snoufe Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 For 15 mnd siden fødte jeg en velskapt gutt etter et turbulent svangerskap med hyperemesis og pre-eklampsi. I 10 mnd etter fødselen slet jeg med lav Hb og ferritinin nivå. Ved siste måling (1 mnd siden) var Hb 14,3 mens ferritin var 10 (var nede 5). Har hele tiden følt meg veldig slapp og trett. Legen min sier at det er helt normalt og at jeg nok bare er en sliten småbarns mor, men jeg føler dette ikke stemmer da jeg har en rolig gutt som har sovet rundt fra 3 mnd alder. De siste mnd har trettheten tiltatt, jeg har konstant hovne lymfe kjertler på halsen, av og på med vondt i halsen og plutselige "anfall"med feber. Jeg har hatt endel tykt ekspektorat en tid som varierer mellom å være blankt, gult og grønt. De siste dagene har det også vært blod tilblandet. Er ikke plaget med hoste. Så snart jeg setter meg ned så holder jeg på og sovne. Forrige uke sovnet jeg på lunsjen på jobb (satt alene), har holdt på å "duppe"av når jeg har kjørt bil. Tidligere fikk jeg mer enegi av å gå på trening nå blir jeg helt skutt. Jeg jobber nå kun 50 % i en stilling som ikke er altfor krevende. Forstår ikke hvorfor jeg føler meg slik. Dette begynner å ta på humøret, skal ikke mye til før jeg føler meg litt nedfor. Jeg er normalt en svært sprudlende jente. Tips til hva jeg kan gjøre? Hva kan dette komme av? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205036-syk-eller-hypokonder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 -snoufe. For meg høres du ikke det minste hypokondrisk ut. Blodverdiene for en mnd. siden viser heller ikke så lave verdier at det er forklarningen på din trøtthet og slapphet. Det må vel være en eller annen infeksjon, som f.eks. en bihulebetennelse som trekker i langdrag eller en bronkitt som reduserer deg. Slike infeksjoner kan virke forbausende mye inn på almentilstand. Men forstå meg rett, jeg prøver ikke stille noen diagnose, det er mer nevnt som eksempler på at infeksjoner kan virke temmelig nedbrytende på tidligere sunne friske mennesker. Gå til fast legen din for en grundigere sjekk med mer blodprøver og kanskje også rtg. us. av lunger og bihuler. Lykke til.! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205036-syk-eller-hypokonder/#findComment-1487681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.