Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Nina Lindstad.Jeg er en mann på 38 år er 185 høy, min vekt er ca 100 kg. Har altid vært glad i å trene så derfor vekten.I septemer i fjor fikk jeg en fokjølelse som gikk over til en bihulbetenelse. Jeg oppsøkte lege som ga meg penselinkur den virket ikke så han sendte meg til øre nese hals spesialist. Han bekreftet betenelse i øre nese hals, ga meg en ny peselinkur som ikke virket. Han fant også ut at jeg hadde trang nesegang på høyre side så han sente meg til sykehus for opperasjon. Dem ville at jeg ikke skulle være så slimete i hals og nese så dem også ga meg en peselinkur som ikke virket. Jeg valgte da å oppsøke en ny øre nese hals spesialist, han ga meg to peselinkurer og to kortisonkurer som heller ikke virket, har også hatt en propp i øre under hele tiden som jeg klarer å utligne men som bare trekker seg tilbake med en gang. Har også slitt med masse verk i kroppen, spesielt i beina. Jeg har fått tatt opperasjonen pluss flere peselinkurer, ti til sammen, har skjekket meg for alargi, astma tatt bilder av lunger og en masse blod prøver som dem ikke finner noe på. Under denne tiden har jeg stort sett loggi på sofan om dagen å senga om natten helt utslått.Har vel nesten atid vært trenings narkoman. De siste fire mnd har jeg følt meg litt bedre men når jeg har prøvd å jobbe eller trene veldig rolig (ca en halv time på en ergometer sykkel) så har jeg fått tilbake annfall med en gang. Legen sier at han ikke kan hjelpe meg noe mer samme som øre nese hals, men dem konstanterer alle at jeg har betenelse. Tror jeg har fått med det meste her. Håper på et positift svar.Vennligs hilsetviggo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205540-h%C3%A5p-om-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Høres ut som du har hatt et slitsomt år, og at immunapparatet ditt virkelig har jobbet på høygir. Viktig nå å prøve å bygge opp allmenntilstanden. Prøv å innta rikelig vitaminer og anti-oksydanter; f.eks Avantgarden som fåes i helsekostbutikker; 2-6 tabletter per døgn. Kanskje bør du la kroppen hvile ganske mye denne vinteren, men prøv da å reduser kalori-inntaket så vektøkning ike blir et stort problem. Kanskje bør du en periode bruke en kortison-holdig nesespray for å åpne opp slimhinnene for å hindre nye infeksjoner. Få i deg rikelig væske, og ta gjerne Biola-melk; 2 glass per dag iblandet Vi-siblin fiberpulver for å normalisere fordøyelsen. prøv å ha et halvt år med lite alkohol, og ikke tobakk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205540-h%C3%A5p-om-hjelp/#findComment-1479137
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...