Fiffi Skrevet 11. august 2000 Del Skrevet 11. august 2000 Jeg har en kort stund gått på "Cipramil" - 20 mg. 1 gang daglig. Jeg har kuttet ned over 6 uker. Først ned til en halv om dagen, så en halv annenhver dag. Psyk'en min sa man kunne få bivirkninger ved brå slutt (noe lignende elektriske støt). I og med at jeg har sluttet over såpass lang tid skulle jeg ikke tro jeg skulle få disse bivirkningene. Men siden jeg for 1 1/2 uke siden sluttet helt, har jeg kjent disse elektriske støtene. De kommer når jeg ser til siden og varer kun et sekund. Jeg føler meg da svimmel, hjertet hopper og jeg blir halvkvalm (jeg kan også nevne at jeg gikk på pillene ca 3-4 måneder). Er dette pillene, eller er det noe annet galt med meg. Hadde vært taknemlig for legens svar her, men setter også pris på andres mening/erfaring. På forhånd takk. Hilsen Fiffi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2055-bivirkninger-etter-bruk-av-antidepressiva/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nils Havard Dahl, psykiater Skrevet 12. august 2000 Del Skrevet 12. august 2000 Du har brukt en svært lav dose og trappet ned over lang tid. Det er vanskelig å si om det kan være seponeringsbivirkninger eller noe annet. Innlegget ditt gir meg dog assosiasjoner til at det har sin pris å opplyse pasientene om alle tenkelige og utenkelige bivirkninger som kan oppstå. Tror noen ganger at forventningene er i stand til å gi mange personer symptomer både på det ene og andre. Som jeg har nevnt tidligere, har jeg aldri opplevd at noen av mine pasienter har fått seponeringsbivirkninger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2055-bivirkninger-etter-bruk-av-antidepressiva/#findComment-7610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FiloSofie Skrevet 12. august 2000 Del Skrevet 12. august 2000 Du har brukt en svært lav dose og trappet ned over lang tid. Det er vanskelig å si om det kan være seponeringsbivirkninger eller noe annet. Innlegget ditt gir meg dog assosiasjoner til at det har sin pris å opplyse pasientene om alle tenkelige og utenkelige bivirkninger som kan oppstå. Tror noen ganger at forventningene er i stand til å gi mange personer symptomer både på det ene og andre. Som jeg har nevnt tidligere, har jeg aldri opplevd at noen av mine pasienter har fått seponeringsbivirkninger. Har gått på fontex en god stund, før det prøvde jeg Zoloft...... Da jeg skulle trappe ned fikk jeg seponeringsproblemer i form av elektriske støt i høyre del av kroppen, ut i fingerspissen og helt ut i tærne, samtidig som jeg følte meg svimmel og uvel. Jeg hørte også en summende lyd - omtrent som en gresshoppe samtidig. Jeg ble selvsagt veldig redd. Disse anfallene var ganske hyppige i starten, og varte bare noen sekunder. På det værste mistet jeg også balansen. Nå har det gått snart 7 måneder siden jeg sluttet med antidepressiva og plagene er så godt som borte og jeg har stor tro på at jeg blir helt kvitt dette med tid og stunder. Men jeg skulle godt likt å vite hva det kan skyldes, at man får slike bivirkninger ETTER at man har sluttet med medikamentet. Det var godt å høre at andre har hatt det på samme måte. Jeg har en mistanke om at legen min ikke har tatt meg særlig alvorlig når jeg har snakket om gresshopper og elektriske støt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2055-bivirkninger-etter-bruk-av-antidepressiva/#findComment-7648 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magali Skrevet 5. august 2001 Del Skrevet 5. august 2001 Du har brukt en svært lav dose og trappet ned over lang tid. Det er vanskelig å si om det kan være seponeringsbivirkninger eller noe annet. Innlegget ditt gir meg dog assosiasjoner til at det har sin pris å opplyse pasientene om alle tenkelige og utenkelige bivirkninger som kan oppstå. Tror noen ganger at forventningene er i stand til å gi mange personer symptomer både på det ene og andre. Som jeg har nevnt tidligere, har jeg aldri opplevd at noen av mine pasienter har fått seponeringsbivirkninger. Å vite om bivirkninger kan nok være et tveegget sverd, men man faktisk få dem for det! Jeg har gått på Zoloft siden desember 2000, lavdosering, kun 25 mg pr dag. Fikk bronkitt for noen måneder sida, og fikk da foreskrevet Erymax (pencillinpreparat). Etter kort tid opplevde jeg strømstøt, smerter i ledd, svimmelhet, sterk depresjon, osv osv. Etter noen dager gjorde jeg litt research og da jeg fant ut at dette var klassiske nedtrappingssymptomer kuttet jeg ut Erymaxen og det gikk over etter et par dager. Tok kontakt med produsentene av Zoloft som kunne bekrefte av Erymax "stoppet" virkningen av Zoloft. Det må nevnes at legen som foreskrev Erymaxen fikk opplyst at jeg brukte Zoloft og mente at dette var uproblematisk. Konklusjon: Det kan være greit å ha kunnskap og! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/2055-bivirkninger-etter-bruk-av-antidepressiva/#findComment-127953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.