Gå til innhold

Bør jeg ringe til en advokat å hevde at jeg er amalgamforgiftet nå eller?

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Advokatene Lunde og Kvande har blitt nedringt av mennesker som hevder de er amalgamforgiftet, skriver Dagbladet i dag.

De som ringer har forskjellige erfaringer og sykdommer. Det er spesielt mange unge folk som er født på 60 og 70-tallet som er syke, og deres barn.

Det er alt fra alvorlig sykdom som leddgikt til mindre ting som atopisk eksem.

Jeg visste ikke at det sto så dårlig til med min generasjon og våres barn.

Jeg har aldri tenkt på det. Men siden jeg også er født på 60-tallet og har amalgam i 8 jeksler, så begynner man å tenke etter.

Jo, jeg har en venstreskulder som har gnaget/murret i 15 år med jevne/ujevne mellomrom.

Med siden den bare irriterer meg når jeg skal sove, har jeg aldri "plaget" noen leger med den.

Kanskje er jeg amalgamforgiftet?

Og hva med barna mine?

Jo,han mellomste er født med immunsvikt, og er nødt til å gå på sprøyter resten av sitt liv for å ha et immunforsvar som fungerer.Dessuten har han atopisk eksem han også.

Jeg har aldri tenkt på det, men kanskje han ble amalgamforgiftet i svangerskapet?

Jeg har også en datter som stoppet å vokse under svangerskapet, og måtte tas ut for å få næring, to måneder før tiden.

Jeg har anklaget meg selv for at jeg var så hyperaktiv og stressa under svangerskapet, og trodde at det måtte være årsaken.

Jeg har altså aldri tenkt på det, men kanskje årsaken er amalgamforgiftning?

De to nevnte advokatene bli nedringt av fortvilte ofre.

Er jeg dum eller, når jeg har en slags sperre mot å ta den telefonen?

Jeg kan jo ikke hevde at jeg er forgiftet når jeg ikke har noe bevis for det?

Skrevet

Vel, jeg skjønner hvorfor folk blir så skremt nå om dagen. Det er masse fokus rundt sykdom, og hva som har blitt trappet i kroppen vår av både tannleger og leger oppgjennom åra.

Men, som du sier. Det er vanskelig å bevise at du faktisk er blitt amalgamforgiftet, uten håndfaste bevis. Kanskje du burde snakket med legen først. Jeg er også født på midten av 60- tallet og har slikt i munnen enda. Gudene må vite om jeg er forgiftet på et eller annet vis....

Det som bekymrer meg mest nå er hvilken mening legger media bak å "skremme" folk med helseopplysninger, av alle slag? Helseopplysning er vel og bra, ikke slik og forstå, men det kan faktisk virke mot sin hensikt også.

"Her er det størst dødlighet" - statistikk over de verste sykehusene i landet".

Hva er dette for noe da? Skal det tjene til å skremme opp folk fra å ikke bli syk, eller simpelthen nekte ambulansepersonellet å legge deg inn på det verste sykehuset, neste gang det er tett mellom riene og pressveene er like rundt hjørnet.

Ikke vet jeg, men jeg nekter å kjøpe aviser, når det kun skrives om sykdom.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vel, jeg skjønner hvorfor folk blir så skremt nå om dagen. Det er masse fokus rundt sykdom, og hva som har blitt trappet i kroppen vår av både tannleger og leger oppgjennom åra.

Men, som du sier. Det er vanskelig å bevise at du faktisk er blitt amalgamforgiftet, uten håndfaste bevis. Kanskje du burde snakket med legen først. Jeg er også født på midten av 60- tallet og har slikt i munnen enda. Gudene må vite om jeg er forgiftet på et eller annet vis....

Det som bekymrer meg mest nå er hvilken mening legger media bak å "skremme" folk med helseopplysninger, av alle slag? Helseopplysning er vel og bra, ikke slik og forstå, men det kan faktisk virke mot sin hensikt også.

"Her er det størst dødlighet" - statistikk over de verste sykehusene i landet".

