat saken bedre:-)

Det syns jeg var en bra ide. Det at du bremser opp og gir på litt så det blir litt bevegelse, altså. hehe

Det blir nok turer som både du og Bond-jentene dine vil få stort utbytte av. *s*

Gjest kalendria
Skrevet

F.eks: gubben din sin kamerat sender han en sms: "kjære Kalendarimann, - jeg har vært utro - det var bare en glipp - har du tid til en prat - livet mitt går til hælvete!"

...tror du han kameraten ville likt at du åpnet den?

Tja, det ville ikke spilt noen rolle, for så vidt. Jeg ville aldri fortalt verken ham eller de rundt ham at jeg hadde lest den.

Men jeg hadde neppe kommet til å åpne denne meldingen, fordi jeg ville sett at det var fra min manns personlige venn, og på samme måte som min mann ikke leser venninne-mail, leser ikke jeg mail og meldinger som tydelig kommer fra mannens egne venner.

Men som sagt, det er av hensyn til mottageren, ikke av hensyn til forholdet mellom mannen min og meg og fordi vi har hemmeligheter for hverandre.

Og som jeg har sagt sikkert 100 ganger nå, vi leser ikke hverandres mail og epost stadig vekk. Det har vi ingen interesse av. Men vi har ikke forbud mot det, og kan gjøre det uten å spørre hvis det passer sånn. Blir ingen skilsmissediskusjon av det hos oss, for å si det sånn.

Etterhvert som denne diskusjonen har levd sitt liv, ser jeg at vi nok i liten grad mottar sensitive saker på mail og sånn også, da. Jeg snakker stort sett med vennene og familien min på telefon eller "i virkeligheten", det samme gjør han. Tror 99 % av det som kommer på sms/epost/brev gjelder oss begge.

Skrevet

Stemmer det. Vi er da flere som flørter med han på dol da.

Utrolig hva folk gidder å henge seg opp i.

*oppgitt*

"Utrolig hva folk gidder å henge seg opp i."

De må ha et kjedelig liv, siden dette blir så viktig for dem :-(

Gjest kalendria
Skrevet

Det er jo ganske langt mellom det å lese alt av hverandres e-post til det å ønske å hemmeligholde ting for hverandre.

Et ønske om å holde e-post, brev og meldinger privat har overhodet ingenting med hemmeligholdelse å gjøre. Synes bare ikke det er et poeng å dele absolutt alt.

Jeg synes heller ikke det er noe poeng å dele absolutt alt, men epost osv er ikke blant de tingene jeg har behov for å holde for meg selv.

Og jeg tror vi mottar kjeldeligere saker på epost og sms enn det som er vanlig, tatt i betraktning de til dels sterke følelser mitt uskyldige innlegg har vakt. ;)

Skrevet

Tja, det ville ikke spilt noen rolle, for så vidt. Jeg ville aldri fortalt verken ham eller de rundt ham at jeg hadde lest den.

Men jeg hadde neppe kommet til å åpne denne meldingen, fordi jeg ville sett at det var fra min manns personlige venn, og på samme måte som min mann ikke leser venninne-mail, leser ikke jeg mail og meldinger som tydelig kommer fra mannens egne venner.

Men som sagt, det er av hensyn til mottageren, ikke av hensyn til forholdet mellom mannen min og meg og fordi vi har hemmeligheter for hverandre.

Og som jeg har sagt sikkert 100 ganger nå, vi leser ikke hverandres mail og epost stadig vekk. Det har vi ingen interesse av. Men vi har ikke forbud mot det, og kan gjøre det uten å spørre hvis det passer sånn. Blir ingen skilsmissediskusjon av det hos oss, for å si det sånn.

Etterhvert som denne diskusjonen har levd sitt liv, ser jeg at vi nok i liten grad mottar sensitive saker på mail og sånn også, da. Jeg snakker stort sett med vennene og familien min på telefon eller "i virkeligheten", det samme gjør han. Tror 99 % av det som kommer på sms/epost/brev gjelder oss begge.

Som hos oss det ;) jeg har liskom ingen grunn til å åpne hans mail eller SMS - men det hender han ber meg sjekke om han kjører bil - og da sier jeg alltidhvem det er fra først - og så sier han ÅPNE, eller JEG TAR DEN ETTERPÅ.

Skrevet

Selvsagt, dere har jo førsteretten. At jeg gir på og bremser så dere sklir frem og tilbake gjør ikke akkurat saken bedre:-)

:)

Enda godt at du husker at bondpikene har førsteretten! De andre kommer bak - langt bak!

Siden amber var først ute, så får hun få første mc-tur, men ikke glem å ta med meg etterpå!

Skrevet

"Jeg antar at amber ville benekte det med det sterkeste, men det var nå det som ble påstått"

Klart det. ;)

Vi bare er her på ulike tider av dagen. Som seg hør og bør for de to partene av Øvrigheta, hehe. :)

"Vi bare er her på ulike tider av dagen. Som seg hør og bør for de to partene av Øvrigheta, hehe."

Det er egentlig helt genialt at vi er her på litt forskjellig tid, så er det alltid noen som kan holde mrxx litt i ørene.

