karlus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg er en gutt på 18 år. Som er i god form og tar vitaminer.Jeg har i ca 3 år slitt med en litt spesiell svimmelhet. Jeg har vert til CT og tatt blodprøver for å sjekke det meste. Det føles som jeg har en blykule i hode, denne gir meg veldig lett svimmelhet. Jeg sliter også med å konsentrere meg og får lett vondt i hode. Den siste tiden har det også påvirket min hukommelse, når det gjelder å huske navn. Min første fastlege valgte å kalle det virusinfeksjon på hjernehinne, men det er vel mer for at han ikke kunne finne noe spesielt. Jeg har ikke vert hos nevrolog enda, siden min andre fastlege ikke mente det var nødvendig. Når jeg slapper av i sola noen timer kjenner jeg til det mye mindre. Når jeg er litt nervøs begynner hjertet og dunke raskt og jeg får et slags trykk inne i hode. Derfor har jeg slitt litt på skolen når jeg f. Eks skal ha matte. Fordi det tar så lang tid før jeg får konsentrert meg. Jeg skal snart til hjertelyd undersøkelse siden jeg senest for et par dager siden fikk vite at jeg hadde bilyd, kan dette ha en sammenheng eller hva kan dette være? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205650-virus-p%C3%A5-hjernehinne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Virus i hjernehinnen er det neppe; den diagnosen stilles kun dersom man har veldig sterk hodepine, feber, er nakkestiv, og etter en spinalpunksjon. Vanskelig å si om plagene dine kan ha noe med bilyden på hjertet å gjøre, men det kan tenkes. Kanskje bør du til en løpetest; arbeids-EKG for å sjekke blodtrykket ditt under anstrengelse. Synes også det er rimelig med en henvisning til nevrolog med såpass langvarige plager. Depresjon kan hos mange gi svimmelhet og konsentrasjonsvansker, så luft dette med fastlegen din dersom det er aktuelt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205650-virus-p%C3%A5-hjernehinne/#findComment-1479151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.