salami Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 jeg har prøvd å bli gravid i de siste månedene uten å lykkes. De siste 3-4 månedene har jeg slitt med mageproblemer som diare. mageknip, kvalme og ubehag rett etter jeg har spist. verk i nakke og skuldre. Legen min har nå bestillt time til røntgen og MR cervikalcolumna undersøkelse og jeg må inn og svelge slangen Legen min mistenker at jeg har magesår. Mitt spørsmål er da om jeg bør vente med å bli gravid? Hva kan skje med fosteret hvis jeg tar disse undersøkelsene i de første ukene av svangerskapet? Kan jeg få behandling mot magesår hvis jeg er gravid? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203979-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Siden det allerede har gått 3-4 måneder uten å lykkes ( de fleste trenger 5-7mnd på å bli garvide, avhengig av alder, stressnivå pg hvor ivrig man prøver), synes jeg dere kan bryke prevensjon ( f.eks kondom eller avbrutt samleie) inntil underøkelsene er ferdige. TRolig vil undersøkelsene medføre litt stress for deg, kanskje også behsndlingen. Plagene du har hatt gir noogså et stress, eller kanskje stress er ÅRSAK? Medisinene som vanligst brukes ved magesår er ikke grundig undersøkt på gravide, og de frarådes derfor. Selve undersøkelsene skulle ikke være skadelig for fosteret. Dersom et ungt par har prøvd et helt år på å bli gravid uten å lykkes, er det vanlig å starte utredning. Først bør det sjekkes med blodprøver at du har eggløsning ( egentester finnes også på apotek). Dernest skal sæd-kvaliteten til mannen sjekkes. Dersom årsak ikke er funnet, må man finne ut om kvinnen har tette eggledere; må gjøres ved en gynekologisk poliklinikk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203979-pr%C3%B8ver-%C3%A5-bli-gravid/#findComment-1461620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.