Gå til innhold

føflekk som fjernes, sjekkes den automatisk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brittany1365380694

Nei, bare såkalte mistenkelige føflekker sendes til analyse. Hvis den ble fjernet av andre grunner enn forandringer i utseende, er det ikke nødvendig å oppholde patologen med den.

takk for svar, nå lurer jeg på en ting til :)

Jeg fjernet en føflekk for en stund siden. Jeg fjernet den absolutt ikke fordi jeg synes den var stygg. Men fordi hudlegen min ba meg om det. Likevel er jeg litt usikker på om den blir sjekket, fordi jeg fjernet den hos en plastiskkirurg (vil ikke ha stygt arr). Han sa at den så litt uregelmessig ut. Men jeg vet ikke om den sendes inn..

Hva tror du er mest sannsynlig?

mvh

Brittany1365380694

Jeg fjernet en føflekk for en stund siden. Jeg fjernet den absolutt ikke fordi jeg synes den var stygg. Men fordi hudlegen min ba meg om det. Likevel er jeg litt usikker på om den blir sjekket, fordi jeg fjernet den hos en plastiskkirurg (vil ikke ha stygt arr). Han sa at den så litt uregelmessig ut. Men jeg vet ikke om den sendes inn..

mvh

Det er rett og slett dumt hvis ikke alle føflekker sjekkes. Det er jo spredning som er farlig. Hvis ikke føflekken skal sjekkes, da er det jo meningsløst å fjerne føflekken..

Annonse

Brittany1365380694

Alle føflekker jeg har fjernet har blitt sendt til kontroll. Ikke alle mine var "mistenkelige" men alle ble sjekket.

Er ganske så sikker på at dine føflekker ble sjekket.

Så bra! Virkelig godt å høre :)

mvh

Sånn som du beskriver situasjonen, tror jeg føflekken blir undersøkt for uregelmessigheter. Får håpe de ikke finner noe galt, da!

Det er rett og slett dumt hvis ikke alle føflekker sjekkes. Det er jo spredning som er farlig. Hvis ikke føflekken skal sjekkes, da er det jo meningsløst å fjerne føflekken..

Noen føflekker fjernes fordi de sitter på et uheldig sted (bukselinning, under bh-stropp osv). Disse er det ikke nødvendig å undersøke for kreftceller. Barn har for eksempel veldig lav risiko for malignt melanom, men det hender jo at barn må fjerne føflekker av andre grunner likevel. Selv fikk jeg revet en føflekk nesten av med neglen ved et uhell og legen som fjernet resten, kasta den rett i søpla. Gikk bra det:)

Brittany1365380694

Noen føflekker fjernes fordi de sitter på et uheldig sted (bukselinning, under bh-stropp osv). Disse er det ikke nødvendig å undersøke for kreftceller. Barn har for eksempel veldig lav risiko for malignt melanom, men det hender jo at barn må fjerne føflekker av andre grunner likevel. Selv fikk jeg revet en føflekk nesten av med neglen ved et uhell og legen som fjernet resten, kasta den rett i søpla. Gikk bra det:)

Ja, det finnes sikkert unntak :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...