Gå til innhold

Skal gifte meg, vanskelig med invitasjoner....

Anbefalte innlegg

Gjest utrolige muffe
Skrevet

Hei, jeg skal gifte meg om et halvt år. Nå sliter jeg litt med hvem som skal bes og ikke.Noen er selvsagt helt "bankers", men så er det noen som er litt i gråsonen.

Skal jeg be noen bare fordi jeg selv ble bedt i deres brllup for 8 år siden - mens jeg ikke har så mye kontakt med dem pr i dag? Og skal jeg be dem jeg tror jeg kommer til å ha lite kontakt med i fremtiden?

Og hva med venninner jeg vet forventer å bli bedt, men som jeg ikke ønsker be...?

Huff. hvordan skille ut hvem som skal bes og ikke? Noen råd?

Skrevet

Vi inviterte ikke noen som kunne plasseres i de tre gruppene du skisserer. Jeg vet at enkelte ble sure, men det blåser jeg i. Vi ba de vi ønsket å ha der og ferdig med det.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

da jeg var i bryllup til noen venner sist, hadde de kun invitert de vennene som var par. Tror nok at det var en del av de single som reagerte på dette, men de måtte ha en grense, pga veldig mange venner.

Skrevet

Inviter de du og brudgommen ønsker å dele den store dagen med og gi blanke i om noen blir snurte av den grunn.

Lykke til! :o)

Skrevet

da jeg var i bryllup til noen venner sist, hadde de kun invitert de vennene som var par. Tror nok at det var en del av de single som reagerte på dette, men de måtte ha en grense, pga veldig mange venner.

Det var da en snodig måte å gjøre det på.

Skrevet

Så deres veldig gode single venner ble ikke bedt, for å gi plass til deres mer perifere vennepar???

Det er lite jeg ville reagert på når det gjelder å bli bedt/ikke bedt i et bryllupp.

Men DEN begrunnelsen hadde jeg satt lite pris på - om jeg hadde vært en av deres nære single venner......

Gjest singel venninne
Skrevet

Det der var skikkelig diskriminerende gjort mot single!! Reagerer jeg virkelig på.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det der var skikkelig diskriminerende gjort mot single!! Reagerer jeg virkelig på.

vet det. Det var nok mange som reagerte

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Så deres veldig gode single venner ble ikke bedt, for å gi plass til deres mer perifere vennepar???

Det er lite jeg ville reagert på når det gjelder å bli bedt/ikke bedt i et bryllupp.

Men DEN begrunnelsen hadde jeg satt lite pris på - om jeg hadde vært en av deres nære single venner......

Enig. De sa det ikke til meg, at det var grensen, men det var jo lett å skjønne. Det var bare par der, mens andre single venner ikke ble bedt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det var da en snodig måte å gjøre det på.

Ja, jeg hadde ikke gjort det slik. De sa ikke til meg at de hadde tenkt sånn, men det var lett å skjønne. Det var kun venner som var par som var invitert, mens andre single venner ikke var det

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Inviter de du og brudgommen ønsker å dele den store dagen med og gi blanke i om noen blir snurte av den grunn.

Lykke til! :o)

Jeg er enig med deg. Det er alltid noen som blir sure uansett. Hvis hun inviterer den, så må jo den få komme og så bare baller det på seg

Skrevet

Verste jeg har hørt!

Brudeparet hadde nok raskt havnet i kategorien ex-venner om jeg hadde opplevd noe sånt. (Uavhengig av min egen sivilstand.)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Verste jeg har hørt!

Brudeparet hadde nok raskt havnet i kategorien ex-venner om jeg hadde opplevd noe sånt. (Uavhengig av min egen sivilstand.)

de havner nok ikke som eks-venner:) De er noen av de snilleste som går på jord, men det var en rar måte å gjøre det på.

Gjest Isbinne
Skrevet

Hei der! Skal gifte meg selv om et halvt års tid, og jeg sliter litt med samme problemet.

Venner er greit nok, men når det kommer til fmilie er det litt verre.

Hans familie er veldig sammensveiset, og han har god kontakt med alle kusiner, fettere, onkler og tanter.

Jeg derimot, har lite kontakt med alle mine.

Vi vil komme til å be alle på hans side, men fra min side blir det kun dem jeg føler jeg har hatt mest kontakt med.

Det blir muligens litt sure miner og slikt, men man må bare gi blaffen. Det viktigste er at dere selv er komfortable med invitasjonslisten.

Skrevet

Jeg synes man skal be de man ØNSKER å ha i bryllupet + de nærmeste som man bare MÅ be.

Utover det har jeg ingen preferanser. Synes ikke man skal be bare fordi DE gjorde det i sin tid.

En god unnskyldning er at det kan være kapasitetproblemer i lokalet dere skal bruke.....

Skrevet

Inviter de du ønsker skal dele dagen med dere.

Jeg har en sammensveiset familie, onkler, tanter, søskenbarn osv.

Han har så stor slekt at det er umulig å ha god kontakt med alle, mange søskenbarn som han ikke har truffet på mange år.

Vi ba alle sammen (108 gjester var vi totalt denne kvelden), jeg synes det blei litt dumt med forskjeller når det gjelder slekta.

Skrevet

Be dem du har god kontakt med nå og har lyst til å se i brylluppet ditt. Når det gjelder kusiker, fettere o.lign. så trenger du ikke be dem du ikke har kontakt med, hvis du f.eks. har 20 av dem og kun har kontakt med fem...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...