Gjest Gjøre noe med det? Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg er ei jente på 25 år som føler jeg har overflødig hud på øyelokkene. Den overflødige huden får øyelokkene til å se tunge ut - og øyene til å se en smule deprimerte ut. Hvis jeg bruker øyneskygge, går det ikke an å se det hvis ikke jeg lukker øyene. Jeg har lyst å gjøre noe med dette? Hvordan går jeg frem? Hvor omfattende er det? Hvem kan gjøre det? Hvor mye må jeg betale osv? Noen som vet noe om dette eller har gjort noe liknende selv? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205322-for-mye-hud-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pekka Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 jeg vet noen har fått dekket dette gjennom fastlege. prøve det? Dersom det er veldig ille, eks demper synsvinkel jeg vet om ei som fikk dekket operasjon pga dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205322-for-mye-hud-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/#findComment-1486409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Svaret mitt kommer litt sent, men håper det hjelper deg allikevel. Jeg har tatt øyelokkoperasjon og er veldig godt fornøyd. Fikk henvisning av fastlegen min til øyelege og var først til en vurderingstime. Hun sa jeg trengte operasjon og ville få alt dekket. Det var overraskende for jeg var ikke så ille så det gikk utover synet (kunne kanskje blitt det...). Hadde på forhånd undersøkt hva det ville koste privat og det var 10-12.000 så dyrt synes jeg. Tenkte kanskje det var noe som het halv refusjon, men ble altså veldig glad da jeg fikk alt dekket. Betalte vanlig spesialisttimepris for vurderingstimen og operasjonsdagen og litt for å ta stingene, samt noen kroner for utstyr som ble brukt. Ialt med taxi hjem på opersjonsdagen ble det ca. 500kr. Dette ble gjort i Oslo og jeg har blitt veldig fin. Deilig å føle seg mere våken og som du skriver, kunne bruke øyeskygge som synes! Jeg hadde vel også flaks ved valg av sted jeg bestilte time for hun jeg kom til gjennomførte selv slike opersjoner så alt foregikk på samme sted. Om du skal gjennomføre dette så er det ikke noe å grue seg for, alt gikk så fint. Pass på å være flink til å ligge med isposer et kvarter i timen første dagen etter operasjonen for da slipper du å bli så blå og hoven rundt øynene etterpå. Jeg lagde små poser med frosne erter. Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205322-for-mye-hud-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/#findComment-1521936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjøre noe med det? Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Hønemoren skrev (På 11.12.2005 den 9.18): Svaret mitt kommer litt sent, men håper det hjelper deg allikevel. Jeg har tatt øyelokkoperasjon og er veldig godt fornøyd. Fikk henvisning av fastlegen min til øyelege og var først til en vurderingstime. Hun sa jeg trengte operasjon og ville få alt dekket. Det var overraskende for jeg var ikke så ille så det gikk utover synet (kunne kanskje blitt det...). Hadde på forhånd undersøkt hva det ville koste privat og det var 10-12.000 så dyrt synes jeg. Tenkte kanskje det var noe som het halv refusjon, men ble altså veldig glad da jeg fikk alt dekket. Betalte vanlig spesialisttimepris for vurderingstimen og operasjonsdagen og litt for å ta stingene, samt noen kroner for utstyr som ble brukt. Ialt med taxi hjem på opersjonsdagen ble det ca. 500kr. Dette ble gjort i Oslo og jeg har blitt veldig fin. Deilig å føle seg mere våken og som du skriver, kunne bruke øyeskygge som synes! Jeg hadde vel også flaks ved valg av sted jeg bestilte time for hun jeg kom til gjennomførte selv slike opersjoner så alt foregikk på samme sted. Om du skal gjennomføre dette så er det ikke noe å grue seg for, alt gikk så fint. Pass på å være flink til å ligge med isposer et kvarter i timen første dagen etter operasjonen for da slipper du å bli så blå og hoven rundt øynene etterpå. Jeg lagde små poser med frosne erter. Lykke til!! Takk for svar Jeg har snakket med fastlegen min og blitt henvist til øyelege. Håper jeg også får det dekket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205322-for-mye-hud-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/#findComment-1522008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønemoren Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Gjøre noe med det? skrev (På 11.12.2005 den 10.59): Takk for svar Jeg har snakket med fastlegen min og blitt henvist til øyelege. Håper jeg også får det dekket. Igjen: lykke til! Du blir helt sikkert fornøyd og jeg håper du får det dekket. Deilig å føle seg mere våken og "fresh"! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205322-for-mye-hud-p%C3%A5-%C3%B8yelokkene/#findComment-1523338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.