Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg brukt laang tid på å oppdatere hjemmesidene mine med helt nytt design og bilder. Når jeg tester de på min egen maskin - så funker alt greit.

Men så fort jeg får lastet sidene opp på nett så vil plutselig noen av bildene ikke vises lengre - og det blir bare et slikt kryss i stedet. De aller fleste bildene kommer frem og det er ikke noe mønster i hvilke bilder som velger å forsvinne.

Ja, alle bildene ligger på nett. Hvorfor, ja _hvorfor_ virker det ikke? Og hva skal jeg gjøre for at alle bildene skal komme frem?

Hilsen en frustrert

Skrevet

Har du link til nettstedet så vi kan se på koden?

Hva slags kode?

Det er mine personlige hjemmesider - og siden jeg gjerne vil holde min identitet skjult på DOL har jeg ikke så lyst til å legge den ut her...

Skrevet

Hva slags kode?

Det er mine personlige hjemmesider - og siden jeg gjerne vil holde min identitet skjult på DOL har jeg ikke så lyst til å legge den ut her...

HTML-koden :) Det er ikke så lett å finne ut hva som er galt uten å se på koden til siden. Men du kan sjekke noen ting selv. Se på HTML-koden til siden, og finn de bildene som ikke vises rett. Pass på at stien og navnet er nøyaktig det samme som bildefilen på serveren, inkludert store/små bokstaver.

Skrevet

hva slags program bruker du for å oppdatere siden?

har du riktig bildeformat? altså det som nettsiden krever?

har du lagt til bildetekst?

noen programmer krever det også

Skrevet

hva slags program bruker du for å oppdatere siden?

har du riktig bildeformat? altså det som nettsiden krever?

har du lagt til bildetekst?

noen programmer krever det også

"hva slags program bruker du for å oppdatere siden?"

Jeg bruker WS FTP

"har du riktig bildeformat? altså det som nettsiden krever?"

Jeg bruker gif og jpg. Men det burde jo ikke ha noe å si, for _noen_ av bildene kommer jo frem...?

"har du lagt til bildetekst? noen programmer krever det også"

Igjen, når _noen_ av bildene kommer frem - så kan det jo ikke være det...?

Men takk for tips :-)

Skrevet

HTML-koden :) Det er ikke så lett å finne ut hva som er galt uten å se på koden til siden. Men du kan sjekke noen ting selv. Se på HTML-koden til siden, og finn de bildene som ikke vises rett. Pass på at stien og navnet er nøyaktig det samme som bildefilen på serveren, inkludert store/små bokstaver.

Takk, det skal jeg gjøre!

Men jeg tror faktisk jeg har kommet til et gjennombrudd i etterforskningen min. Kan det ha noe med at bildefilene inneholder "æ, ø eller å".

Ved et raskt overblikk ser det ut til at alle de manglende bildene har disse tegnene i filnavnene...

Gjest Persille
Skrevet

Men jeg tror faktisk jeg har kommet til et gjennombrudd i etterforskningen min. Kan det ha noe med at bildefilene inneholder "æ, ø eller å".

Ved et raskt overblikk ser det ut til at alle de manglende bildene har disse tegnene i filnavnene...

De funker ikke hos meg hvertfall :)

Tok sin tid før jeg skjønte det, men da jeg endret dem funket alt!

Skrevet

Ja, du kan ikke bruke disse tegnene i filnavn på web :)

Skrevet

Ja, du kan ikke bruke disse tegnene i filnavn på web :)

Ja, jeg fjernet alle lumske bokstaver - og nå er alle bildene på plass :-)

Takk takk!

Skrevet

De funker ikke hos meg hvertfall :)

Tok sin tid før jeg skjønte det, men da jeg endret dem funket alt!

"Tok sin tid før jeg skjønte det, men da jeg endret dem funket alt!"

Ja, jeg har _alltid_ irritert meg på at noen av bildene alltid mangler når jeg legger ut nye nettsider - men _endelig_ fant jeg det ut!

Takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...