Hva er dette for noe da? Skal det tjene til å skremme opp folk fra å ikke bli syk, eller simpelthen nekte ambulansepersonellet å legge deg inn på det verste sykehuset, neste gang det er tett mellom riene og pressveene er like rundt hjørnet.

Ikke vet jeg, men jeg nekter å kjøpe aviser, når det kun skrives om sykdom.

Ja, man blir vettskremt av det.

Jeg har ikke rukket å få tak i Tamiflu til min immunsyke sønn, og nå leste jeg at det er for sent.

Vi skulle jo ta det med ro. Det var ikke nødvendig.

Så har folk fått av legene alikevel, og jeg blir skremt av å tenke på at ikke vi har noe, og spesielt til sønnen vår som vil stille meget svakt.

Nei, jeg orker ikke tenke på det, men det er vanskelig når man leser om det i avisene hver dag.

Skrevet

Jeg har ikke rukket å få tak i Tamiflu til min immunsyke sønn, og nå leste jeg at det er for sent.

Så har folk fått av legene alikevel, og jeg blir skremt av å tenke på at ikke vi har noe, og spesielt til sønnen vår som vil stille meget svakt.

Nei, jeg orker ikke tenke på det, men det er vanskelig når man leser om det i avisene hver dag.

Myndighetene har kjøpt inn mange doser som skal gis til de som blir smittet ved en evt. pandemi. Du kan nok ta det med ro.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Myndighetene har kjøpt inn mange doser som skal gis til de som blir smittet ved en evt. pandemi. Du kan nok ta det med ro.

Jeg håper jeg kan ta det med ro, og at vi alle kan det ta det med ro;)

fei1365380229
Skrevet

Leste også disse symptomene på amalgamforgiftning og jeg har omtrent alle symptomene. Har fått en ganske alvorlig nervesykdom, men jeg tror allikevel ikke det har noe med denne amalgamen å gjøre.

Kanskje jeg gjør noe dumt når jeg ikke ringer disse advokatene, kanskje jeg kunne fått en klekkelig erstatning?

Skrevet

Leste også disse symptomene på amalgamforgiftning og jeg har omtrent alle symptomene. Har fått en ganske alvorlig nervesykdom, men jeg tror allikevel ikke det har noe med denne amalgamen å gjøre.

Kanskje jeg gjør noe dumt når jeg ikke ringer disse advokatene, kanskje jeg kunne fått en klekkelig erstatning?

Kan jeg spørre om du har link til symptomene på amalganforgiftning?

Takk i såfall :)

Skrevet

jeg ville ringt rundt til landets apoteker å hørt jeg.Jeg fikk til min hjertesyke datter for et par uker siden. Jeg var ganske nervøs pga skriverier overalt. kontorsøster fikk roet mine tanker . husk for kort tid siden så var vi alle livredde for sars!!det kom ingenting.Så det går nok helst bra denne gangen også.

fei1365380229
Skrevet

Kan jeg spørre om du har link til symptomene på amalganforgiftning?

Takk i såfall :)

Har ingen link, prøvde å finne noe, men fant ikke noen bra.

Her er noen symptomer:

Nerveplager:

Smerter; f.eks. i ansikt, nakke, rygg og bein, muskelsitringer, kramper, lammelser, hodepine, svimmelhett, øynene løper i vann, synsforstyrrelser; nærsynt, tåkesyn, tunnelsyn, hørselsforstyrrelser; susing og klapring (tinnitus), spenninger i ansikts- og tyggemuskelaturen, isjiasliknende smerter.

Psykiske plager:

Tretthet i alle grader; til ekstremt tretthet, nedsatt intellekt, manglende konsentrasjonsevne, blir lett irritabel, svak kortidshukommelse, indre "ulyst" orker ingen ting, trykk i hodet, vanskelig å tåle kritikk, vanskelig å se sammenhenger, rastløshet, inaktivitet, depresjon, angst, lav stresstoleranse, menneskeskyhet, søvnløshet.

