WoT Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei Jeg har slitt med ørene mine siden jeg var liten. Den gang gikk det mest i ørebetennelse, noe som skadet trommehinnene. Jeg er nå på min andre runde med dren. Den første runden reddet meg heldigvis fra kroniske plager med at trommehinnen skulle lime seg fast til mellomøret. Nå er trommehinnene stramme med god lufting, om enn paradoksalt ustabile og tynne. Problemet ligger desverre ikke hos trommehinnene. Jeg er overfølsom for lyd. Jeg husker ikke det medisinske ordet for det, men jeg er uansett overfølsom. Ikke unaturlig har jeg også derfor angst for støy og lydkilder som produserer støy (støy i mine ører er alt over en vanlig samtale, av og til mindre enn det). Noe som går ganske kraftig utover mitt sosiale liv, som egentlig er det verste som kan skje.. Etter å ha snakket med en ønh-spesialist sier han at det er de små beinene i mellomøret som reagerer for kraftig på svingninger fra trommehinnen. Det høres ikke urimelig ut, og lagt sammen med at jeg har øresus, kan det være en mulig forklaring. Men jeg forstår det som at det ikke er noe som kan opereres eller kureres med medisin. Jeg skal få noen avanserte propper om ikke så lenge; de skal visstnok hjelpe. Men allikevel er det ganske deprimerende som snart 18-åring å måtte godta at ørene mine er alt annet enn gode, hørselen min deretter, og at det sannsynligvis ikke kan gjøres noe med. Dette ble et litt for langt, usammenhengende innlegg, men jeg lurer på om noen vet om noen behandlingsformer som kan være til hjelp, liknende erfaringer etc. Alt mottas med takk. Hilsen fortvilte meg.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205608-trommehinner-og-mellom%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.