Gjest slutt å drikk alkohol da vel Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Men dyrt i bruk mot fyllesjuke er det jo ikke, med mindre man er fyllesjuk flere ganger i måneden da ;-) ) enig med deg der. Men jeg blir så utrooooolig trøtt av tablettene, så da ligger jeg på sofaen på ettermiddagen når barna kommer hjem allikevel ..... som et slakt. Vel d.v.s. fyllesyken og trøttheten ble borte etter at jeg la min elsk på vodka & battery ), nå er jeg frisk som en fisk dagen derpå, samme hvor mye jeg heiv innpå om kvelden. Godt det ikke er for ofte allikvel. 0 Siter
Freya Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Drikker jeg mye blir jeg fyllesjuk jeg også, men det blir heller lite drikking på meg... Jeg tar gjerne et glass rødvin eller to på fest, men hater å bli full. Dvs. jeg blir ikke full, bare kvalm ;-) Synes det er artig å bli litt på en snurr av og til jeg, se. Har aldri lært meg å nyte alkohol for kosens skyld, egentlig. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 ) enig med deg der. Men jeg blir så utrooooolig trøtt av tablettene, så da ligger jeg på sofaen på ettermiddagen når barna kommer hjem allikevel ..... som et slakt. Vel d.v.s. fyllesyken og trøttheten ble borte etter at jeg la min elsk på vodka & battery ), nå er jeg frisk som en fisk dagen derpå, samme hvor mye jeg heiv innpå om kvelden. Godt det ikke er for ofte allikvel. Battery er nok ikke så dumt når man tar zyrtec :-) Noen ganger kjører vi på nattestider når vi skal kjøre langt. Da er battery et must (uten vodka vel og merke ;-)) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Synes det er artig å bli litt på en snurr av og til jeg, se. Har aldri lært meg å nyte alkohol for kosens skyld, egentlig. Det syntes jeg også før... Nå liker jeg å ha full kontroll! Enten er det alderen som har innhenta meg, eller så er det trebarnsmorfølelsen som gjør det ;-) 0 Siter
DarkPink Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 10 tabletter koster 70 kr reseptfritt. Og man trenger bare en per fest? Togli, du sa man blir søvnig.. er det samme kvelden, elelr dagen etter? Har ingenting imot å sove hele søndagen, men det pinligste jeg vet er å ikke greie å holde øynene åpne på festen... 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Hvorfor må du drikke så mye da? Det er mange som koser seg uten å drikke særlig med alkohol. En halvliter øl holder for mange, andre velger å drikke alkoholfritt. Hvem sammenlikner du deg egentlig med? Det er ikke det at jeg MÅ drikke så mye.. Men det er jo koselig å sitte med resten av gjengen og kose seg med drikke ei gang i blant;) Drikker ikke for å bli full, men som alle andre-å ha det gøy på byen/fest! Ikke noe moro å være den eneste som ikke drikker.. 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Hvorfor må du drikke så mye da? Det er mange som koser seg uten å drikke særlig med alkohol. En halvliter øl holder for mange, andre velger å drikke alkoholfritt. Hvem sammenlikner du deg egentlig med? Det er ikke det at jeg MÅ drikke så mye.. Men det er jo koselig å sitte med resten av gjengen og kose seg med drikke ei gang i blant;) Drikker ikke for å bli full, men som alle andre-å ha det gøy på byen/fest! Ikke noe moro å være den eneste som ikke drikker.. 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Dersom det bare er øl du blir dårlig av og at du hele tida blir dårlig i magen så kan det være gjæra i ølet du reagerer på. Har du sjekka deg for candida? Har ikke sjekka meg for Candida..Kanskje det er en ide! Men kan bli dårlig om jeg drikker vin7sprit også.. Men blir mest dårlig i magen flere dager etter øl. Hvordan sjekker man seg for candida? Hos legen vel.. Hva gjør man for å bli kvitt det om man har det?? Tusen takk for svar! 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Enkelt tips ) slutt å drikk da vel, skjønner ikke hvorfor du absolutt må drikke alkohol. For det er vel kanskje litt asosialt, for å ikke snakke om kjedelig å sitte helt edru på fest eller julebord?? 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Prøv Zyrtec! Det hjalp iallfall for meg. Jeg kunne drikke og aldri bli fyllesyk tidligere, men så plutselig begynte jeg å bli skikkelig dårlig dagen derpå. Noen tipset meg om å ta Zyrtec før man drikker, og det var en skikkelig halleluja-opplevelse. Skal prøve Zyrtec! Har hørt om det før, men aldri kommet meg til å teste det.. Er det nok med en? Eller kan det bli bedre virkning om man tar 2 før man begynner å drikk? 0 Siter
