Gå til innhold

Til dere som lager smykker

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Hvordan trå inn tråden gjennom perlene uten at tråden deler seg i hundre biter??

Fortsetter under...

Skrevet

Nå lager jeg ikke sånne smykker, men bruke tynn nylontråd kanskje?

Skrevet

Bruk en egnet nål. "Myk" tynn nål som stort sett er et eneste stort hull (den splittes på midten). Spesielt kjekt dersom du trer perler på strikk.

Eller bruk ståltråd, fiskesnøre e.l.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Bruk en egnet nål. "Myk" tynn nål som stort sett er et eneste stort hull (den splittes på midten). Spesielt kjekt dersom du trer perler på strikk.

Eller bruk ståltråd, fiskesnøre e.l.

Aha, da så! Fant en tynn nål,men den var visst ikke tynn nok. Må vel kjøpe en spesiell for dette da??

Annonse

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Nå lager jeg ikke sånne smykker, men bruke tynn nylontråd kanskje?

Ja,bruker en tynn trå,men vil ha den dobbel, derfor det blir vanskelig, siden det er to deler.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Hva slags tråd bruker du ?

Vet ikke hva slags type det er egentlig. Sikkert ikke en spesiell en for dette,men finnes det da?

Skrevet

Har du noen gode sider på internett om forslag om tips til smykker og slikt?

På forhånd takk for svar.

Her f.eks:

http://www.eebeads.com

Se under "Ideas" helt øverst.

Og så har jeg min egen side, da... men der står navnet mitt, så den legger jeg ikke ut her.

Skrevet

Aha, da så! Fant en tynn nål,men den var visst ikke tynn nok. Må vel kjøpe en spesiell for dette da??

Ville kjøpt den de har på panduro som jeg forsøkte å linke til..

Artikkel: 515296

Varenavn: PERLENÅL

Vareinformasjon: Tynn perlenål, 11,5 cm lang, med tøyelig øye som gjør at du kan træ nålen med stort sett hvilken perletråd og hvilke perler du vil.

Katalogside: 05H s.301

Pris: 33,50 NOK

Annonse

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Du må ha en sånn:

http://www.eebeads.com/ideas/51_BigEyeNeedle.html

Hvis du skal bruke dobbel tråd. Selv bruker jeg mest smykkewire, da trenger man ikke nål, og den deler seg ikke.

Når du bruker smykkewire, hvordan knytter du den rundt perlene? Jeg skal lage smykke,med ca 6 perler bare, men skal jeg da knytte wiren rundt hver smykke, eller bruker man noe annet? Må jå få perlen til å stå i ro, hehe ;) Har kjøpt lås, og ringer slik at jeg kan feste wiren på slutten da.

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Du må ha en sånn:

http://www.eebeads.com/ideas/51_BigEyeNeedle.html

Hvis du skal bruke dobbel tråd. Selv bruker jeg mest smykkewire, da trenger man ikke nål, og den deler seg ikke.

Det er kanskje klemmer man bruker?? Sånne som man bruker ved siden av låsen for å holde tråden der?? Ja det er det sikkert!;)

Skrevet

Det er kanskje klemmer man bruker?? Sånne som man bruker ved siden av låsen for å holde tråden der?? Ja det er det sikkert!;)

Ja, det stemmer. Eller du kan bruke en liten dråpe hurtiglim, men klemmer holder bedre.

Gjest Lurer jeg på i dag
Skrevet

Ja, det stemmer. Eller du kan bruke en liten dråpe hurtiglim, men klemmer holder bedre.

Tusen takk!;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...