Gå til innhold

Nerveskade i skuldre

Anbefalte innlegg

Gjest Atle Abrahamsen

Hei.

Har hatt smerter og andre ubehageligheter i begge skuldre/armer og delvis øvre del av ryggen siden jeg var 11. Nå er jeg 22. Det som sannsynligvis skjedde (jeg skriver sannsynligvis fordi ingen leger, spesialister, fysioterapauter e.l. har kunnet gi noen konkret diagnose) var at en av hovednervene (en i venstre skulder) kom i klem eller ble skadet. Det resulterte i at den nerven først ble konkludert død og jeg var helt lam i venstre armen i to tre uker, kunne såvidt bevege fingre. Etter flere uker med fysioterapi og trening ble det gradvis bedre. Har hatt perioder hvor jeg har følt meg helt frisk, men merker at jo eldre jeg blir jo mer permanent/kronisk har skaden blitt, samtidig som smertene ikke er like store som de har vært tidligere. Nå er de der derimot konstant. Fortsatt ingen som kan noe konkret diagnose eller hjelpe. I de periodene hvor smertene er verst kan jeg ikke bruke overkroppen til noenting, får utskrevet smertestillende men dette er ikke noe løsning fra min side. Skulderbladene mine står rett ut fra ryggen i de verste periodene (scalpula?). Hvordan kan en skadet nerve som opprinnelig bare voldte problemer i venstre skulder spre problemene til også høyre skulder og resten av overrygg/nakke/armer?

Har vært til konsultasjon hos nevrolog første gang 94, siden gjentatte ganger, men får beskjed om at det er ikke så mye å gjøre med saken. Har også spurt om å bli henvist til andre spesialister, andre sykehus evt i utlandet men får samme tilbakebmelding, er ikke nødvendig, slik nerveskade kan ikke fikses.

Hvordan kan man si slikt når man ikke kan sette en konkret diagnose?

Noen som kan gi råd? Hvem kan jeg henvende meg til for å få hjelp?

Mvh Atle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204148-nerveskade-i-skuldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...