Gjest svaksterk Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 "Jeg følte meg litt utsatt som gruppe her. Bare fordi jeg "tilhører" psyk må jeg være gæren, og ingenting jeg skriver bør vektlegges liksom." Det mange ikke skjønner, er at de som holder til på et psykiatriforum er de minst gærne av alle de som er psyke :-) De psykingene som ikke mottar noen form for hjelp er jo løse kanoner, og det er de man skal passe seg for :-) "......................................" takk :-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 9. november 2005 Forfatter Skrevet 9. november 2005 Her har du en slik en som du snakker om - like greit å ignorere feigingen :-) "..................................." Jeg synes det er bedre å svare informativt og høflig, jeg. Muligens jeg vil gjøre noe annet i framtiden, men får se. Så langt kan jeg i hvert fall smile for meg selv av deres merkelige personangrep 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Uenighet er fint og flott. Jeg trives med å diskutere og har ikke mistet et sekund med søvn på grunn av DOL. Men jeg trives ikke med å diskutere noe jeg ikke har invitert til. Snakker jeg om at jeg har lyst til å adoptere et barn, så er jeg ikke interessert i å få høre at: "Hvordan kan jeg ville det, som ikke en gang gidder å være hjemme med barnet jeg har allerede". Dette er en opplysning som en anonym person har plukket opp i en annen tråd. Den er til og med uriktig, og ødelegger diskusjonen som var opprinnelig. Når man er så usaklig, så vil jeg gjerne vite hvilket navn man skriver under, så jeg slipper å lese den anonymes svar i framtiden. Det var jo ikke pent gjort nei. Men saken er at vi aldri kommer utenom de her kranglefantene og oppviglerne, verken her eller i RL. Det beste er å gjøre som en ikke ser og hører dem. Da går de som sagt videre og prøver å terge noen andre. Du må nok være litt forsiktig nå siden du har vist at du biter på agnet! Da synes nok vedkommende at det er ekstra stas med deg, vet du. Dessverre! 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Uenighet er vel og bra - og tildels svært forfriskende! Men noen av svarene Glimtipper har fått, har vært både usaklige og ufine. Ja, jeg har som sagt ikke lest dem. Men igjen; folk som bare er ute etter å lage kvalm, er det best å overse. Slike diskusjoner som dette elsker de, går jeg utifra. Sitter nok med ståpels og hjertebank og leser og koser seg. DETTE har jeg stelt i stand, liksom. Vanlig psykologi det der! 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Dette er veldig enkelt: Du signerer som det passer deg. Jeg leser det som passer meg. DET var enkelt og greit! Hadde alle fulgt det, og unnlatt å kommentere og klage på det andre (= de som er uenige) gjør, så hadde endeløse diskusjoner vært unngått. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "Men noen tåler dårligere enn andre at andre dol'ere er uenig. Særlig i sensitive temaer, som går på ens personlighet og livsvalg." Saken er at det er svært få som evner å uttrykke at de er personlig uenig i noe, uten å fordømme, se ned på etc. Og da blir det ukoseligheter. Se bare på seksualitetsforumet, hvor mange som ikke klarer å la være å rakke ned på de med preferanser etc. som de er uenige i. Og det går egentlig begge veier - både de som er liberale og de som er konservative. "....................................." Ja, når en ser hvor fort det blir uvennskap i RL pga småting, så er det enda større muligheter for at det skjer her. Her har vi verken ansiktsuttrykk eller tonefall som kan virke avvæpnende. