Gå til innhold

8 mnd. for sugingen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har virkelig latt meg provosere over denne saken!

Jeg husker en voldtektsak på Stord for noen år tilbake. Der ble en 14 år gammel jente voldtatt av to menn. Hun var så ødelagt i underlivet etterpå at hun måtte inn og opereses. Kanskje hun aldri kunne få barn. Der fikk overgriperne henholdsvis 10 mnd og et år.

Ble selv voldtatt for lenge siden, av en voldelig ex, med flere dommer bak se., Han truet med kniv og var rett og slett helt psyko, og voldtok meg gjennom en hel natt. Saken ble selvfølgelig henlagt. Påstand mot påstand. Selv om de fant "bevis" inni meg. Er det ikke påstand mot påstand her også? Det eneste beviset var dna fra munnen hennes?

Det skal veldig mye til for at en mann blir dømt for voldtekt, som oftest må det være synlige tegn på vold, og da får de sjelden mer enn noen mnd fengsel. Hva er galt med dette rettssystemet??? Argh!!!

I denne saken så er det staten som begår overgrep mot alle andre overgrepsofre samt denne kvinnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir det samme som tvilling75 sier. De fant bevis på henne, men det blir likevel bare påstand mot påstand. Ingen vet om han ville det og angret etterpå. Kanskje det var først da han så kameraet at han ble forbanna. Jeg vil ikke si at bevisene kunne være så avgjørende her. Det var ikke utført vold eller tvang der offeret hadde merker på kroppen. Da blir det egentlig fort påstand mot påstand. Jeg sier ikke her at han lyger, men jeg kan ikke se hvorfor denne saken skiller seg så klart ut med bevis der de må gi overgriper 8 mnd fengsel, når du ser i forhold til andre saker.

Svært mange voldtektssiktede menn sier det samme som deg, noe å tenke over?

Skrevet

Svært mange voldtektssiktede menn sier det samme som deg, noe å tenke over?

Hele rettsystemet og politet maser alltid om bevis i voldtektsaker. Jeg kan ikke forstå hva som var bevisførselen i denne saken. Hva beviste at denne mannen ble utsatt for overgrep?

Denne kvinnen må jo ha det helt grusomt. der blir hun antakelig oppmuntret av mannen sin, og i god tro utfører hun oralsex med fornærma, slutter når han sier stopp, og må betale 30 000 i erstatning og sitte inne i 8 mnd! Jeg syns faktisk synd på henne.

Skrevet

Nei. De hadde tatt bilder med mobilen, men da han ble så sint hadde de slettet det, så bildene var påstand mot påstand. Han mente det var bilder, og de mente det var ikke.

Tror egentlig han anmeldte saken fordi den mannen var til stede (vitner som kunne sladre/skryte) og at han hadde et forhold som kunne bli ødelagt dersom det ble påstått at han var med på det. Men jeg vet jo ikke.

Synes uansett det er drøyt med 8 mnd fengsel når andre slipper mye lettere med direkte voldelige handlinger.

"Tror egentlig han anmeldte saken fordi den mannen var til stede (vitner som kunne sladre/skryte) og at han hadde et forhold som kunne bli ødelagt dersom det ble påstått at han var med på det."

Mange voldtektssiktede menn hevder lignende ting. Det får pussig nok ikke samme støtte av kvinner generelt.....

Skrevet

Ser du det i forhold til denne: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109237

så blir det bare enda sykere.

Som tidligere nevnt medfører slike domsavsigelser kun at folk flest mister respekten for rettsvesenet - med alle de negative følger det får.

Strafferabatt burde avskaffes. Skal man liksom få MINDRE straff fordi man har begått 130 forbrytelser?

Skrevet

Strafferabatt burde avskaffes. Skal man liksom få MINDRE straff fordi man har begått 130 forbrytelser?

Det er umulig å la være å gi 'strafferabatt' nær sagt uansett hvilke type forbrytelser og kriminalitet man snakker om.

Uten 'strafferabatt' ender man fort opp i makabre situasjoner der simple innbruddstyver eller biltyver kan komme til å sone betydelig lengre enn mordere, voldsutøvere og kidnappere.

I Norge kan heller ikke feks en seriemorder få mer enn livsvarig (21 år) + sikring - det samme som en som kanskje 'bare' myrdet én.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...