MariMariMari Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg sliter en del med depresjon og generalisert angst. Går til psykiater ca en gang i uken. Brukte før Cipramil men da den ikke ga noen særlig effekt byttet jeg til efexor for 4 uker siden. Brukte 75 mg de første 2 ukene før jeg økte til 150 mg de siste 2 ukene. Problemet er at jeg ikke har blitt bedre. Snarere tvert i mot. Syns angsten har blitt verre og jeg får ikke sove om nettene,eller jeg våknet opp og er kjempe redd. Tør heller ikke gå ut noe særlig selv om jeg ikke har hatt noe særlig sosial angst tidligere. I tillegg begynte jeg på Cerazette ( østrogen fri p pille) for 4 dager siden. Jeg er vanligvis plaget med økt angst i forbindelse med PMS så dette var kanskje en dum ide? Syns muligens angsten har blitt enda litt verre etter jeg startet på de,men vanskelig å vite. Kan ikke bruke annen hormonell prevensjon pga aura migrene. Er veldig fortvilet og håper på råd og svar. Psykiateren min er sykmeldt så får ikke spurt han på en måned heller:( MAri 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205653-depresjonangst-og-efexor-samt-cerazette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grå katt i natten Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei. Etter 4 dager er som du sier umulig å vite om det har noe å si. Tror ikke det er en dårlig idé i alle fall. Legen anbefalte cerazette nettopp fordi østrogenholdige P-piller ga humørsvingninger og en generelt bitchy meg. Er veldig fornøyd! Yasmin skal visst være en av de beste mot pms har jeg hørt, men de inneholder vel østrogen. Huffda, høres ikke ut som om du har det så bra, nei. Du får vel vente og se om efexoren hjelper. Det kan sikkert ta litt tid før sånt stabiliserer seg. Håper det går bedre. Ta en kopp te og ro ned. Det sa alltid bestemor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205653-depresjonangst-og-efexor-samt-cerazette/#findComment-1476383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippolar Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hei. Etter 4 dager er som du sier umulig å vite om det har noe å si. Tror ikke det er en dårlig idé i alle fall. Legen anbefalte cerazette nettopp fordi østrogenholdige P-piller ga humørsvingninger og en generelt bitchy meg. Er veldig fornøyd! Yasmin skal visst være en av de beste mot pms har jeg hørt, men de inneholder vel østrogen. Huffda, høres ikke ut som om du har det så bra, nei. Du får vel vente og se om efexoren hjelper. Det kan sikkert ta litt tid før sånt stabiliserer seg. Håper det går bedre. Ta en kopp te og ro ned. Det sa alltid bestemor. 4 dager er nok når det gjelder p-piller... Jeg ble irritabel allerede etter første eller andre pille, og meget syk etter 3 med depresjon og mani. Husk at det er mye hormoner, en er sikker allerede ved første pille om man tar det første menstruasjonsdag. Så ikke rart om en kan bli dårlig så tidlig. Jeg fikk også noe slags sosial angst på p-pillen. Var livredd for å stå i kø for å kjøpe mat og spise mat offentlig (når det var junk food). Aldri hatt sosial angst tidligere... Jeg brukte Yasmin. Har aldri hatt problem med pms, er kanskje derfor jeg ikke tålte den, siden den er god på pms igjen. Nå bruker jeg Marvelon og det går greit. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205653-depresjonangst-og-efexor-samt-cerazette/#findComment-1476604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grå katt i natten Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 4 dager er nok når det gjelder p-piller... Jeg ble irritabel allerede etter første eller andre pille, og meget syk etter 3 med depresjon og mani. Husk at det er mye hormoner, en er sikker allerede ved første pille om man tar det første menstruasjonsdag. Så ikke rart om en kan bli dårlig så tidlig. Jeg fikk også noe slags sosial angst på p-pillen. Var livredd for å stå i kø for å kjøpe mat og spise mat offentlig (når det var junk food). Aldri hatt sosial angst tidligere... Jeg brukte Yasmin. Har aldri hatt problem med pms, er kanskje derfor jeg ikke tålte den, siden den er god på pms igjen. Nå bruker jeg Marvelon og det går greit. Det jeg mener er at endringer i stemningsleiet kan skyldes andre ting også. Det kan jo være helt tilfeldig. Ikke at jeg sier at det er det altså. cerazette er en kombinasjonspille, ikke en p-pille forresten. uten at jeg er helt sikker på forskjellen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/205653-depresjonangst-og-efexor-samt-cerazette/#findComment-1477420 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.