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 En av de tingene som irriterer meg mest i verden, er feighet. Hvis man ønsker å slenge med leppa, forfølge folk etc., så er man rimelig patetisk hvis man ikke kan stå for det. Når jeg slenger med leppa, så gjør jeg det med det eneste nicket jeg bruker her. De som endrer nick når de skal si noe offensivt er pr. def. ynkelige feiginger. "......................................." Jo, i RL er jeg enigi tankegangen. Den som sender en anonym henvendelse til kjente for å si det som en ikke tør si face-to-face ller på telefon, er feig. Men her er det litt annerledes, synes jeg iallefall. Feks: jeg er 'ibro' anonym for deg. Hvis jeg er uenig med deg og skulle falle for fristelsen til å skifte nick, så er jeg vil ikke mer eller mindre anonym for deg allikevel? Jeg er jo anonym som ibro eller anonym som 'uten nick'. Kan vel være det samme det? Anonym eller anonym. Blant dere som tydeligvis er 'kjente' med hverandre, og kanskje til og med treffes i RL, så blir det nok annerledes, men jeg er en av de som vil være helt anonym her. Og det er jo slik det var meninga det skulle være? Kanskje det er for få brukere her, for mange fra Oslo? Må for ordens skyld må jeg bemerke at jeg KUN skifter nick for å beskytte min identitet, ikke for å krangle, bare for å ha sagt det. For meg er det iallefall det samme hva folk kaller seg hvis de skjeller meg ut. Jeg vet ikke hvem noen er her allikevel. I RL kan det være at jeg kjenner et navn fra et sted i byenm eller et ansikt har jeg sett før. Slik er det ikke her. Derfor reagerer jeg ikke på folks nickskifting heller. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jaha? Jeg skriver sjeldent på Åpent. Og uansett så er det bare å la være å lese. Problem løst Kort innpå! Du kan jo bare la være å lese du også da vel? Akkurat som du anbefaler 'Forstå det den som kan'. Problem løst!? Der kan du se hvor vanskelig det er! Det er et ord som går: Du kan ikke forandre andre, bare deg selv! Tenk på den! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Kort innpå! Du kan jo bare la være å lese du også da vel? Akkurat som du anbefaler 'Forstå det den som kan'. Problem løst!? Der kan du se hvor vanskelig det er! Det er et ord som går: Du kan ikke forandre andre, bare deg selv! Tenk på den! Men jeg vil ikke la være å lese. Jeg svarer jo til og med. Og har aldri sagt at jeg ikke er interessert i synspunktene til disse anonyme svarerene. Anonym eller fast, mennesker er de like fullt. Det _plager_ meg ikke så veldig at de snakker mye om at jeg ikke er hjemme med sønnen min, men det _undrer_ meg 0 Siter
Gjest les her Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Det blir jo noe annet. Her er det snakk om feiginger som skriver under midlertidig nick når de skal slenge dritt. "....................................." Jeg er enig i det. Noen har sagt at de ikke leser innlegg til ukjente nick, og det synes jeg er dumt om det f.eks. er noe personlig man trenger synspunkter på. 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Men jeg vil ikke la være å lese. Jeg svarer jo til og med. Og har aldri sagt at jeg ikke er interessert i synspunktene til disse anonyme svarerene. Anonym eller fast, mennesker er de like fullt. Det _plager_ meg ikke så veldig at de snakker mye om at jeg ikke er hjemme med sønnen min, men det _undrer_ meg Du er nok yngre enn meg, så jeg har nok sikkert tjue år mer trening enn deg i å undre meg! hehe... Snåle folk er det flust av. Blir ikke kvitt dem heller! Er jo litt spennende at det er noen gærninger blant oss også da, så vi andre ikke stivner i vår vellykkethet. Kanskje... 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg vil nok heller påstå at det er en del plageånder som ferdes på andre fora som -burde- funnet psykiatriforum. Og holdt seg der. hehe... Den der var tatt på kornet! 0 Siter
Gjest ibro Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Ja takk Nå stresser de ikke meg, men skulle gjerne hatt en forklaring på slik merkelig oppførsel. Interessant fra et psykiatrisk ståsted. NHD ville nok likt å vite det Var ikke NHD inne med en kommentar i denne tråden da? Han ser nok det her som en studie i menneskelit samnvær, med de konflikter og reaksjonsformer det alltid innebærer. 0 Siter
