Gå til innhold

Hvorfor er det slik...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, la meg gjette. Sexualforumet?

"Hmm, la meg gjette. Sexualforumet?"

Det tror jeg ikke. Seksualitetforumet er vel bare en avart av Åpent.

"......................................."

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

30

• Prozak

12

• DarkPink

9

• favn

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare en liten ting til. Jeg har lagt merke til at mange her inne på DISKUSJONS-forum, ser ut til å forveksle uenighet med personlig angrep. Det er ikke noe slikt som har skjedd da? Har ikke lest de trådene du nevner jeg. Men noen tåler dårligere enn andre at andre dol'ere er uenig. Særlig i sensitive temaer, som går på ens personlighet og livsvalg.

Å si at en er uenig er ikke et angrep mot den er uenig med! Det er en meningsytring som ledd i en diskusjon. Og det er jo derfor det er startet diskusjonsforum, siden folk stort sett er uenige. De som ikke tåler uenighet må heller finne et forum hvor alle har samme interesser, slik at det blir litt roligere.

"Men noen tåler dårligere enn andre at andre dol'ere er uenig. Særlig i sensitive temaer, som går på ens personlighet og livsvalg."

Saken er at det er svært få som evner å uttrykke at de er personlig uenig i noe, uten å fordømme, se ned på etc. Og da blir det ukoseligheter. Se bare på seksualitetsforumet, hvor mange som ikke klarer å la være å rakke ned på de med preferanser etc. som de er uenige i. Og det går egentlig begge veier - både de som er liberale og de som er konservative.

"....................................."

Gjest Forstå det den som kan
Skrevet

Hvorfor skal jeg ikke fortelle om sønnen min?

Fordi ingen bryr seg...?

Skrevet

Hvordan vet dere hvilke nick som er faste og ikke faste? Det kan dere vel umulig vite! Alle nye blir altså beskyldt for å være ikke-faste da? For det er jo nick dere ikke har sett før.

La nå folk 'nicke' som de vil! Det her er et ANONYMT nettsted, ikke det virkelige liv.

"Hvordan vet dere hvilke nick som er faste og ikke faste? Det kan dere vel umulig vite!"

Når f.eks nicket er en forlengelse av tittelen, eller en abstraksjon av innholdet i innlegget, så er det ikke et ordentlig nick. Det er også mange andre måter å spotte ikke-faste nick på. Veldig få bruker lange setninger som nick, f.eks.

"Alle nye blir altså beskyldt for å være ikke-faste da? For det er jo nick dere ikke har sett før."

Neppe. Det kan evt. være at noen er skeptiske, men det forsvinner hvis vedkommende viser seg å ikke være en trolle. Mange presenterer seg også til en viss grad når de er nye.

"La nå folk 'nicke' som de vil! Det her er et ANONYMT nettsted, ikke det virkelige liv."

Dette har jeg påpekt i det uendelige, men det virker som om enkelte rett og slett holder seg for ørene og gauler: Dette er et nettsted, et forum, og et "community". D.v.s at det er nøyaktig så ananymt som man ønsker å gjøre det til selv. Vil man kun være anonym og diskutere, så kan man det. Vil man bli kjent med andre, i en eller annen grad, så kan man det.

Man "nicker" selvfølgelig som man vil, jfr. det ovennevnte, men man må akseptere at enkelte ignorerer de som virker useriøse, feige etc.

"........................................"

Skrevet

En av de tingene som irriterer meg mest i verden, er feighet. Hvis man ønsker å slenge med leppa, forfølge folk etc., så er man rimelig patetisk hvis man ikke kan stå for det. Når jeg slenger med leppa, så gjør jeg det med det eneste nicket jeg bruker her. De som endrer nick når de skal si noe offensivt er pr. def. ynkelige feiginger.

Skrevet

Men kanskje noen svarer anonymt fordi de forteller noe personlig i et svar?

Det blir jo noe annet. Her er det snakk om feiginger som skriver under midlertidig nick når de skal slenge dritt.

"....................................."

Skrevet

Fordi ingen bryr seg...?

Hehe. Det er det nok mange som gjør. Vi snakker alle om barna våre, det er litt av fellesskapet på Foreldre - Småbarn. Kanskje litt vanskelig å se av tittelen på forumet, men nå vet du i hvert fall det :)

Skrevet

Det kan være veien vi alle må gå. Synd for DOL, men da burde kanskje Webmaster tenke på å begrense muligheten for nickløse personer.

Det burde de ha gjort for lenge siden. Det finnes ikke et eneste godt argument for at man ikke må registrere seg med fast nick her inne - jeg vet ikke om noen andre fora som er slik. Så kan man gjøre unntak for Psykiatri, Overgrep etc.

"............................................"

Gjest Forstå det den...
Skrevet

Hehe. Det er det nok mange som gjør. Vi snakker alle om barna våre, det er litt av fellesskapet på Foreldre - Småbarn. Kanskje litt vanskelig å se av tittelen på forumet, men nå vet du i hvert fall det :)

Du har da fortalt om han her inne også.

Skrevet

Du har da fortalt om han her inne også.