Fysiske plager:

Lett blødende tannkjøtt, løsnende tenner, blister og sår på munnen, herpes på lepper og kjønnsorganer, sopp i slimhinner, sår og hudeksemer (psoriasis), metallsmak i munnen, økt spyttmengde, kronisk snue, kjeve- og bihulebetennelser, irritert hals og slimhinner, trykk og oppblåst mage, uvel og utilpass av sult, apetittløshet, diare og forstoppelse, uregelmessig hjerterytme, smerter i hjerteregionen, for høyt eller for lavt blodtrykk, lav kroppstemperatur, krettsløpsforstyrrelser; spesielt i hender og føtter, trette muskler, leddsmerter, hyppige urinveisinfeksjoner, litt kvikksølvutskillelse i urinen, belastet immunforsvar, allergi for mange matvarer, allergi for tannrestaureringsmateriale, blir ofte syk - har ingen motstandskraft, mineral ubalanse.

Her var det vel mye som kunne passe inn på de veldig mange alvorlige sykdommer. Jeg kommer selv veldig høyt på scoren :o)

Skrevet

Her er noen symptomer:

Nerveplager:

Smerter; f.eks. i ansikt, nakke, rygg og bein, muskelsitringer, kramper, lammelser, hodepine, svimmelhett, øynene løper i vann, synsforstyrrelser; nærsynt, tåkesyn, tunnelsyn, hørselsforstyrrelser; susing og klapring (tinnitus), spenninger i ansikts- og tyggemuskelaturen, isjiasliknende smerter.

Psykiske plager:

Tretthet i alle grader; til ekstremt tretthet, nedsatt intellekt, manglende konsentrasjonsevne, blir lett irritabel, svak kortidshukommelse, indre "ulyst" orker ingen ting, trykk i hodet, vanskelig å tåle kritikk, vanskelig å se sammenhenger, rastløshet, inaktivitet, depresjon, angst, lav stresstoleranse, menneskeskyhet, søvnløshet.

Fysiske plager:

Lett blødende tannkjøtt, løsnende tenner, blister og sår på munnen, herpes på lepper og kjønnsorganer, sopp i slimhinner, sår og hudeksemer (psoriasis), metallsmak i munnen, økt spyttmengde, kronisk snue, kjeve- og bihulebetennelser, irritert hals og slimhinner, trykk og oppblåst mage, uvel og utilpass av sult, apetittløshet, diare og forstoppelse, uregelmessig hjerterytme, smerter i hjerteregionen, for høyt eller for lavt blodtrykk, lav kroppstemperatur, krettsløpsforstyrrelser; spesielt i hender og føtter, trette muskler, leddsmerter, hyppige urinveisinfeksjoner, litt kvikksølvutskillelse i urinen, belastet immunforsvar, allergi for mange matvarer, allergi for tannrestaureringsmateriale, blir ofte syk - har ingen motstandskraft, mineral ubalanse.

Her var det vel mye som kunne passe inn på de veldig mange alvorlige sykdommer. Jeg kommer selv veldig høyt på scoren :o)

Tusen takk :)

Scoret ikke maks iallefall ;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Kanskje jeg gjør noe dumt når jeg ikke ringer disse advokatene, kanskje jeg kunne fått en klekkelig erstatning?"

Ja, hvis du har fått en nervesykdom, så er det ikke noe mindre sannsynlig at det er amalgam som er årsaken, enn hos alle de andre som hevder det.

Jeg skjønner ikke hvordan man får seg til å hevde det jeg.

De kan jo ikke vite det med sikkerthet?

Du har ingenting å tape på å ringe. Når så mange andre har ringt, for sikkert mindre ting, så synes jeg bare du skal gjøre det.

Jeg tror jeg står over;)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Her er noen symptomer:

Nerveplager:

Psykiske plager:

Fysiske plager:

Å fy søren, jeg tror vi har krav på erstatning alle sammen.

Finnes det noen som ikke har noen av disse symtomene?

fei1365380229
Skrevet

"Kanskje jeg gjør noe dumt når jeg ikke ringer disse advokatene, kanskje jeg kunne fått en klekkelig erstatning?"

Ja, hvis du har fått en nervesykdom, så er det ikke noe mindre sannsynlig at det er amalgam som er årsaken, enn hos alle de andre som hevder det.

Jeg skjønner ikke hvordan man får seg til å hevde det jeg.

