Gå til innhold

Hvor mye koster det å trekke visdomstann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest visdomstanna
Skrevet

Sjekk litt ang. dette. Da jeg trekte mine, så fikk jeg faktisk noen kroner fra trygdekontoret, pr. tann. Men dette er jo sånn ca. 20 år siden *S*

Gjest this is a signature
Skrevet

1000,- betalte jeg sist jeg gjorde det.

Fikk du refundert alt?

Skrevet

Fikk du refundert alt?

Fikk ikke refundert noe jeg, men jeg prøvde ikke heller =)

Skrevet

Jeg betalte 1100,- for å trekke to stykker, og ca 2000,- per tann for operasjon.

Annonse

Skrevet

Jeg betalte 1100,- for å trekke to stykker, og ca 2000,- per tann for operasjon.

1)Er det kun spesialister/kirurger som opererer ut tanna?

2)Hva er forskjellen på å trekke tanna, og å opererer?

Når de opererer, skraper de vel ut tanna?

3)Hvor mye fikk du refundert?

Gjest Au au au au
Skrevet

1100 kr. pr. tann. Da var det trygdekontoret refunderte automatisk trukket fra.

Skrevet

1100 kr. pr. tann. Da var det trygdekontoret refunderte automatisk trukket fra.

"Da var det trygdekontoret refunderte automatisk trukket fra."

Skjønte ikke helt den setningen der..Merkelig formulert :)

Skrevet

Da du trakk to stykk på en gang - hadde de da vokst ut samtidig? Flaks (og billig!) for deg da..:)

Skrevet

2)Hva er forskjellen på å trekke tanna, og å opererer?

Når de opererer, skraper de vel ut tanna?

- Jepp.

2)Hva er forskjellen på å trekke tanna, og å opererer? Når de opererer, skraper de vel ut tanna?

Når en opererer så skjærer man. Skjære bort tannkjøtt og borre ut tanna fra kjevebeinet. Tok et par timer.

Vet ikke, det var med i pakkeprisen. Jeg vet bare hva jeg faktisk betalte.

Skrevet

- Jepp.

2)Hva er forskjellen på å trekke tanna, og å opererer? Når de opererer, skraper de vel ut tanna?

Når en opererer så skjærer man. Skjære bort tannkjøtt og borre ut tanna fra kjevebeinet. Tok et par timer.

Vet ikke, det var med i pakkeprisen. Jeg vet bare hva jeg faktisk betalte.

Jeg fikk beskjed fra tannlegen jeg var hos at jeg måtte gå til kirurgen for å fjerne tanna..

Men da jeg kom til kirurgen, tok det bare et øyeblikk å få fjerna tanna..Egentlig noe som tannlegen kunne gjort, mon tro? Merkelig..

Hvor lenge siden er det siden du opererte bort tanna?

Gjest Au au au au
Skrevet

"Da var det trygdekontoret refunderte automatisk trukket fra."

Skjønte ikke helt den setningen der..Merkelig formulert :)

Meget mulig, men med litt velvilje skjønner du det nok.

Annonse

Skrevet

Jeg gikk og trakk mine på tannlegehøyskolen. Det ble gjort av en kjevekirurg, nesten å skyte spurv med kanoner. Uhyre kjapt og profesjonelt.

Gratis. Men det sto mange og glante på, medfølende og søte damer :-)

Skrevet

Meget mulig, men med litt velvilje skjønner du det nok.

Gjør vel det..Følte bare for å være litt kverrulerende ("føle for" og "kverrulere" i samme setning høres dog litt merkverdig ut..:) )

Gjest Au au au au
Skrevet

Gjør vel det..Følte bare for å være litt kverrulerende ("føle for" og "kverrulere" i samme setning høres dog litt merkverdig ut..:) )

For å vise at jeg ikke er hårsår, og for å bli skuls, så kan jo jeg fortelle deg at "kverrulere" er feil. Det skrives kun med én r!

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra tannlegen jeg var hos at jeg måtte gå til kirurgen for å fjerne tanna..

Men da jeg kom til kirurgen, tok det bare et øyeblikk å få fjerna tanna..Egentlig noe som tannlegen kunne gjort, mon tro? Merkelig..

Hvor lenge siden er det siden du opererte bort tanna?

Dette var i år.

Gjest fytti så dyrt det er
Skrevet

3000.- her i Særp.

Får refunder noe kun dersom det må operasjon til. Dvs hvis tannlegen ikke klarer trekke, men må snitte med kniven.

Skrevet

Jeg tror at jeg betalte 1000 for å operere ut hos kjevekirurg, og fikk refundert 500 kr. Så opererte jeg hos tannlegen, betalte rundt 500 kr og fikk refundert det meste. Så trakk jeg hos tannlegen, betalte 500 kr og fikk ikke refundert noe.

Det kan selvfølgelig hende jeg husker feil... Det er vel 2 år siden nå ca.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...