Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Der ble mannen min arbeidsløs, gitt! Vi stemte på SV ved valget først og fremst fordi de lovte å opprettholde Hjemmepc-ordningen. Mannen min jobber i en liten bedrift som selger hjemmepc-ordning og bredbånd. Den ordningen har nå regjeringen rasert. Resultatet er at bedriften må avvikle med øyeblikkelig virkning. Så nå er det tusen tanker som raser rundt i hodet mitt. 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Huff, har de virkelig bestemt seg for å avvikle umiddelbart? Jeg kjenner faktisk et par stykker som jobber med det samme, og har lurt på hvordan det kommer til å gå. Tragisk hvis mange mister jobben pga dette. Skjønner virkelig ikke vitsen med denne innstrammingen heller, selv om noen ser ut til å trekke hjemmekontorløsningen vel langt. 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Huff, har de virkelig bestemt seg for å avvikle umiddelbart? Jeg kjenner faktisk et par stykker som jobber med det samme, og har lurt på hvordan det kommer til å gå. Tragisk hvis mange mister jobben pga dette. Skjønner virkelig ikke vitsen med denne innstrammingen heller, selv om noen ser ut til å trekke hjemmekontorløsningen vel langt. "selv om noen ser ut til å trekke hjemmekontorløsningen vel langt." Det er de som har ødelagt for bransjen, og det var forventet innstramninger. Bl.a. at store plasma-skjermer og kameraer ikke lenger skulle være inkludert i ordningen. Men derifra til å rasere hele ordningen er et gigantsprang. F.eks å fjerne bredbånd som en del av ordningen - hva er poenget med en hjemmepc som ikke kan knyttes opp mot arbeidsgiver eller internett generelt? Men for å svare på det du spurte om: Ja, ledelsen gikk ut i dag og informerte om øyeblikkelig avvikling 0 Siter
gripp Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Man kan ikke stemme sosialistisk og deretter klage når regningen skal betales. 0 Siter
collins Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Du burde visst at man ikke kan stole på sosialister i en valgkamp. Hverdagen innhenter også de. 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Man kan ikke stemme sosialistisk og deretter klage når regningen skal betales. Hadde du vært litt informert, så hadde du visst at det var den forrige regjeringens forsalg til statsbudsjett å fjerne Hjemme-pc-ordningen. Den nye regjeringen sa først at de ville sette dette til side, men gikk tilbake på det løftet likevel. 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Du burde visst at man ikke kan stole på sosialister i en valgkamp. Hverdagen innhenter også de. se svaret mitt til gripp. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 "selv om noen ser ut til å trekke hjemmekontorløsningen vel langt." Det er de som har ødelagt for bransjen, og det var forventet innstramninger. Bl.a. at store plasma-skjermer og kameraer ikke lenger skulle være inkludert i ordningen. Men derifra til å rasere hele ordningen er et gigantsprang. F.eks å fjerne bredbånd som en del av ordningen - hva er poenget med en hjemmepc som ikke kan knyttes opp mot arbeidsgiver eller internett generelt? Men for å svare på det du spurte om: Ja, ledelsen gikk ut i dag og informerte om øyeblikkelig avvikling I jakten på å hindre misbruk, raserer de hverdangen ikke bare for de som lever av det, men også alle de som får kabalen med travelt liv og unger til å gå opp ved hjelp av hjemmekontor. Tragisk! 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 I jakten på å hindre misbruk, raserer de hverdangen ikke bare for de som lever av det, men også alle de som får kabalen med travelt liv og unger til å gå opp ved hjelp av hjemmekontor. Tragisk! Ja, dette vil få innvirkning på hverdagslivet til mange. 0 Siter
gripp Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Hadde du vært litt informert, så hadde du visst at det var den forrige regjeringens forsalg til statsbudsjett å fjerne Hjemme-pc-ordningen. Den nye regjeringen sa først at de ville sette dette til side, men gikk tilbake på det løftet likevel. Jeg er klar over det. Min kommentar var av generell karakter. Når man stemmer SV for og håper på at vilkårene for småbedrifter skal bedres, har man misforstått fundamentalt. Ellers synes jeg det politiske perspektivet er noe i overkant egosentrisk når man velger parti ut fra noe slikt. 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jeg er klar over det. Min kommentar var av generell karakter. Når man stemmer SV for og håper på at vilkårene for småbedrifter skal bedres, har man misforstått fundamentalt. Ellers synes jeg det politiske perspektivet er noe i overkant egosentrisk når man velger parti ut fra noe slikt. Hvis du synes det er egosentrisk å ønske å beholde levebrødet sitt, så deg om det. 0 Siter
