F69 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg er en kvinne på 37 år som er hyppig plaget med urinveisinfeksjoner. Et av problemene i forbindelse med dette er at testen de bruker på legekontorene ikke slår ut når symptomene setter inn... Får da beskjed om å komme igjen hvis ikke plagene gir seg. Så går det noen dager, og jeg blir veldig dårlig. Da slår testen ut og jeg får min medisin. Sist gang var det i tillegg kommet en vikar for fastlegen min.Hun spurte gjentatte ganger om dette ikke kunne være clamydia eller gonorre. Jeg er gift, har 3 barn og er HELT sikker på at jeg ikke har noen av disse sykdommene. Opplevde dette som krenkende. Må det virkelig være slik? Er jeg den eneste med dette problemet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204915-urinveisinfeksjon-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Gjentatte urinveis-infeksjoner er et ganske vanlig problem. Noen har det en fase av livet, for så å bli kvitt det. Dersom du har fler enn 3-4 infeksjoner i året, bør du kanskje utredes med bilder av urinveiene; dette for å finne eventuelle anatomiske feil som gjør at bakterier trives. oftest finner man ingen grunn. En gynekologisk test bør gjøres; soppinfeksjoner kan gi sår hud som letter veien for infeksjoner. Sårhet ved samleie kan også være medvirkende; bruk fast glidekrem en periode; minsker gnisning mot urinrøret. Likeledes bør du daglig innta mye c-vitamin; gjerne 1g/døgn, og bruk gjerne tranebær-kapsler eller juice i tillegg; dette gjør at bakterier ikke trives. Synes kanskje du bør ha en avtale med legen din om at du kan starte med kur du har liggende når du kjenner plager; man at du uansett leverer en urinprøve for dyrkning. Dette for å sjekke at kuren er forenlig med de bakteriene som gir infeksjonen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/204915-urinveisinfeksjon-igjen/#findComment-1472509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.