Gå til innhold

Kjærlighetssorg


mally

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Jeg tror faktisk jeg er litt enig med deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Jeg forstår ikke hva du mener. På hvilken måte har enkelte fora en sykdomsbevarende effekt? (Jeg skjønner hva du mener med sykdomsbevarende, men hva er det som gjør at enkelte fora har denne effekten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg er litt enig med deg....

Ved nærmere ettertanke.....

Nhd, - -jeg føler meg litt truffet her jeg.. Jeg har skrevet endel på psyk forumet.. For deg så kan det nok oppleves som ensporet, for meg er det mye hjelp i å skrive.. OG få tilbakemeldinger.. Det være seg støtte\oppmuntring\trøst\eller et spark i baken...

Kan du være så snill og utdype din mening.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ved nærmere ettertanke.....

Nhd, - -jeg føler meg litt truffet her jeg.. Jeg har skrevet endel på psyk forumet.. For deg så kan det nok oppleves som ensporet, for meg er det mye hjelp i å skrive.. OG få tilbakemeldinger.. Det være seg støtte\oppmuntring\trøst\eller et spark i baken...

Kan du være så snill og utdype din mening.. ?

Jeg mener ikke at Forum for psykiatri er et "snevert" forum. Tvert i mot favner det hele spekteret av psykiske lidelser.

Men det ble nå foreslått forum for kjærlighetssorg, Tidligere var det forslag om forum for mobbeofre. Dette oppfatter jeg som "snevert".

Jeg siktet til helt andre eksisterende og foreslåtte fora når jeg uttrykte min skepsis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva du mener. På hvilken måte har enkelte fora en sykdomsbevarende effekt? (Jeg skjønner hva du mener med sykdomsbevarende, men hva er det som gjør at enkelte fora har denne effekten?)

Jeg er enig med NHD i dette. For meg ser det ut som om forum for spiseforstyrrelser er et slikt snevert og sykdomsbevarende fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva du mener. På hvilken måte har enkelte fora en sykdomsbevarende effekt? (Jeg skjønner hva du mener med sykdomsbevarende, men hva er det som gjør at enkelte fora har denne effekten?)

Kanskje at mennesker med samme problem søker sammen, og nærmest dyrker sorgen/sykdommen. De opplever et fellesskap, og blir værende der. Å prøve å komme ut av det som er vondt blir enda vanskeligere når alle sjelefrendene hele tiden støtter deg og bekrefter hvor fælt du har det. Det er skummelt å ta skrittet og bestemme seg for at nok er nok, og i gruppen er det trygt og godt. Der er du noen, og trenger ikke å bevise noe.

Sånn opplever jeg som utenforstående f.eks forum for spiseforstyrrelser, selv om jeg selvfølgelig også ser at mange får god hjelp der.

Men hvis du legger et spiseforstyrrelsespørsmål på åpent forum vil du nok få mye mer nyanserte svar. Du vil sikkert også få en del kritiske svar, og det tror jeg er en stor fordel. Ved å kun oppholde deg i en ensartet gruppe mister du nok til en viss grad grepet om hva som er normalt, og det trenger du å bli minnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Trur du har rett.

Jeg har igrunnen selv fått en ganske snever horisont av å stulle for meg selv i min mangel på styrke og utadrettet virksomhet sammen med andre mennesker. Jeg prøver nå å forandre på denne livsstilen og er kommet igang med noen små ting, men det virker jo av og til håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Forum for SF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener ikke at Forum for psykiatri er et "snevert" forum. Tvert i mot favner det hele spekteret av psykiske lidelser.

Men det ble nå foreslått forum for kjærlighetssorg, Tidligere var det forslag om forum for mobbeofre. Dette oppfatter jeg som "snevert".

Jeg siktet til helt andre eksisterende og foreslåtte fora når jeg uttrykte min skepsis.

Flott! Da er vi altså enige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg tror det er en svært uheldig løsning å ha egne fora for snevre problemstillinger. Jeg er sikker på at en best kan få hjelp i fora hvor en kommer i kontakt med et bredere spekter mennesker og problemer.

Jeg ser med stor skepsis på den innsnevrede horisont og den sykomsbevarende effekt enkelte av de nåværende fora har.

Men hvor kan man da henvende seg om man har kjærlighets sorg? Ikke sundt å bare sitte alene å gråte hele dagen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...