Gå til innhold

Hvorfor er det slik...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bra poeng - det har jeg ikke tenkt på...

De 'psyke' personene kan jo selvfølgelig bare følge med til et eventuelt nytt sted. Har enda ikke sett noen nettsteder hvor en trenger 'frisk-sertifikat' fra en psykiater/psykolog for å få lov til å logge seg på. Så det løser nok ikke problemet!

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

30

• Prozak

12

• DarkPink

9

• favn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg startet en tråd om adopsjon, der dukket hun/han opp. Jeg startet en tråd om migrenen min, der dukket hun han opp. Det har også skjedd på Åpent en gang, uten at jeg kan huske hva tråden handlet om en gang. Jeg startet en tråd på Foreldre-Småbarn om sønnen min spesielt, der dukket kritikeren opp.

Og dette er vel alle trådene jeg har startet, tror jeg ;)

Har det skjedd tre ganger, så ville ikke jeg ansett det som noe stort problem. Såpass må vi tåle her inne, synes jeg. Ofte er en også mer sårbar på felter hvor en innerst inne har litt dårlig samvittighet. Kjenner meg igjen fra jobbe-småbarnstiden nemlig. En forsvarer det med hud og hår og fine fakter, men innerst inne gnager samvittigheten for de fleste. Det er ofte et overlevelsesinstinkt som gjør at vi ikke orker kjenne på den følelsen før situasjonen er over.

Skrevet

Har det skjedd tre ganger, så ville ikke jeg ansett det som noe stort problem. Såpass må vi tåle her inne, synes jeg. Ofte er en også mer sårbar på felter hvor en innerst inne har litt dårlig samvittighet. Kjenner meg igjen fra jobbe-småbarnstiden nemlig. En forsvarer det med hud og hår og fine fakter, men innerst inne gnager samvittigheten for de fleste. Det er ofte et overlevelsesinstinkt som gjør at vi ikke orker kjenne på den følelsen før situasjonen er over.

Det er ganske mye, når det er de eneste trådene jeg noen gang har startet og hvor vidt jeg er hjemme med sønnen min eller ikke, ikke var et tema.

Jeg har ikke dårlig samvittighet angående å jobbe, faktisk er jeg stolt over det, fordi jeg gjør noe som er nødvendig og bra for familien min og setter mine egne følelser litt til siden.

Og ikke blir jeg såret av kritikken heller, ellers hadde jeg nok ikke svart så saklig og rett fram som jeg har gjort. Men jeg blir ganske nysgjerrig på hva slags type person som skjuler seg bak disse anonyme nickene... :)

Skrevet

Nå har jeg leita som en gal, og jeg fant en av de:

http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=forum&urlForum=4

Denne kom som følge av en annen diskusjon der glidemiddel ble kritisert, og personen (under et annet nick) trakk flere ganger frem ting fra denne tråden i andre tråder... =)

Hm.. dette ble jo helt feil?

Linken forandrer seg ikke selv om jeg går inn på innlegget. Hvordan får jeg linket til tråden?

Prøver en til her:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2804062

.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er en del psykiatritilfeller på dol.

Det er bare å bli vant til det, og skjelle dem ut hvis du føler for det. :)

Skrevet

Det er en del psykiatritilfeller på dol.

Det er bare å bli vant til det, og skjelle dem ut hvis du føler for det. :)

Hehe :)

Jeg vil helst ikke skjelle ut noen, men det holder hardt noen ganger...

Skrevet

Tips: Ikke les innlegg fra ikke-faste nick.

Hvordan vet dere hvilke nick som er faste og ikke faste? Det kan dere vel umulig vite! Alle nye blir altså beskyldt for å være ikke-faste da? For det er jo nick dere ikke har sett før.

La nå folk 'nicke' som de vil! Det her er et ANONYMT nettsted, ikke det virkelige liv.

Skrevet

Jeg svarer gjerne de som starter en anonym tråd, på grunn av personlige opplysninger.

