Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest takk for svar i dag

Har ikke mer å si enn at jeg vet hvordan du har det - skulle ønske jeg hadde noen gode råd. Har hatt kronisk hodepine selv i omtrent 17 år - likevel - håper du finner øyeblikk av lindring og glede midt i det hele.

*s* (forsiktig smil)

Hvordan klarer du dagene? Jeg har de siste ukene hatt nesten daglig vondt i hodet eller migrene, og det er så slitsomt! Jeg orker ikke ha det slik. (Jeg venter på time hos nevrolog.) Er det ingenting som hjelper deg? Faste rutiner/drikke mindre kaffe og mer vann/sove nok men ikke for lenge om morgenen osv.

Gjest God natt,,,

Hvordan klarer du dagene? Jeg har de siste ukene hatt nesten daglig vondt i hodet eller migrene, og det er så slitsomt! Jeg orker ikke ha det slik. (Jeg venter på time hos nevrolog.) Er det ingenting som hjelper deg? Faste rutiner/drikke mindre kaffe og mer vann/sove nok men ikke for lenge om morgenen osv.

Hvordan jeg klarer det? Godt spørsmål *s* Jeg har de siste fem årene fått relativt sterke smertestillende som har gitt meg en del fine år sammen med familien. Bakdelen er selvsagt at virkningen avtar etter hvert, så jeg kan ikke "egentlig" anbefale å be om så sterke smertestillende som mulig. Likevel tenker jeg som så: Jeg lever NÅ og må i samråd med legen finne en balanse slik at livet går rundt på et vis. Barna mine vokser jo opp bare en gang (eldste er i tillegg funksjonshemmet)- men dessverre har jeg ingen reservedeler liggende hvis medisinene skulle "hevne seg"..

Jo du skal få et par råd av meg likevel:

1. Bytt lege hvis den legen du har i dag ikke viser interesse nok. Spør deg selv om legen din først og fremst er interessert i at du får et best mulig liv? (kanskje er det andre ting legen din vektlegger - slik som hvor du kan henvises videre, hva han/hun kan og ikke kan i forhold til regler og rutiner. Ikke nøl med å ta en prøvetime hos en annen lege.

2.Vær ærlig mot legen og mot deg selv (det siste er også vanskelig)

3.Ikke prøv alt som står i ukeblad eller på internett

4.Ikke ha for store forhåpninger til nevrologen

Regner med du har en fysioterapeut som ser litt på nakke og ansiktsmusklatur og senefester?. Tannstillign bør også vurderes - men ikke finn på noe dyrt og omfattende med tennene med en gang..

når det gjelder hodepine har jeg intrykk av at det også blant leger er mange ideer i forhold til årsak og behandling. Noen mener det finnes et stort spekter av bakenforliggende årsaker - jeg har uansett ikke funnet årsaken til at jeg har vondt i hodet hele tiden ...

• 2 uker senere...

hva med å prøve akupunktur? Jeg har slitt med migrene siden jeg var 8 år, nå er jeg 20. I fjor gikk jeg til fysioterapeut pga senebetennelse i skuldre og armene. Han var veldig flink, jeg sa at jeg også slet med migrene når armene verket som verst. Han brukte akupunktur på nakke,arme og skuldrene og etter ca 1/2 år var migrene anfallene mildere! Jeg sa dette til ham og han begyndte da å bruke nålene for migrenen..dette var helt utrolig. Nå har jeg sjelden anfall, kansje en gang i mnd? PRØV! Det er verdt det!;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...