fresja Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Selv fikk jeg ny PC i begynnelsen av året, heldigvis. Denne gang ble utgiftene fordelt over 3 måneder. Men det er sendt ut nytt tilbud om HjemmePC til nye medarbeidere og til de som ikke kjøpte sist. Mon reglene er ajour i dette skrivet... 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Selv fikk jeg ny PC i begynnelsen av året, heldigvis. Denne gang ble utgiftene fordelt over 3 måneder. Men det er sendt ut nytt tilbud om HjemmePC til nye medarbeidere og til de som ikke kjøpte sist. Mon reglene er ajour i dette skrivet... Det er nye regler fra om med i dag, så det tilbudet du har fått er neppe ajour. Bransjen har jobbet aktivt til det siste med å prøve å påvirke politikerne, og de nye reglene kom i dag kl 10:00. Nå er det bl.a en maxgrense på 10.000 fordelt på 3 år for bruttotrekk. 0 Siter
nick Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Selger de bare hjemme pc til over 10000 kr??? Hjemme plasma? 0 Siter
Gjest Bekymret hustru Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Selger de bare hjemme pc til over 10000 kr??? Hjemme plasma? De selger pc'en, programvare, brukerstøtte osb, bredbånd osb. Tilsammen blir det som oftest over 10.000 Men nå er det ikke jeg som jobber der, jeg kan bare gi annenhåndsopplysninger med alle muligheter for feil og misforståelser... Din partner har vel ikke detaljkunnskap om din jobb heller? 0 Siter
nick Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 De selger pc'en, programvare, brukerstøtte osb, bredbånd osb. Tilsammen blir det som oftest over 10.000 Men nå er det ikke jeg som jobber der, jeg kan bare gi annenhåndsopplysninger med alle muligheter for feil og misforståelser... Din partner har vel ikke detaljkunnskap om din jobb heller? Jeg bare reagerte på prisen. Jeg har hatt hjemme pc med masse software, printer, brukerstøtte, etc, men prisen var ikke i nærheten av 10000 kr. At de lukker dørene på dagen høres merkelig ut. Ellers har du min sympati. Å miste jobben suger. Jeg unner ingen å havne i den situasjonen. 0 Siter
RZO Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Bondevikregjeringens forslag står altså ved lag i denne regjeringen. Uansett - jeg synes det er merkelig at man bare gir opp og legger ned på grunn av dette. Priser på datautstyr har gått radikalt ned de siste årene, spesielt de siste to-tre. Dermed skulle det være mulig å tilby masse it-utstyr til 10.000 kroner eller mindre. Jeg tror at å kunne tilby billigere utstyr til bedriftsansatte vil øke omsetningen. Jeg har selv fått tilbud om diverse utstyr på min arbeidsplass. Elendige priser, til tross for skattefordelene, var min konklusjon. For å si det sånn: Man trenger ikke kjøpe en bærbar pc til 20.000 kroner når den brukes til regskap, tekstbehandling og surfing på nett. 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Kan de ikke omstille seg? Kanskje fokusere på å drive med noe annet innen data, eller kanskje henvende seg til en annen kundegruppe? F.eks. opplæring i bruk av pc, det må det være mange som kan trenge. Finnes mange småbedrifter som kan trenge datahjelp også vil jeg tro. Kanskje det finnes en mulighet for at mannen din kan starte for seg selv? Se heller på mulighetene, fremfor å fokusere på hva som ikke er mulig. 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 I jakten på å hindre misbruk, raserer de hverdangen ikke bare for de som lever av det, men også alle de som får kabalen med travelt liv og unger til å gå opp ved hjelp av hjemmekontor. Tragisk! Nå er vel ikke hjemmekontorløsninger det samme som hjemmepc-løsninger, så vidt jeg vet. Eller har jeg misforstått? Hvis det er det, så er det i så fall en enda verre enn jeg trodde! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.