Gå til innhold

Hjerte undersøkelse

Anbefalte innlegg

annett1365380921
Skrevet

Noen som har erfaring med ,eller vet noe om undersøkelse der man går inn via pulsåre i armen.?

Fortsetter under...

Skrevet

Det kalles hjertekateterisering og kan gjøres både via armen eller via lysken.

Avhengig av alder blir man enten dopet på beroligende først eller lagt i narkose. En tynn sonde føres så opp via blodårene til hjertet hvor man kan fylle hjertet med kontrastvæske og se på ultralyd hvordan forholdene i hjertet er. Om man kan ha kamera på enden av sonden og se på den måten vet jeg ikke, men det forbauser meg ikke.

annett1365380921
Skrevet

Det kalles hjertekateterisering og kan gjøres både via armen eller via lysken.

Avhengig av alder blir man enten dopet på beroligende først eller lagt i narkose. En tynn sonde føres så opp via blodårene til hjertet hvor man kan fylle hjertet med kontrastvæske og se på ultralyd hvordan forholdene i hjertet er. Om man kan ha kamera på enden av sonden og se på den måten vet jeg ikke, men det forbauser meg ikke.

Takk for info.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...