Gå til innhold

Har jeg astma?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg konkurrerer i bryting, og trener nesten 2 ganger hver dag!

Når jeg er i kamp på turneringer, blir jeg veldig mye fortere sliten, og hoster veldig ofte etter kampen, hosta gir seg ike før dagen etter! jeg kjenner også at pusten blir tyngre! Men det er ikke alltid det skjer, og noen ganger skal det mye til før jeg kjenner det! Men allikevel føler jeg at det hemmer meg, og lurer på om det kan være en form for astma, flere i familien som har det! Jeg trener sammen med en hel gjeng, og vi trener like ofte, men allikevel knuser de meg på 3000 meteren, kan det ha noe å si hvis jeg har astma? Noen ganger når det er rett før jeg sovner, våkner jeg plutselig av at jeg nesten ikke puster????????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20407-har-jeg-astma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Det kan godt være, du har i alle fall flere av symptomene. Jeg tenkte først at når man bryter er det ikke rart man får hoste osv, for det er jo hardt arbeid? Jeg syns du skal oppsøke lege og be om å få tatt pusteprøver for å sjekke dette opp. Det er noe som heter anstrengelsesutløst astma, som kun dukker opp ved anstrengelse, og da må du evt gå på tredemølle mellom pusteprøvene. Det kan godt være at dette er grunnen til at de andre slår deg på 3000 m. Og det at du føler at du ikke får pust når du har lagt deg, kan være et annet tegn. Gå og sjekk det opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20407-har-jeg-astma/#findComment-88888
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...