annett1365380921 Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Noen som har erfaring med ,eller vet noe om undersøkelse der man går inn via pulsåre i armen.? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Det kalles hjertekateterisering og kan gjøres både via armen eller via lysken. Avhengig av alder blir man enten dopet på beroligende først eller lagt i narkose. En tynn sonde føres så opp via blodårene til hjertet hvor man kan fylle hjertet med kontrastvæske og se på ultralyd hvordan forholdene i hjertet er. Om man kan ha kamera på enden av sonden og se på den måten vet jeg ikke, men det forbauser meg ikke. 0 Siter
annett1365380921 Skrevet 11. november 2005 Forfatter Skrevet 11. november 2005 Det kalles hjertekateterisering og kan gjøres både via armen eller via lysken. Avhengig av alder blir man enten dopet på beroligende først eller lagt i narkose. En tynn sonde føres så opp via blodårene til hjertet hvor man kan fylle hjertet med kontrastvæske og se på ultralyd hvordan forholdene i hjertet er. Om man kan ha kamera på enden av sonden og se på den måten vet jeg ikke, men det forbauser meg ikke. Takk for info. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.