Gå til innhold

smerter, men finner ikke urinveisinfeksjon

Anbefalte innlegg

jeg fikk for drøyt to måneder siden noe som lignet blærekatarr: svie ved vannlating, smerter i urinrøret, og hyppig sterk "urge" hvor det flere ganger nesten gikk galt. Har aldri hatt noen urinveisinfeksjon før (er 29 år). Leverte to ganger urinprøve hos lege for å få en diagnose (siste gang sendte de prøve til Rikshospitalet), men man fant ingen tegn til infeksjon. Trangen til hyppig vannlating er etterhvert borte, men smertene er der fortsatt, uavhengig av om jeg er tissetrengt eller ei. Urinen har en skarp kjemikalielukt. Ved samleie får jeg noen ganger en plutselig og sterk følelse av at urinblæra eller nyrene blir støtt borti, og at jeg kan komme til å tisse på meg. Er etterhvert redd for å ha pådratt meg noe alvorlig, men har ikke råd til å gå til lege. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20554-smerter-men-finner-ikke-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

Jeg vet ikke om du har pådratt deg noe. Det du beskriver er slik jeg leser deg, et snev av overaktiv blære. Vi vet lite om hva dette skyldes. Det kan godt gå over og forsvinne fullstendig. Er du i tvil bør du kontakte lege.

Gjest Kvinne10

Hei !

Smertene du beskriver høres ut som dem jeg har slitt med i over et halvt år. Det startet med en urinveisinfeksjon som deretter gikk over i plager som sterk trang til å tisse. Til tider har det vært så ille at jeg kun har tenkt på å gå på do ( til tross for at det ikke egentlig er behov for det). Jeg har vært innom flere leger og spesialister og til slutt endt opp med diagnosen overaktiv blære. Fikk medisinen Detrusitol, som skal dempe aktiviteten i blæra. Det har hjulpet noe, men ikke helt. Kanskje det fungerer bedre for deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...