pinky72 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har vært hos legen min igår og fikk bekreftet at jeg har herpes rund munnen og leppa. Jeg har fått Zovirax for å smøre meg,men jeg spurtet han om jeg kan har smittet sønnen min på 3 år med dette,siden jeg har sett han har en liten sår på venstre øyet. Legen sa jeg kan smøre hhan med samma kremen som jeg har fått.Hvordan kan jeg vite at han også har herpes når legen ikke har undersøk han! På pakken av kremen så står det unngå å få det i øyet er det trygd å smøre han med kremen da, siden han er bare 3 år! Han kan jo gnir seg i øyet og få kremen inni der. Idag morges så prøvde jeg å vaskes der såret han da kunne jeg se at det kommer litt værk ut når jeg jeg klemmer på såret med en bommulpinne, er dette da herpes? Jeg er veldig usikker om hva jeg skal gjøre og samtidlig veldig lei meg for at jeg kunne har smittet han med herpes uten at jeg visste om det!!!! Dette er første gangen jeg har fått herpes!!!!! Håper De kan hjelper meg!!! hilsen fra en bekyret mor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204586-herpes/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg kan selvfølgelig ikke fortelle deg hvorvidt det din sønn har er herpes eller ei. Det jeg kan si at, for det første, det er mulig å overføre herpes fra munnsår. På den andre siden er det meget sjelden, om noen ganger i det hele tatt, at en førstegangsinfeksjon hos et barn arter seg ved verk ved øyet. Jeg kan ikke utelukke, men , som sagt det er meget sjelden. Jeg vil tippe at verket skyldes infeksjon med noe annet enn herpes. Jeg er enig at det kan være vanskelig å unngå at han eventuelt gnir seg slik av kremen kommer øye, men kanskje du er oppmerksom på at det finnes også som øyesalve. Hvis infeksjonen affiserer øyene bør du konssultere øyelege (det stør også i veiledningen for Zovirax). Du sier at det er første gang du har fått herpes. Om det kan jeg si at du har etter all sannsynlighet hatt en førstegangsinfeksjon tidligere, hvoretter herpes virus blir liggende i organismen inaktivt. Det med leppeinfeksjon er en typisk reaktivering, som forutsetter en tidligere gjennomgått infeksjon. Det kan selvfølgelig hende at førstegangsinfeksjonen var så lite uttalt at du ikke merket det, eller at den ble ikke diagnostisert som herpes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204586-herpes/#findComment-1465633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.