Men hvorfor svarer man andre med et anonymt navn? Det vil jeg gjerne vite. Da er det ikke fare for gjenkjennelse. Man er bare for feige til å stå for en mening fra den ene dagen til den andre.

ibro er mitt faste nick, men så vidt jeg vet er vel jeg anonym for deg?

Ville svaret mitt være mindre verdt for deg hvis jeg undertegnet med 'uten nick'?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vel, du vet i hvert fall at det ikke er du som er problemet, men gærningene.

Skrevet

ibro er mitt faste nick, men så vidt jeg vet er vel jeg anonym for deg?

Ville svaret mitt være mindre verdt for deg hvis jeg undertegnet med 'uten nick'?

Nei. Men det er snakk om at de uten nick, bruker anonymiteten sin til å angripe andre brukere. Hadde personen som konstant drar opp sønnen min brukt et fast nick, så kunne jeg mye lettere ha hoppet over innleggene hans/hennes. Men det er vel det de er redde for, at andre skal innse hvor lite verdt svarene deres er.

Skrevet

Jeg tror det er riktig som SDD sier. Her er mange dyr i arken.

Noen sliter, noen får ikke utløp for gruff og sinne på vanlig måte, noen bare tuller og kødder, og noen slenger med leppa uten å være klar over at de har evnen til å såre andre.

Og det er vanskelig å se om de sitter med et ertende smil eller ikke.

Skrevet

Hvordan vet dere hvilke nick som er faste og ikke faste? Det kan dere vel umulig vite! Alle nye blir altså beskyldt for å være ikke-faste da? For det er jo nick dere ikke har sett før.

La nå folk 'nicke' som de vil! Det her er et ANONYMT nettsted, ikke det virkelige liv.

Dette er det virkelige liv. Det er virkelige mennesker som skriver på virkelige tastatur, med virkelige følelser og tanker. Og om det er noen som innser hvem jeg er i det virkelige liv, så er det greit. For det kommer vel ikke som noe sjokk at jeg faktisk eksisterer?

At du velger å betrakte dette som et anonymt nettsted, er ditt valg. Jeg velger å betrakte dette som et nettsted, med det som det naturlig fører med seg av anonymitet.

Du kan påstå at det ikke er noen forskjell på å ha fast eller ikke fast nick her, men det er det. Har du fast nick og jeg ikke liker det du skriver, så kan jeg hoppe over innleggene dine. Da kan jeg gjøre meg opp en mening ang. deg. Men det er nok det de anonyme er mest redd for, siden mange av de oppfører seg som de drittsekkene de ikke tør å være når andre kan se de.

Skrevet

Nei. Men det er snakk om at de uten nick, bruker anonymiteten sin til å angripe andre brukere. Hadde personen som konstant drar opp sønnen min brukt et fast nick, så kunne jeg mye lettere ha hoppet over innleggene hans/hennes. Men det er vel det de er redde for, at andre skal innse hvor lite verdt svarene deres er.

Bare en liten ting til. Jeg har lagt merke til at mange her inne på DISKUSJONS-forum, ser ut til å forveksle uenighet med personlig angrep. Det er ikke noe slikt som har skjedd da? Har ikke lest de trådene du nevner jeg. Men noen tåler dårligere enn andre at andre dol'ere er uenig. Særlig i sensitive temaer, som går på ens personlighet og livsvalg.

Å si at en er uenig er ikke et angrep mot den er uenig med! Det er en meningsytring som ledd i en diskusjon. Og det er jo derfor det er startet diskusjonsforum, siden folk stort sett er uenige. De som ikke tåler uenighet må heller finne et forum hvor alle har samme interesser, slik at det blir litt roligere.

Skrevet

Bare en liten ting til. Jeg har lagt merke til at mange her inne på DISKUSJONS-forum, ser ut til å forveksle uenighet med personlig angrep. Det er ikke noe slikt som har skjedd da? Har ikke lest de trådene du nevner jeg. Men noen tåler dårligere enn andre at andre dol'ere er uenig. Særlig i sensitive temaer, som går på ens personlighet og livsvalg.