Gjest Sofiine Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Dette er det virkelige liv. Det er virkelige mennesker som skriver på virkelige tastatur, med virkelige følelser og tanker. Og om det er noen som innser hvem jeg er i det virkelige liv, så er det greit. For det kommer vel ikke som noe sjokk at jeg faktisk eksisterer? At du velger å betrakte dette som et anonymt nettsted, er ditt valg. Jeg velger å betrakte dette som et nettsted, med det som det naturlig fører med seg av anonymitet. Du kan påstå at det ikke er noen forskjell på å ha fast eller ikke fast nick her, men det er det. Har du fast nick og jeg ikke liker det du skriver, så kan jeg hoppe over innleggene dine. Da kan jeg gjøre meg opp en mening ang. deg. Men det er nok det de anonyme er mest redd for, siden mange av de oppfører seg som de drittsekkene de ikke tør å være når andre kan se de. Hvordan vet vi at DU ikke opererer med andre nick i tillegg til Glimtipper? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Hvordan vet vi at DU ikke opererer med andre nick i tillegg til Glimtipper? Hehe Nei, det vet dere ikke. Dere har bare mitt ord for det. Men så mye som jeg skriver her, hvordan kan jeg ha tid til å skrive noe under et annet nick også? 0 Siter
Gjest Sofiine Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Hehe Nei, det vet dere ikke. Dere har bare mitt ord for det. Men så mye som jeg skriver her, hvordan kan jeg ha tid til å skrive noe under et annet nick også? Om du har tid til å sitte her mens du er på jobb, har du nok tid til det også ;-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 10. november 2005 Forfatter Skrevet 10. november 2005 Om du har tid til å sitte her mens du er på jobb, har du nok tid til det også ;-) Det har jeg ikke Jeg er ute av huset minst 10 timer hver dag. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Ja, når en ser hvor fort det blir uvennskap i RL pga småting, så er det enda større muligheter for at det skjer her. Her har vi verken ansiktsuttrykk eller tonefall som kan virke avvæpnende. "Her har vi verken ansiktsuttrykk eller tonefall som kan virke avvæpnende." Sant nok. Men enkelte kunne nok trenge et grunnkurs i å uttrykke seg skriftlig, og tolkning av dette. Elementær forståelse av emoticons (smileys etc.) er også påkrevd. "..........................................." 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jo, i RL er jeg enigi tankegangen. Den som sender en anonym henvendelse til kjente for å si det som en ikke tør si face-to-face ller på telefon, er feig. Men her er det litt annerledes, synes jeg iallefall. Feks: jeg er 'ibro' anonym for deg. Hvis jeg er uenig med deg og skulle falle for fristelsen til å skifte nick, så er jeg vil ikke mer eller mindre anonym for deg allikevel? Jeg er jo anonym som ibro eller anonym som 'uten nick'. Kan vel være det samme det? Anonym eller anonym. Blant dere som tydeligvis er 'kjente' med hverandre, og kanskje til og med treffes i RL, så blir det nok annerledes, men jeg er en av de som vil være helt anonym her. Og det er jo slik det var meninga det skulle være? Kanskje det er for få brukere her, for mange fra Oslo? Må for ordens skyld må jeg bemerke at jeg KUN skifter nick for å beskytte min identitet, ikke for å krangle, bare for å ha sagt det. For meg er det iallefall det samme hva folk kaller seg hvis de skjeller meg ut. Jeg vet ikke hvem noen er her allikevel. I RL kan det være at jeg kjenner et navn fra et sted i byenm eller et ansikt har jeg sett før. Slik er det ikke her. Derfor reagerer jeg ikke på folks nickskifting heller. Problemet er ikke den ene gangen du skifter nick for å si deg uenig med noen... Ibro blir etterhvert representativt for en del holdninger og stnadpunkter, etterhvert som du har vært her en stund. Og om du en gang har en dårlig da og slenger unødig dritt, er dette letter å akseptere og svelger, fordi vi vet hvordan du egentlig er - og vanligvis formulerer deg. Men, dersom stadig nye og ukjente nick kommer med oppgulp og unødige kommentarer - så virker det mer som om det er bare på pur faen... Skjønner du hva jeg mener? Jeg tror muligens ikke jeg klarte å formulere dette så bra 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Det er ingen grunn til å tro at kun er person står bak de innleggene du sikter til. Men du skjønner hvorfor det ser sånn ut for oss? Bare ukjente nick , alltid nick som matcher tema i tråden, og som terper på de samme tingene _hver eneste_ gang - og spesielt kritiserer oss som personer, ikke meninger eller tema. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.