Gå til innhold

Donering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er egoistiske? jo bl.a. den som ikke respekterer andres valg.

Alle mine har fått velge selv, men jeg er glad for at de er enige med meg.

Donasjon eller ikke, er et personlig valg som må respekteres.

Hvorfor vil du ikke gi bort organer du selv ikke har bruk for?

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Snorkfrøken

2

• muriel

2

• tuss&troll

1

• skorpionfisken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De kan få hva de vil ha av meg hvis noe skulle skje meg, jeg har sagt fra om det til mine nærmeste for mange herrens år siden.

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Et vennepar av meg mistet sønnen sin i fjor fordi han ble stående i organkø.

Gjest Neiåneiånei
Skrevet

Jeg vet ikke, det føles bare feil for meg.

Jeg vil ikke at kroppen min skal være en vare eller reservedelslager, den er bare min selv etter den er død.

Jeg synes det blir så verdiløst å begynne å plukke reservedeler ut av kroppen, selv om jeg vet det redder liv.

Jeg er ikke gammeldags altså, men organdonering blir bare feil for meg. Det krasjer med mitt verdisyn eller noe...

Skrevet

Jeg vet ikke, det føles bare feil for meg.

Jeg vil ikke at kroppen min skal være en vare eller reservedelslager, den er bare min selv etter den er død.

Jeg synes det blir så verdiløst å begynne å plukke reservedeler ut av kroppen, selv om jeg vet det redder liv.

Jeg er ikke gammeldags altså, men organdonering blir bare feil for meg. Det krasjer med mitt verdisyn eller noe...

Hva om et av dine organer kunne redde et nært familiemedlem etter din død, ville saken stilt seg annerledes da?

Gjest Neiåneiånei
Skrevet

Hva om et av dine organer kunne redde et nært familiemedlem etter din død, ville saken stilt seg annerledes da?

Det vet du allerede svaret på, man gjør hva som helst for barna sine. Men bare for barna mine, og mannen, ingen andre!

Skrevet

Men ikke tutene utenpå vel? *gliser*

Jeg tror kanskje jeg hadde sett litt snål ut uten ytre ører da (regner med det var de "tutene" du snakka om?). Kjekt å ha noe å henge ørepynt og briller på også ;-)

Gjest Cezalion
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg hadde sett litt snål ut uten ytre ører da (regner med det var de "tutene" du snakka om?). Kjekt å ha noe å henge ørepynt og briller på også ;-)

Enn om du sto i fare for å dø? Hadde du da hatt samvittighet til å ta imot det organet du trengte for å overleve, når du selv nekter å gi andre den sjansen?

Skrevet

Jeg har fortalt alle mine nærmeste at jeg vil donere, håper de tar meg seriøst når den tid kommer. (Bruke rikke lommebok, så har ikke noe sted å ha donorkort, ligge rå flyter på rommet mitt)

Min eks-svigermor hadde overbevist seg selv og hele sin familie om at de aldri skal donere, fordi det kunne hende de ville få bruk for organene etter døden, "man vet aldri" liksom. Synes dette vitner om en utrolig egoisme.

Er det noe etter døden, så tror jeg virkelig ikke de som styrer der vil straffe de som redda andres liv. Er nok heller slik at vi vil få flunkende nye ;)

Skrevet

Enn om du sto i fare for å dø? Hadde du da hatt samvittighet til å ta imot det organet du trengte for å overleve, når du selv nekter å gi andre den sjansen?

For all del, jeg er helt for organdonasjon. Jeg vil bare beholde hjerne og øyne av en eller annen merkelig grunn.

Ingen dør uten øyne og hjerne kan ikke transplanteres foreløpig.

Gjest Cezalion
Skrevet

For all del, jeg er helt for organdonasjon. Jeg vil bare beholde hjerne og øyne av en eller annen merkelig grunn.

Ingen dør uten øyne og hjerne kan ikke transplanteres foreløpig.

Denne tråden er da ikke om det man IKKE kan donere?

Gjest ikke jeg heller
Skrevet

Uff for en deprimerende tråd :(

Ingen får bruke meg og mine, sånn er det bare!

Men jeg har tenkt å leve leeenge, jeg blir deppa av slike tråder, det er nitrist!

Helt enig!

Gjest ikke jeg heller
Skrevet

Hva med de som har mottatt blod?

Er det sånn at de på en måte er forpliktet til å bli blodgivere?

Skrevet

Uff for en deprimerende tråd :(

Ingen får bruke meg og mine, sånn er det bare!

Men jeg har tenkt å leve leeenge, jeg blir deppa av slike tråder, det er nitrist!

Så da ønsker du ikke noe organ selv heller da hvis du blir dårlig. Du foretrekker å dø?

Gjest Cezalion
Skrevet

Hva med de som har mottatt blod?

Er det sånn at de på en måte er forpliktet til å bli blodgivere?

Om noen andre var avhengig av det blodet for å overleve, så.

Skrevet

Denne tråden er da ikke om det man IKKE kan donere?

Oh my God...

Sorry at jeg svarte på litt mer enn det tråden spurte om. Jeg sier da vitterlig "jepp" på spørsmålet om jeg har sagt til noen hvorvidt jeg vil donere eller ikke. "Jepp" i denne sammenhengen betyr altså "ja" :-)

Gjest ikke jeg heller
Skrevet

Om noen andre var avhengig av det blodet for å overleve, så.

da blir det bare til noen du kjenner da eller?

Tar du samme valg ved organdonasjon også?

Skrevet

Jeg har donorkort, og har informert de nærmeste om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...