Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte mitt andre barn for 2,5 mnd siden og nå har jeg fått resept på minipiller, type Conludag. I bruksanvisningen står det at man skal ta den første pillen på menstruasjonens første dag. Skal jeg vente på menstruasjonen eller begynne med en gang, fordi jeg har hørt at man kan bli gravid igjen før menstruasjonen kommer tilbake?

Legen min sa at mange kommer tilbake gravid etter at de har begynnt med minipiller og ville heller sette inn spiral, men jeg er vel sikker hvis jeg tar den til samme tidspunkt hver dag?

Jeg har også hørt at det kan ta lengre tid å bli gravid igjen hvis man har hatt spiral?

Jeg vil gjerne ha flere barn, men ikke med en gang!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205090-minipiller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Etter graviditet kan du starte med minipillen uavhengig av første menstruasjon. mensen vil dukke opp når den ellers ville kommet. men det har kommet en ny type minipille som heter Cerazette. Med denne behøver man ikke være så nøyaktig med tiden man tar den på, og den regnes derfor som mye sikrere. De vanligste er å bruke minipille sålenge man ammer, for deretter å gå over på vanlig p-pille. Sistnevnte vil gi normal mulighet for å bli gravid umiddelbart etter at man slutter. Med minipiller kan det ta noen måneder før vevet inni livmoren bygger seg opp. Med vanlig spiral kan man bli gravid umiddelbart etter fjærning, med hormonspiral kan det igjen ta noen måneder før vevet inni livmoren er mottakelig for befruktede egg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205090-minipiller/#findComment-1472527
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...