Gå til innhold

usikker

Anbefalte innlegg

groggy1365380921

Hei, Jeg er 28 år gammel og fikk diagnosen cøliaki for ca 9 år siden. Hadde ingen plager med magen da diagnosen ble stilt, men var sliten og konstant trett. Fulgte dietten til punkt og prikke, og ble mer opplagt. For ca 3 år siden fikk jeg veldig lyst til å smake vanlig mat. Og ble da slurvete med dietten. Syntes jeg tålte mat med gluten godt, og trodde jeg var feildiagnostisert. Selv om jeg vet at man skal holde dietten livet ut, har jeg ikke greid det.Fikk ingen oppfølging av lege etter stilt diagnose, de mente at det ikke var nødvendig. Nå føler jeg meg sliten og trett, og har de siste to mnd. hatt diffuse magesmerter. Bør jeg gå tilbake til dietten, eller bør jeg ta kontakt med legen for å evnt. få tatt blodprøver og evnt en ny gastro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205752-usikker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Synes du skal bestille en time hos legen din. Diagnosen bør stilles sikkert. De fleste med cøliaki får diare og sterke magesmerter ved inntak av gluten. Spør om diagnosen ble sikkert stilt etter biopsier ( vevsprøver). Dersom dette ble gjort er nok diagnosen sikker, og du vil merke klar bedring på diett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/205752-usikker/#findComment-1479163
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...