Gå til innhold

Mage/ryggsmerter med kaldsvetting

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 43 år 180/82, trener litt. Har revmatoid artritt, bruker Enbrel med god effekt. Fjernet blindtarmen for 10 år siden. Siste året har jeg stadig hatt en murrende meget plagsom smerte i magen i samme område som arret sitter etter operasjonen, samtidig har jeg vondt i korsryggen. Det er ikke helt uutholdelige smerter men nok til at det er ubehagelig å ligge på høyre side og på ryggen. Har tatt ultralyd to ganger uten at de finner noe, blodprøver tar jeg fast hver mnd, urinprøve er tatt flere ganger, alt OK. Smertene kan være nesten borte noen dager så kommer de for fullt flere dager på rad, ser ingen sammenheng med kosthold. Har regelmessig avføring. Ingen smertestillende medisiner hjelper, våkner ofte om natten med smerter. Legen min har ingen god forklaring, mente det kunne være smerter i forbindelse med arret. men jeg synes det sitter mye lengre inne. Den siste tiden har smertene økt samtidig som jeg har begynt å kaldsvette når jeg sitter og lener meg litt over på høyre side. Dette er meget ubehagelig , det begynner etter få minutter å piple svette fra panne og overkropp, det slutter når jeg reiser meg opp. Dette har jeg ennå ikke tatt opp med min lege. Har du noen forklaring på hva som skjer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/204243-mageryggsmerter-med-kaldsvetting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom smertene er takvise, altså knip-karakter, stammer det nok fra tarmene. Arrdannelser som klemmer på tarmen kan være forklaring. mer konstante smerter tyder på enten infeksjon, eller i værste fall svulst. Magesmerter bør alltid utredes. Kanskje bør urinveiene undersøkes. Det finnes svært mange måter å utrede magesmerter på; mange ulike bildetyper. Ultralyd er bare en av dem, og er ikke egnet til å se på tarmer. Kanskje bør CT eller MR vurderes, eller kanskje bør du henvises til indremedisiner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...