Nervøsjente1 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 For det første så har jeg slitt med veldig sykdomsangst og hypokonderfakter siden jeg var liten. Panikk hver eneste gang noe som kan være et symptom på alvorlig sykdom dukker opp. Dette er veldig slitsomt, for jeg tenker jo alltid katastrofetanker med en gang. For 12 dager fikk jeg urinveisinfeksjon. Antageligvis pga hyppige samleier og noen turer utendørs hvor jeg ble blaut og kald rundt det området. Starta med svie og litt blod i urinen og drog rett til legen dagen etterpå. Påvist kraftig urinveisinfeksjon. Ble satt på 3-dagers kur med Selexid. Det så ut til å gå over, før jeg drog på trening. Var i blaut bukse og treninga var hard, og samme kveld kom svien. Ganske ille svie.. Til legen igjen, fortsatt urinveisinfeksjon, men ikke så kraftig. Fikk beskjed om å ta ut kuren med Selexid (Var 9 piller igjen). Svien forsvant fort, men det kom fortsatt litt blod. En prikk på papiret liksom, hver gang jeg tørket meg der. Jeg ble bra i helga nå, men på søndag kom den prikken tilbake igjen. Drog til legen og de sa at jeg fortsatt har en liten infeksjon.. Skal dyrke urinen for å se om jeg er satt på feil medisin.. Jeg blir bare så utrolig nervøs. Jeg vet at hvis man ikke blir kvitt slikt så kan det være kreft og andre farlige ting.. Angsten er så altoppslukende at nå tenker jeg bare det aller verste. I det siste døgnet har det kommer en prikk blod på papiret hver eneste gang jeg har tisset..Svir litt iblant, men veldig sjelden. Vannlatingen er heller ikke særlig hyppig lenger, selv om infeksjonen fortsatt er der.. Bør jeg stole på at legen min finner ut av dette, eller? Jeg blir bare så ufattelig redd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Slapp av. Urinveisinfeksjon er ikke farlig, En annen ting er at tredagerskurer med selexid oftest er for kort, Selexid bør man ta i 10 dager, Tre dagers kurer med Trimetoprim er greit, de pleier å fjerne infeksjonen, Er den noen grunn til at legen ga deg Selexid? Vanligvis pleier ikke Selexid å være første valget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/#findComment-1472506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nervøsjente1 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Slapp av. Urinveisinfeksjon er ikke farlig, En annen ting er at tredagerskurer med selexid oftest er for kort, Selexid bør man ta i 10 dager, Tre dagers kurer med Trimetoprim er greit, de pleier å fjerne infeksjonen, Er den noen grunn til at legen ga deg Selexid? Vanligvis pleier ikke Selexid å være første valget. Vet ikke hvorfor de gav Selexid.. Aner ikke. Nå har jeg jo tatt tablettene i 10 dager, men ikke sammenhengende..Ser ikke ut til å forsvinne, er fortsatt en rød prikk når jeg tørker meg på do.. Det er jo blodet i urinen som gjør meg nervøs, ikke selve infeksjonen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/#findComment-1472523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Vet ikke hvorfor de gav Selexid.. Aner ikke. Nå har jeg jo tatt tablettene i 10 dager, men ikke sammenhengende..Ser ikke ut til å forsvinne, er fortsatt en rød prikk når jeg tørker meg på do.. Det er jo blodet i urinen som gjør meg nervøs, ikke selve infeksjonen.. Det er ganske vanlig å ha blod i urinen ved urinveisinfeksjon. Hvis det ikke har gått over nå så vent en uke og få dem til å sende inn en ny urinprøve til dyrkning. Så får du helt sikkert tabletter som virker på akkurat den bakterien som du har. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/#findComment-1472549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Tenk på hvor vanlig urinveisinfeksjoner er, og hvor ytterst sjelden det er med kreft i urinveiene. Plagene dine er ganske sikkert sår hud etter flere infeksjoner etter hverandre. Viktig at du holder kontakt med legen din; og sjekker at urinen blir helt fri for blod. vanlig at slimhinnene kan være litt såre selvom bakteriene er drept. Pass på å få i deg mye C-vitaminer ( gjerne 1gram/dag), og drikk gjerne tranebær-juice. Bruk gjerne litt glidekrem ved samleier, så blir ikke friksjonen og sårheten mot urinrøret så stor. Du bør nok også ha 2-3 dager treningsfri etter at de siste symptomer på infeksjon har gitt seg for fremtiden. Snakk gjerne litt med legen din om sykdomsangst. Noen har god nytte av psykolog-samtaler, eller iallfall at legen bruker litt ekstra tid på å forklare når du har ulike symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/#findComment-1472569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nervøsjente1 Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Tenk på hvor vanlig urinveisinfeksjoner er, og hvor ytterst sjelden det er med kreft i urinveiene. Plagene dine er ganske sikkert sår hud etter flere infeksjoner etter hverandre. Viktig at du holder kontakt med legen din; og sjekker at urinen blir helt fri for blod. vanlig at slimhinnene kan være litt såre selvom bakteriene er drept. Pass på å få i deg mye C-vitaminer ( gjerne 1gram/dag), og drikk gjerne tranebær-juice. Bruk gjerne litt glidekrem ved samleier, så blir ikke friksjonen og sårheten mot urinrøret så stor. Du bør nok også ha 2-3 dager treningsfri etter at de siste symptomer på infeksjon har gitt seg for fremtiden. Snakk gjerne litt med legen din om sykdomsangst. Noen har god nytte av psykolog-samtaler, eller iallfall at legen bruker litt ekstra tid på å forklare når du har ulike symptomer. Takk for beroligende svar. Har vurdert om det kan være sårt jeg også, for de røde prikkene er veldig lyse. Akkurat som blodet er ferskt. I dag har det begynt å "stikke" til litt der i ny og ne. Helt ytterst ved urinåpningen tror jeg, kommer særlig om jeg strammer..Er som det er et slags åpent sår der eller noe, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare. Bør jeg nevne dette for legen i morra? Får svar på dyrking da.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205250-angst-og-urinveisinfeksjon/#findComment-1472630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.