Gå til innhold

Skal du ha siste ordet?

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Når du diskuterer med noen muntlig ansikt til ansikt?

Her inne når du deltar i tråder med mye diskusjon?

Hvordan er det da når du ikke får mer svar? Føler du da at du vant diskusjonen og at motparten ikke har flere argumenter eller regner du med at "motparten" har gitt deg opp og ikke skriver mer fordi det bare blir kverulering?

Gjest Göteborg
Skrevet

Noen her inne viser sitt storsinn ved å ikke pukke på at de skal ha siste ordet, når de syns de har sagt det som bør sies.

Andre igjen, viser et nærmest nevrotisk forhold til at de MÅ ha siste ordet. Disse kan du få billig av meg.

de siste viser

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tenker ikke vinn/ tap.

Man er bare uenig, og greier ikke bli enig. Man føler jo alltid at man selv har rett, ellers hadde det ikke blitt noen diskusjon.

Når jeg gir meg så er det gjerne fordi det blir for mange gjentagelser, og da er det ikke morsomt lenger.

Skrevet

Dol: Jeg går stort sett lei i god tid før 'siste ordet' nærmer seg. 'Siste ordet' er som regel ufint, så jeg hopper gjerne over å åpne det også. Jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har latt meg rive med i noe som kan kalles heftig ordveksling.

IRL: Jeg er så beskjeden at jeg gjerne overlater til andre å ha rett. Og det er greit, det betyr ingenting.

Skrevet

Jeg er ikke opptatt av siste ordet, men fortsetter gjerne å diskutere så lenge jeg føler det finnes et fornuftig motinnlegg å svare på. Men når jeg blir lei, så sier jeg gjerne i fra om det, i stedet for å bare unnlate å svare. Synes det er høfligere. Selv om det bare ser ut til å provosere enkelte andre ytterligere ;)

I virkeligheten diskuterer jeg gjerne, men har ikke mange venner/familiemedlemmer som er grunnleggende uenig med meg. Så det blir mye nyanser og detaljer vi "krangler" om. Og det er jo gøy det også :) Jeg er opptatt av at jeg har en sterk mening og prøver å få andre over på "min" side, men det plager meg ikke om vi forblir uenige :)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

"Når du diskuterer med noen muntlig ansikt til ansikt?"

Nei. Jo, kanskje når jeg VET jeg har rett og det går på ting som lar seg bevise. :-D

"Her inne når du deltar i tråder med mye diskusjon?"

Nei. Av og til får jeg det sikkert, av og til ikke. Jeg er mest opptatt av å få sagt det jeg har på hjertet.

"Hvordan er det da når du ikke får mer svar? Føler du da at du vant diskusjonen og at motparten ikke har flere argumenter eller regner du med at "motparten" har gitt deg opp og ikke skriver mer fordi det bare blir kverulering?"

Når jeg ikke skriver flere innlegg i en tråd er det fordi jeg har sagt det jeg hadde tenkt å si, om andre fortsatt er uenig gidder jeg ikke mer når jeg har fått frem mitt. Regner i grunnen med at andre tenker som meg, jeg bruker ikke tid på å føle at jeg har vunnet eller tapt en diskusjon fordi det blir slutt på innleggene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...