Å si at en er uenig er ikke et angrep mot den er uenig med! Det er en meningsytring som ledd i en diskusjon. Og det er jo derfor det er startet diskusjonsforum, siden folk stort sett er uenige. De som ikke tåler uenighet må heller finne et forum hvor alle har samme interesser, slik at det blir litt roligere.

Uenighet er fint og flott. Jeg trives med å diskutere og har ikke mistet et sekund med søvn på grunn av DOL.

Men jeg trives ikke med å diskutere noe jeg ikke har invitert til. Snakker jeg om at jeg har lyst til å adoptere et barn, så er jeg ikke interessert i å få høre at: "Hvordan kan jeg ville det, som ikke en gang gidder å være hjemme med barnet jeg har allerede". Dette er en opplysning som en anonym person har plukket opp i en annen tråd. Den er til og med uriktig, og ødelegger diskusjonen som var opprinnelig. Når man er så usaklig, så vil jeg gjerne vite hvilket navn man skriver under, så jeg slipper å lese den anonymes svar i framtiden.

Skrevet

Her inne har vi psykiatri forum med alskens skremmende innlegg og pga dette forumet har vi nok en del brukere som ikke klarer å la andre være i fred og liker å ødelegge.

De får kanskje en god følelse når de klarer å styre over andre her inne, mens de i virkeligheten ikke klarer å se på folk!!

Tror psykiatri skulle vært skillt ut fra dol og fått egen tumleplass alene.

Her tør jeg virkelig ikke å ha mitt nick stående på nåværende tidspunkt for da er det garantert at noen suger seg fast på meg.

Ja det var jo virkelig greit å ha et forum å skylde på.... Tror ikke det at det er så mange flere "gærninger" på psyk en på åpent forum f.eks.

De som er her surfer nok igjenom de fleste forum.

Tviler på om du hadde merket noe forskjell om psyk var skillt ut fra dol.

Ærlig talt!

*fnyser*

Skrevet

Ja det var jo virkelig greit å ha et forum å skylde på.... Tror ikke det at det er så mange flere "gærninger" på psyk en på åpent forum f.eks.

De som er her surfer nok igjenom de fleste forum.

Tviler på om du hadde merket noe forskjell om psyk var skillt ut fra dol.

Ærlig talt!

*fnyser*

Enig med deg.

Skrevet

Ofte er det like lurt å overse kranglefantene. Ikke like morsomt, men.

Du velger selv hvilke diskusjoner du vil ta. Det er greit å ikke oppgi masse personlig informasjon i sånne krangletråder. Det fører lite godt med seg, og kranglefanter har ikke godt av å vite altfor mye om deg.

mener

Gjest Lykketyven
Skrevet

Jeg er av de som har nytt nick i hver tråd jeg deltar, og jeg har aldri svart deg på noe som angår din sønn.

Så selv om jeg foretrekker anonymitet (og dermed i manges øyne er feig), er jeg ikke den du søker.

Jeg har også lyst til å si det, da, at jeg slettes ikke svarer krast og personlig spottende hver gang selv om jeg ikke har fast nick. Det er ikke derfor jeg velg å ikke ha et fast.

Skrevet

Jeg er av de som har nytt nick i hver tråd jeg deltar, og jeg har aldri svart deg på noe som angår din sønn.

Så selv om jeg foretrekker anonymitet (og dermed i manges øyne er feig), er jeg ikke den du søker.

Jeg har også lyst til å si det, da, at jeg slettes ikke svarer krast og personlig spottende hver gang selv om jeg ikke har fast nick. Det er ikke derfor jeg velg å ikke ha et fast.

Nei, det finnes slike som deg. Og det er derfor jeg fortsetter å svare de uten fast nick. Men ved et eller annet punkt, når man blir lei av usaklige innlegg og latterlige argumenter, så vil man velge å overse alle man ikke kjenner til allerede. Og det vil jo gå utover deg, ikke sant...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...