Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en tid nå (ca 6 mnd) hatt ubehag i området like under høyre øre til høyre del av nakken. Disse smertene stråler noen ganger langs halsen og ut i høyre skulder. Til tider kan jeg være noe øm i ørekanalen når jeg bruker q tip. Var til sjekk hos en ønh spesialist i mai, men han mente alt var bare velstand. Var i april til ultralyd av halsen, også der var alt normalt. Var til hudlege i august for å sjekke føflekker o.l i området men han fant heller ingenting å bekymre seg for. Var til røntgen thorax i mai, men bare normale funn her og. Har tidligere hatt noe ubehag i området ca 1-2 ganger i året, (6-7) år men da har det som regel forsvunnet etter 2-4 dager. Føler ikke at smerten er bevegelsesbetinget, men når jeg strekker/bøyer hodet mot venstre river det godt i muskler og sener langt ut i høyre skulder. Når jeg bøyer hodet godt frem, kjenner jeg det godt i høyre del av nakke muskulatur. Når jeg våkner om morgenen er som regel alt ubehaget borte, men bare jeg reiser meg opp kommer ubehaget med en gang. Jeg aner ikke hva dette kan være. Bør jeg bekymre meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205200-%C3%B8renakke-og-skuldre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg synes dette høres ut som et nakke-problem. Synes du skal be fastlegen din undersøke nakken/skulderen, og be gjerne om henvisning til en fysioterapeut. Du skal trolig ha øvelser som motvirker drag på nervene ut fra nakken; som du skal gjøre flere ganger daglig. Viktig å se på arbeidsplassen din; om du sitter skjevt eller med bordet i feil høyde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...