Og så overlapper vi litt også :-)

Skrevet

Som hos oss det ;) jeg har liskom ingen grunn til å åpne hans mail eller SMS - men det hender han ber meg sjekke om han kjører bil - og da sier jeg alltidhvem det er fra først - og så sier han ÅPNE, eller JEG TAR DEN ETTERPÅ.

Roper han det? Inni bilen?

Når det stod med store bokstaver, så jeg for meg at han satt og ropte det kjempehøyt til deg som sitter ved siden av.

*kverulant*

:-P

Skrevet

"Vi bare er her på ulike tider av dagen. Som seg hør og bør for de to partene av Øvrigheta, hehe."

Det er egentlig helt genialt at vi er her på litt forskjellig tid, så er det alltid noen som kan holde mrxx litt i ørene.

Og så overlapper vi litt også :-)

Nettopp!

Vi er bare geniale, ingen tvil om det. Like og geniale, det er jo en perfekt kombinasjon. *s*

:-D

Skrevet

Roper han det? Inni bilen?

Når det stod med store bokstaver, så jeg for meg at han satt og ropte det kjempehøyt til deg som sitter ved siden av.

*kverulant*

:-P

Ja - du kjenner ikke han - skjønner jeg! :) og vi har minibuss - *knegg*

Skrevet

Ja - du kjenner ikke han - skjønner jeg! :) og vi har minibuss - *knegg*

Åja, dere har så stor minibuss at dere må rope til hverandre pga avstanden? :-D

Skrevet

Åja, dere har så stor minibuss at dere må rope til hverandre pga avstanden? :-D

Ja! :) (eller at sånne busser støyer mer enn spreke, snertne biler)

Skrevet

Ja! :) (eller at sånne busser støyer mer enn spreke, snertne biler)

Ok, hehe :-D

Skrevet

Nettopp!

Vi er bare geniale, ingen tvil om det. Like og geniale, det er jo en perfekt kombinasjon. *s*

:-D

To alen av samme stykke, hehe!

Om jeg farger håret, får nesten Hare rett, at vi er en person! :-)

En sunn sjel i et sunnt legeme, eller som med oss: "Like sjeler i like legemer"

ShitDiddelyDo
Skrevet

Herlighet for en tulling! Hvor får du det fra at vi svikter vennene våre?

Du må da kunne akseptere at andre gjør ting annerledes, uten å tillegge dem(oss) allverdens skumle hensikter?

Hvor jeg får det fra at dere svikter vennene deres?

Dersom jeg sender en fortrolig sms til Pål, og Kari, Påls kone, leser teksmeldingen jeg sender til pål fordi dere har en slags greie om å åpne hverandres post, så bryter Pål min tillit.

Er det veldig vanskelig å forstå?

Skrevet

To alen av samme stykke, hehe!

Om jeg farger håret, får nesten Hare rett, at vi er en person! :-)

En sunn sjel i et sunnt legeme, eller som med oss: "Like sjeler i like legemer"

"eller som med oss: "Like sjeler i like legemer" "

Det er oss, hehe.

Du får farge håret, så blir det umulig å se forskjell på oss ;-P

Eller, kanskje det er en fordel at vi er en brunette og en blondine. Siden vi ellers er så like. *s*

Så vi ikke går glipp av at det er den enes tur til noe, fordi det ikke ses forskjell på oss. Så kanskje vi skal beholde hårfargene våre. :)

Skrevet

"eller som med oss: "Like sjeler i like legemer" "

Det er oss, hehe.

Du får farge håret, så blir det umulig å se forskjell på oss ;-P

Eller, kanskje det er en fordel at vi er en brunette og en blondine. Siden vi ellers er så like. *s*

Så vi ikke går glipp av at det er den enes tur til noe, fordi det ikke ses forskjell på oss. Så kanskje vi skal beholde hårfargene våre. :)

"Så vi ikke går glipp av at det er den enes tur til noe, fordi det ikke ses forskjell på oss. Så kanskje vi skal beholde hårfargene våre. :)"

Æsj, gjennomskuet du at jeg håpte på å få bli med mrxx på mctur først?

Men på lengre sikt har du helt rett. Det er nok best at mrxx klarer å skille oss fra hverandre :)

Skrevet

:)

Enda godt at du husker at bondpikene har førsteretten! De andre kommer bak - langt bak!

Siden amber var først ute, så får hun få første mc-tur, men ikke glem å ta med meg etterpå!

Jeg kjører ei runde med dere begge jeg, så dere får kjenne hvordan det er:-)

Skrevet

"Så vi ikke går glipp av at det er den enes tur til noe, fordi det ikke ses forskjell på oss. Så kanskje vi skal beholde hårfargene våre. :)"

Æsj, gjennomskuet du at jeg håpte på å få bli med mrxx på mctur først?

Men på lengre sikt har du helt rett. Det er nok best at mrxx klarer å skille oss fra hverandre :)

Gjorde nok det ja. Jeg tenker litt innimellom, selv om jeg er blånd. ;) *erte*

hehe vi greier nok å dele mc-turene finfint mellom oss også. :) Mrxx sier nok her som med andre ting, alle får, hehe. *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...