Hew Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Heisann, er 23 år og ikke helt komfortabel med penisen min om dagen. For omtrent ett halvt år siden merket jeg at penisen min ble gradvis litt "rødere" i fargen under forhuden, spesielt rundt grensen for penishodet. Det var ingen andre symptomer eller noe ubehag av noe slag. Promblemet er imidlertid at dette vedvarer enda. Jeg har sjekket meg hos legen for alle kjønnssykdommer han kunne teste meg for og alt var negativt. Dette inkluderer en sopp-prøve som var negativ. Når jeg ser nære etter ser det ut som om det er årene som ligger rett under huden som har blitt rødere rundt kantene og ser ut som om de ligger lenger opp i det øvre hudlaget enn de gjorde før. De har liksom blitt veldig mye mer synlige samtidig som de er røde også utenfor årene langs veggene. I tillegg til dette er resten av penisen min rødere enn vanlig under forhuden. Dette strekker seg fra omtrent midt på penishodet til grensen for forhuden. Jeg vil også omtale penishodet som en tanke misfarget, med dette mener jeg at fargene er noe ujevne og det er klart rødere områder enn andre. På kloss hold ser dette ut som om årene er mer synlige her en andre steder. Men jeg har som sagt ingen andre symptomer på at noe er galt. Bortsett fra at for en måneds tid siden ble penisen min ekstra rød, prikkete og irritert og flasset etter en helg med sex med ex-dama. Sjekket meg hos legen da, og han mente dette var en allergisk rekasjon, som i og for seg hørtes fornuftig ut i og med at dama brukte nova ring som jeg for det første aldri har vært borti før, og for det andre "traff" hele tiden mens vi hadde sex. Dette gikk også over av seg selv i løpet av noen dager. Vet ikke om det kan være relevant, men greit å nevne regner jeg med. Problemet er allikevel dette med at penisen min ser helt klart ikke ut slik den gjorde for ett år siden. Og det bekymrer meg veldig, jeg er liksom overbevist om at noe ikke er som det skal. Har prøvd å behandle med canesten og tatt prøve, så sopp føler jeg at jeg kan utelukke. Jeg kom til å tenke på en time jeg hadde hos lege for mange år siden da jeg hadde en soppinfeksjon på penishodet. Legen var da en smule usikker og snakket om at det enten var sopp eller noe som skulle behandles med kortizon såvidt jeg husker. Tenkte kanskje dette kunne være tiden for den kortizonen?! Spørsmålet mitt er jo selvfølgelig hva dette kan være. Kan det være en slags bakteriell infeksjon? Jeg trener MYE, og før dette started vil jeg vel omtale min intimhygiene som noe skrantende, i og med at jeg var slapp med å dusje etter trening og vasket meg med vanlig såpe konsekvent. Håper på en eller annen slags avklaring her. Forhåpentligvis noen forslag om ett eller annet jeg kan smøre meg med som fikser dette "problemet"! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204777-betent-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har desverre ingen "patentløsning" på ditt "problem". De kortvarige episoder du beskriver kan selvfølgelig skyldes sopp, eventuelt bakterieinfeksjon. Men etter som de er gått over av seg selv er det neppe noe større problem. Når det gjelder dette med fargeforandring er det vanskelig å si noe bestemt om. Det kan muligens være en form for allergisk reaksjon, og dette med "slapp intimhygiene" kan jo muligens medvirke til det. Jeg ville anbefale at du prøver å gjennomføre en regime med regelmessig vask - trekk forhuden tilbake, og vask med lunkent vann, i alle fall dagli, eventuelt to ganger daglig. Bruk gjerne noen nøytral salve, for å motvirke fuktigheten, men ellers ikke noe medisin. Se om ikke dette virker. Hvis ikke, og spesielt hvis du har andre symptomer, og du er bekymret for det bør du vise det til en lege. Gjerne til en med spesialkunnskaper på hud og genitalsykdommer. F. eks. Olafiaklinikken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204777-betent-penis/#findComment-1468386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Hvis du vasker deg med såpe ofte (daglig eller oftere), så kan det være at de ubehag du opplever er en form for reaksjon på "overdreven renslighet". Det som kan hjelpe er for det første å bruke en mild såpe, og ikke bruke såpe hver gang. Og så kan du prøve litt nøytral olje (babyolje eller jordnøttolje) som du smører penisen med etter hver vask. Uten at jeg er noen ekspert (kun egne erfaringer), så tipper jeg at dette vil hjelpe deg godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204777-betent-penis/#findComment-1468404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.