Gjest corrinne Skrevet 26. februar 2001 Skrevet 26. februar 2001 Jeg fikk penicillin av legen i forrige uke for bihulebetennelse. Dagen etter jeg startet kuren begynte det å lukte vondt av urinen min. Fikk en annen medisin i tillegg som skal hjelpe å åpne bihulene. Har ikke vært borti dette før og lurer på om det er normalt? 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 27. februar 2001 Skrevet 27. februar 2001 Det meste av det vi tar inn gjennom munnen skal ut gjennom urinen - men ofte etter at det er nedbrutt i kroppen. Kanskje andre som ahr fått penicillin kan bidra med sine erfaringer. 0 Siter
Gjest noor@lis Skrevet 27. februar 2001 Skrevet 27. februar 2001 Har vært på en del kurer, og dette skjer alltid med meg... Må holde pusten på do fordi det stiker pennicilin;) 0 Siter
Gjest 71-modell Skrevet 28. februar 2001 Skrevet 28. februar 2001 Det meste av det vi tar inn gjennom munnen skal ut gjennom urinen - men ofte etter at det er nedbrutt i kroppen. Kanskje andre som ahr fått penicillin kan bidra med sine erfaringer. Svar til Urolog Talseth's svar: I følge Felleskatalogen skilles 30% av inntatt dose ut gjennom nyrene i aktiv form. Det er vel en naturlig forklaring på at urinen lukter sterkt av Penicillin når man er på kur... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.