Osiris Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Har ikke sjekka meg for Candida..Kanskje det er en ide! Men kan bli dårlig om jeg drikker vin7sprit også.. Men blir mest dårlig i magen flere dager etter øl. Hvordan sjekker man seg for candida? Hos legen vel.. Hva gjør man for å bli kvitt det om man har det?? Tusen takk for svar! Jeg er ikke sikker på hvordan du sjekker for det- husker bare en kollega måtte kutte ut både øl og vin på grunn av gjærinnhold. Lurer på om hun var hos en soneterapeut. Men jeg er ikek sikker så ta et googlesøk du 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 For det er vel kanskje litt asosialt, for å ikke snakke om kjedelig å sitte helt edru på fest eller julebord?? Heldigvis trenger jeg ikke alkohol for å ha det gøy :-) Jeg er ikke avholds altså. Tar gjerne noen glass i festlig lag, men liker ikke å bli full. Mulig jeg fikk nok i ungdomstida ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Skal prøve Zyrtec! Har hørt om det før, men aldri kommet meg til å teste det.. Er det nok med en? Eller kan det bli bedre virkning om man tar 2 før man begynner å drikk? To zyrtec hadde jeg garantert sovna av. Blir sååå trøtt av den allergimedisinen! 0 Siter
Gjest mipjenta Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Heldigvis trenger jeg ikke alkohol for å ha det gøy :-) Jeg er ikke avholds altså. Tar gjerne noen glass i festlig lag, men liker ikke å bli full. Mulig jeg fikk nok i ungdomstida ;-) Nettopp! Det er det jeg savner-å ta noen glass i festlig lag uten å havne over doskåla før jeg ei gang er brisen! Kanskje jeg drakk for mye i ungdommen.. Tihi.. 0 Siter
Gjest drikk noe annet Skrevet 8. november 2005 Skrevet 8. november 2005 Jeg tåler ikke øl. Ikke drikk det. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Skal prøve Zyrtec! Har hørt om det før, men aldri kommet meg til å teste det.. Er det nok med en? Eller kan det bli bedre virkning om man tar 2 før man begynner å drikk? Ta en første gang, så får du heller øke dosen neste gang om det ikke fungerer 0 Siter
Freya Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Skal prøve Zyrtec! Har hørt om det før, men aldri kommet meg til å teste det.. Er det nok med en? Eller kan det bli bedre virkning om man tar 2 før man begynner å drikk? Jeg pleier å ta en før jeg begynner å drikke (sammen med den første drinken ca) og en før jeg legger meg. Du kan jo prøve deg litt fram, første gangen ble jeg veldig trøtt av det, men da tok jeg tre til sammen da! 0 Siter
Freya Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Og man trenger bare en per fest? Togli, du sa man blir søvnig.. er det samme kvelden, elelr dagen etter? Har ingenting imot å sove hele søndagen, men det pinligste jeg vet er å ikke greie å holde øynene åpne på festen... Jeg pleier å ta en før jeg begynner å drikke, og en før jeg legger meg. Første gangen ble jeg veldig trøtt utpå kvelden, men det går bra nå altså. Fordelen er jo at man sover hele neste dag, sover over hele bakrusen. 0 Siter
Freya Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Det syntes jeg også før... Nå liker jeg å ha full kontroll! Enten er det alderen som har innhenta meg, eller så er det trebarnsmorfølelsen som gjør det ;-) Har jo full kontroll selv om jeg er litt pussa. Bare morsomt å bli litt fjollete, liksom. Er jo ikke akkurat noen fjortiss lenger selv heller. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Det der kommer med alderen. Da jeg var rundt 20 vorset jeg glatt med en halvliter hjemmelaget tyrker av druesprit (ofte rundt 50 %) + 12 Ringnes eller 6 Ringnes og 1 flaske vin, både fredag og lørdag. Jeg var tyrkerkongen. På hytteturer kunne det fort gå en liter på deling med en til før frokost, altså før vi gikk i skibakken. Fylleangst og bakrus var knapt noe jeg visste hva var, med unntak av et par virkelig tilfeller av fullstendig fyllesinnssykdom dagen derpå. Men i dag, noen år etter, kan jeg rett og slett ikke drikke noe annet enn øl (og vin, men det drikker jeg bare til mat). Den vanlige mengden øl og 3 shots, og de 3 shotsene setter meg helt ut og gir meg ustabile rykninger i alle kroppshulerom og åpninger dagen derpå. Dessuten tåler jeg mye, mye mindre enn tidligere. Så det er alderen. Rett og slett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.