Gå til innhold

blærekatarr i utlandet - hvilken medisin skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Tid for blære katrarr igjen. Au og au. Befinner meg i et land hvor de fleste medisiner kan kjøpes uten resept, men hvilken type antibiotika skal jeg spørre etter??

Drikker te og mye appelsinjuice for å prøve å skylde blæra, men nå har symptomene vart et par dager og medisinering må igangsettes.

Hjelp!

Fortsetter under...

Gjest Sigurd Kulseng-Hanssen, Lege

Nitrofurantoin med handelsnavn i Norge Furadantin finns nok i de fleste land. 50 mg 4 ganger daglig i 5 til 7 dager er ofte OK. Trimetroprim 160 mg 2 ganger daglig i 7 dager er også bra.

Nitrofurantoin med handelsnavn i Norge Furadantin finns nok i de fleste land. 50 mg 4 ganger daglig i 5 til 7 dager er ofte OK. Trimetroprim 160 mg 2 ganger daglig i 7 dager er også bra.

Takker og bukker!

*setter med på scooteren og kjører til nærmeste farmasi/apotek/ecsanesi*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...