Jaha? Jeg skriver sjeldent på Åpent. Og uansett så er det bare å la være å lese. Problem løst :)

Gjest Forstå det den...
Skrevet

Jaha? Jeg skriver sjeldent på Åpent. Og uansett så er det bare å la være å lese. Problem løst :)

Om du ikke tåler at folk kommenterer det du skriver, kan DU la være. Problem løst.

Skrevet

Her inne har vi psykiatri forum med alskens skremmende innlegg og pga dette forumet har vi nok en del brukere som ikke klarer å la andre være i fred og liker å ødelegge.

De får kanskje en god følelse når de klarer å styre over andre her inne, mens de i virkeligheten ikke klarer å se på folk!!

Tror psykiatri skulle vært skillt ut fra dol og fått egen tumleplass alene.

Her tør jeg virkelig ikke å ha mitt nick stående på nåværende tidspunkt for da er det garantert at noen suger seg fast på meg.

Dette innlegget får dolprisen for årets mest dustete kommentar.

*overrekkes*

Skrevet

Om du ikke tåler at folk kommenterer det du skriver, kan DU la være. Problem løst.

Jeg snakker jo om at mennesker _ikke_ kommenterer det jeg skriver, men hjemmesituasjonen min. Hadde jeg skrevet et innlegg om hvor flott det er å jobbe mens man har spedbarn, så er det greit med svar. Men når det kommer, fordi jeg i en bi-opplysning i et annet innlegg har sagt at jeg måtte ut i jobb tidlig, da synes jeg det er upassende.

Like fullt har jeg svart høflig og informativt på innleggene, og antatt at de var i beste mening. Men når det gjentar seg, så kan jeg ikke gjøre det lengere.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Hmm, la meg gjette. Sexualforumet?"

Det tror jeg ikke. Seksualitetforumet er vel bare en avart av Åpent.

Hi hi, dette er ikke noe angrep på deg altså;)

Men sånn generelt, har det en tendens til å bli en del merkelige diskusjoner der inne.

Men det har det på småbarn også, når jeg tenker meg om.

Skrevet

Her inne har vi psykiatri forum med alskens skremmende innlegg og pga dette forumet har vi nok en del brukere som ikke klarer å la andre være i fred og liker å ødelegge.

De får kanskje en god følelse når de klarer å styre over andre her inne, mens de i virkeligheten ikke klarer å se på folk!!

Tror psykiatri skulle vært skillt ut fra dol og fått egen tumleplass alene.

Her tør jeg virkelig ikke å ha mitt nick stående på nåværende tidspunkt for da er det garantert at noen suger seg fast på meg.

Kanskje du lider av paranoia? ;-)

Gjest svaksterk
Skrevet

Det stemmer ikke at det er brukerne av psykiatriforumet som pleier å lage trøbbel på de andre foraene.

Takk :-)

Jeg følte meg litt utsatt som gruppe her. Bare fordi jeg "tilhører" psyk må jeg være gæren, og ingenting jeg skriver bør vektlegges liksom.

Slike holdninger gjør det vanskelig for folk som sliter.

Heldigvis kommer jeg sjelden ut for dem "ute" i verden.

Men det kan være fordi folk med disse holdningene ikke klarer skille friske fra psyke ute i rl (heldigvis) :-)

Skrevet

Hi hi, dette er ikke noe angrep på deg altså;)

Men sånn generelt, har det en tendens til å bli en del merkelige diskusjoner der inne.

Men det har det på småbarn også, når jeg tenker meg om.

:-)

".................................."

Skrevet

Dette innlegget får dolprisen for årets mest dustete kommentar.

*overrekkes*

Tiltredes.

"...................................."

Skrevet

Takk :-)

Jeg følte meg litt utsatt som gruppe her. Bare fordi jeg "tilhører" psyk må jeg være gæren, og ingenting jeg skriver bør vektlegges liksom.

Slike holdninger gjør det vanskelig for folk som sliter.

Heldigvis kommer jeg sjelden ut for dem "ute" i verden.

Men det kan være fordi folk med disse holdningene ikke klarer skille friske fra psyke ute i rl (heldigvis) :-)

"Jeg følte meg litt utsatt som gruppe her. Bare fordi jeg "tilhører" psyk må jeg være gæren, og ingenting jeg skriver bør vektlegges liksom."

Det mange ikke skjønner, er at de som holder til på et psykiatriforum er de minst gærne av alle de som er psyke :-)

De psykingene som ikke mottar noen form for hjelp er jo løse kanoner, og det er de man skal passe seg for :-)

"......................................"

Skrevet

Jeg snakker jo om at mennesker _ikke_ kommenterer det jeg skriver, men hjemmesituasjonen min. Hadde jeg skrevet et innlegg om hvor flott det er å jobbe mens man har spedbarn, så er det greit med svar. Men når det kommer, fordi jeg i en bi-opplysning i et annet innlegg har sagt at jeg måtte ut i jobb tidlig, da synes jeg det er upassende.

Like fullt har jeg svart høflig og informativt på innleggene, og antatt at de var i beste mening. Men når det gjentar seg, så kan jeg ikke gjøre det lengere.

Her har du en slik en som du snakker om - like greit å ignorere feigingen :-)

"..................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...