De kan jo ikke vite det med sikkerthet?

Du har ingenting å tape på å ringe. Når så mange andre har ringt, for sikkert mindre ting, så synes jeg bare du skal gjøre det.

Jeg tror jeg står over;)

Problemet er bare det at jeg har jo ikke akkurat blitt akutt dårlig etter at jeg fikk "lagt inn" amalgam da. Ikke har jeg så mange plomber heller.

En på jobben til mannen min hadde veldig like symptomer som meg og fikk fjernet amalgamen, men det hjalp ikke det spøtt.

Jeg tror jeg står over ringingen jeg også :o)

fei1365380229
Skrevet

Å fy søren, jeg tror vi har krav på erstatning alle sammen.

Finnes det noen som ikke har noen av disse symtomene?

Jeg så det var en som hadde ringt inn livredd fordi han hadde helt 14 av symptomene. Jeg har krysset av og hadde ihvertfall 30 når jeg var på det sykeste. Men jeg går på kortison nå og har blitt kvitt de fleste :o), med en annen diagnose enn amalgamforgifning.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Problemet er bare det at jeg har jo ikke akkurat blitt akutt dårlig etter at jeg fikk "lagt inn" amalgam da. Ikke har jeg så mange plomber heller.

En på jobben til mannen min hadde veldig like symptomer som meg og fikk fjernet amalgamen, men det hjalp ikke det spøtt.

Jeg tror jeg står over ringingen jeg også :o)

Jeg tenker som så at hvis halve Norge skal ringe å hevde at de er amalgamforgiftet, blir det noen få lusne lapper på hver av denne millionersatningen.

Hva kan jeg gjøre for min sønn for disse pengene?

Ingen verdens ting. Han får allerede gratis medisiner.

Jeg trenger ikke disse pengene. Jeg kommer bare til å bruke det til noe unyttig.

Så kan staten heller bruke disse pengene i helsevesenet.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg så det var en som hadde ringt inn livredd fordi han hadde helt 14 av symptomene. Jeg har krysset av og hadde ihvertfall 30 når jeg var på det sykeste. Men jeg går på kortison nå og har blitt kvitt de fleste :o), med en annen diagnose enn amalgamforgifning.

Jeg finner flere symtomer jeg også;o)

fei1365380229
Skrevet

Jeg tenker som så at hvis halve Norge skal ringe å hevde at de er amalgamforgiftet, blir det noen få lusne lapper på hver av denne millionersatningen.

Hva kan jeg gjøre for min sønn for disse pengene?

Ingen verdens ting. Han får allerede gratis medisiner.

Jeg trenger ikke disse pengene. Jeg kommer bare til å bruke det til noe unyttig.

Så kan staten heller bruke disse pengene i helsevesenet.

Men jeg tror det blir veldig vanskelig for folk og bevise dette. I Sverige for en del år siden ble alle som hadde "vage, uforklarlige" symptomer satt i båsen "amalgamforgiftet" i Norge ble de satt i båsen "fibromyalgi". Ikke det at symptomene og plagene ikke er reele, men det er vel sånn at hvis man ikke klarer å finne noe feil med blodprøver eller andre prøver og pasienten har vondt så blir de bare satt i en bås.

Den nyeste nye nå er vel "kronisk tretthetssyndrom". Jeg skjønner veldig godt menneskers søken etter en diagnose og svar på hvorfor man har vondt. Det vet jeg alt om siden jeg begynte å få symptomer på min sykdom for sikkert 10 år siden, men fikk en diagnose for 1 1/2 år siden.

Men som sagt, så tror jeg det blir vanskelig å bevise at symptomene kommer av amalgam. Når det er sagt så er det vel kanskje lettere for de som har jobbet med å kna kvikksølv og få erstatning enn de som bare har noen plomber i tennene.

fei1365380229
Skrevet

Jeg finner flere symtomer jeg også;o)

Ring nå! Du har klassisk amalgamforgiftning og kan sikkert få en erstatning på flere millioner :o).

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ring nå! Du har klassisk amalgamforgiftning og kan sikkert få en erstatning på flere millioner :o).

;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...