Gå til innhold

Når flytter gutter hjemmefra

Anbefalte innlegg

skorpionfisken
Skrevet

Ikke snakk om hvem som har ansvaret. Snakk om hvor han BOR. Han BOR jo ikke hjemme hos deg/dere mer.

Jaja, kall det hva dere vil.

Jeg har i allefall ikke tenkt å si til ham at du BOR ikke her du.

For ifølge ham selv så bor han her.

Gjest MartinMa
Skrevet

Jaja, kall det hva dere vil.

Jeg har i allefall ikke tenkt å si til ham at du BOR ikke her du.

For ifølge ham selv så bor han her.

Ehh... Det er ikke noe man SIER til barna uansett. Det å flytte ut er en helt naturlig ting som bruker å gå smertefritt for seg. Men selvsagt, er foreldrene overbeskyttende og livredde for å slippe taket, blir det annerledes.

skorpionfisken
Skrevet

Ehh... Det er ikke noe man SIER til barna uansett. Det å flytte ut er en helt naturlig ting som bruker å gå smertefritt for seg. Men selvsagt, er foreldrene overbeskyttende og livredde for å slippe taket, blir det annerledes.

Hadde jeg vært overbeskyttende og livredd for å slippe taket hadde han gått på skole her vi bor. Det er 6 videregående skoler like i nærheten her. En kan han gå til, tre kan han sykle til og de to siste er bare 20 minutter i buss herfra. Det finnes dessuten flere hundre skoler som er nærmere enn den han går på.

Nå ville han helst gå ca 180 mil unna her, og stortrives med det.

Gjest Vivaldias
Skrevet

Hadde jeg vært overbeskyttende og livredd for å slippe taket hadde han gått på skole her vi bor. Det er 6 videregående skoler like i nærheten her. En kan han gå til, tre kan han sykle til og de to siste er bare 20 minutter i buss herfra. Det finnes dessuten flere hundre skoler som er nærmere enn den han går på.

Han vil sikkert ikke GÅ 180 mil unna, kjære deg, men BO 180 mil unna.

Skrevet

Gubben flytta hjemmefra da han var 19, og lilebroren min da han var 22, tror jeg.

Skrevet

Ja, det var vel ikke noe problem å la han gå der, så lenge han ikke flyttet ut *flire*

skorpionfisken
Skrevet

Han vil sikkert ikke GÅ 180 mil unna, kjære deg, men BO 180 mil unna.

hehe. Ok da.

Gå på skole mente jeg....

skorpionfisken
Skrevet

Ja, det var vel ikke noe problem å la han gå der, så lenge han ikke flyttet ut *flire*

Ikke sant. Han bor jo hjemme jo... ;-)

Vi snakker i allefall nesten daglig sammen selv om vi ikke ser hverandre ukentlig.

Gjest Vivaldias
Skrevet

hehe. Ok da.

Gå på skole mente jeg....

Poenget mitt var at når han går på skole 180 (!) mil hjemmefra, bor han ikke hjemme uansett hvordan man vrir og vender på det.

skorpionfisken
Skrevet

Poenget mitt var at når han går på skole 180 (!) mil hjemmefra, bor han ikke hjemme uansett hvordan man vrir og vender på det.

Ser at vi har forskjellige poeng.

Det gjør vel ikke noe egentlig tror du?

Gjest grå katt i natten
Skrevet

Jeg lurte på det samme som Cupen. Om hun har bodd hjemmefra i flere år og ikke kommer til å flytte hjem igjen er det vel ingen grunn til at du skal ta hensyn til henne om du vil flytte?

Det er litt greit å ha et sted å bo i feriene. De fleste vil vel ha studentene sine hjem til jul. Da jeg studerte ute følte jeg vel egentlig ikke at jeg bodde noe bestemt sted, men "basen" var jo hos mor. Hun mente også at jeg ikke hadde flyttet ut. Hadde 80% av tingene mine der. Man skal være heldig med hybelen sin før man anser den som et hjem.

Skrevet

Hvorfor må du ta hensyn til henne om du skal bytte bolig? Ærlig talt, jenta er da voksen?

Hei

Jeg ser at vi tenker litt forskjellig og det er jo lov.

Nei da, jeg trenger ikke å legge noen bånd på meg der, men det er nå rart likevel.. hadde sikkert vært litt annerledes om hun ikke bare var borte pga. studier.

Det er nok bare en følelse :-) og jeg har ikke tenkt å flytte med det første heller, så det er ikke noe problem.

Skrevet

Litt før de er 36.

Kanskje litt i seneste laget *ler* Blir helt sikkert ikke hjemmeboende barn her i huset så lenge:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...