Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Netthinnen på min ene øye har laget en skikkelig bulk i den hvite delen, den er ikke vond men heller ikke pen. Ifølge min fastlege er netthinnen også krøllete på det andre øyet, ved pupillen .Dette forårsaker såpass mye prikker og tråder at jeg har problemer med å arbeide ved Pc hele dagen. Er det virkelig ikke noe å gjøre med dette ? Jeg er så sliten av alle svevende partikler i synsfeltet og drømmer om at kanskje laserbehandling kan slette ut netthinnen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204030-kr%C3%B8llete-netthinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

her er det nok litt begrepsforvirring. Netthinnen sitter baktil i øyet, og kan ikke sees av deg. Netthinneløsninger gir oftest store synsfortyrrelser, og bør tilsees av øyelege. Hinnen over det hvite fortil i øyet kan kalles "årehinnen"; konjunctiva. Uregelmessigheter her gir ikke synsplager, men kan gi sårhet, tåreflod og kløe. kan ofte avhjelpes med øyedråper. Prikker/tråder i synsfeltet ( sees ofte mot lyse, ensfargete overflater) er ofte medfødte rester etter et blodkar som i fosterlivet gikk tvers gjennom glasslegemet inni øyet. kanskje bør du ha henvisning til en øyelege for sikker diagnose og forklaring på problemet ditt. For de fleste som har plager med synet grunnet pc-bruk hjelper det med god luftfuktighet, eventuelt kunstig tådevæske, samt å plassere pc-en forholdsvis lavt og lenger bort; slik at øyelokkene ikke må sperres så mye opp for å se på pcen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...